Csatlakozz hozzánk

Blog

A vírus, amit a legtöbb motoros szívesen elkapna

Fura felfüggesztés és karbon mindenütt!

Közzétéve

ekkor

vyrus kepgaleria
Euromotor3

Szöveg: Varga Róbert (RSVRocky) Képek: Vyrus, asphaltandrubber, odd-bike

Biztosan sokan találkoztak már a Vyrus kis olasz műhellyel, ahol igazán exkluzív vasak készülnek. A napokban jelentették be, hogy több Ducati modellhez is terveznek forgalmazni átépítő szetteket. Habár ezek ára igen borsos lesz, nézzünk utána mégis miről van szó.

Előtte/utána kép? Ennyit változtathat motorunkon az átalakító szett.
A Vyrus motorok atyja Ascanio Rodorigo, aki a hetvenes években a Bimotánál dolgozott versenymérnökként, 1985-ben viszont saját vállalkozást alapított. Amikor korábbi munkaadója előállt a Bimota Tesi 1D-vel, Rodorigo céljai is változni kezdtek. A Tesi 1D 1991-ben mutatkozott be egy Ducati blokkal, és eléggé szokatlan első felfüggesztéssel. A pontos megnevezés függőcsapszeges agykormányzás, melynek lényege, hogy fékezéskor nem ülnek meg a teleszkópvillák, így pontosabb a kormányzás, és nem változik meg a villaszög. Az efféle első villa szépségéről lehet vitatkozni, viszont feltűnően egyedi az biztos.

Bimota Tesi 1D – nagy durranás volt akkoriban. Vízhűtéses, hengerenként 4 szelepes Ducati erőforrással.
Az efféle motorok inkább csak a kiállításokra és az álomgarázsokba kerültek, a Bimota nem tudott megfelelő hasznot termelni belőlük, így korán leálltak a fejlesztésekkel. Nem így tett a már említett Rodorigo, aki 2002-ben megtervezte az utódot, melyet aztán a Bimotával közösen dobtak piacra Tesi 2D néven. Az új modell sokkal könnyebb és látványosabb lett, az erőforrás pedig léghűtésesre változott.

Bimota Tesi 2D/Vyrus 984 – Rodorigónak nehéz lett volna homologizáltatni az új vasat Tamburiniék nélkül.
Rodorigo viszont nem tudott leállni, és ezután sem hagyott fel a fejlesztésekkel, sőt már saját márkanéven forgalmazza motorjait. A fő különbség egy Bimota és egy Vyrus közt, hogy míg a Bimota is nagyon egyedi, Vyrusból nem gyártanak 2 egyforma darabot. Minden egyes vas megrendelésre készül, a vevőnek minden részletet illetően ki van kérve a véleménye, sőt még a befecskendező térképét is a vezető stílusára vagy tudására írják. Nagyon sok munka van ezekkel a motorokkal, ám a végeredmény minőségét nehéz kritizálni. Hogy mennyi az áruk? Azt inkább nem részletezném, a precizitást bőségesen meg kell fizetni!

A Vyrusnál egy léghűtéses, hengerenként kétszelepes Ducati erőforrást álmodtak meg a konstrukcióba.
A Vyrus weboldalán jelenleg 3 modell közül választhatunk. Az első a tradicionális léghűtéses 984-es konstrukció, ez testesíti meg legjobban a tervező alap elképzelését. Természetesen sokan vágynak több teljesítményre, így a 987-es változat szinte csak a blokkban különbözik, ami a Ducati 1198-asából való. Ebből a típusból készült kompresszoros változat is, ami utcai változatként 211 lóerőt teljesített!

Vyrus 987-es immáron a Ducati 1198 szívével!
A harmadik típus a Vyrus 2012-es Moto2 projektjének eredménye. A MotoGP közepes kategóriájában Honda CBR600 erőforrást kötelező használni, így a 986 M2 kódnevű változat ezzel készült. A Moto2 projekt kedvéért sok újítást végeztek a vázon, ám a siker mégis elmaradt, mivel senki sem invesztált agykormányzásba a mezőnyből.

A 986 Moto2 projekt kudarcba fulladt, még egy közös tulajdonság a Bimotával.
Kíváncsian várjuk, milyen áron építhetünk át például egy Monstert, vagy ezek az átalakító szettek is aranyárban lesznek e mérve (ez a valószínűbb)? További érdekesség lehetne, ha mondjuk a gyártó kidobna egy új modellt a Ducati 1299 Panigale erőforrásával. Nem tudjuk sikeres lesz-e a jövő számukra, de mi szívesen elkapnánk ezt a vírust!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending