Csatlakozz hozzánk

Műhely

A szuszogó ördög: Ducati Diavel turbo

A Commonwealth Motorcycles kevesellte a gyárilag is ördögi Ducati Diavel 162 lóerejét, ezért megkínálták egy turbófeltöltővel…

Közzétéve

ekkor

ducati diavel turbo
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az USA-ban sem a kicsit, sem a gyengét nem kedvelik, ha valami nagy, akkor az legyen még nagyobb, ha erős, akkor legyen még erősebb. Nem véletlen, hogy a nagy hengerűrtartalmú sportmotorok feltöltése is elsősorban ott divat. Egy ilyen beavatkozás után, az amúgy sem csekély lóerő simán eléri a háromszázat. Elsősorban a Hayabusa és a Ninja ZX-14 esik át ilyen átalakításon, aztán a videó megosztókon lehet látni, hogy a sebességmérő kiakad 300 km/h-nál, a fordulatszámmérő mutatója meg csak emelkedik és emelkedik és emelkedik. Persze még 200 felett sem lehet teljes gázt húzni, mert a hátsógumi ellenállás nélkül válik füstté.


Hát Kentucky-ban különcök élhetnek, mert a Louisville-i székhelyű Commonwealth Motorcycles nem állt be a sorba és inkább a taljánok legvadabb cruiserét vette kezelésbe. Amikor megkérdezték Chad Wells-t a Commonwealth Motorcycles szervizvezetőjét, hogy miért pont a Diavel, akkor azt mondta: „Mert ez egy k.. jó motor. Pazar a dizájn és a sportcruiser megjelenése dögös.” Aztán még hozzátette: „és mert eddig még senki nem csinálta meg és túl nagy a csábítás, hogy te legyél az első.”


Ezért aztán rendeltek egy Garrett GT2860R turbófeltöltőt, a Tial-tól egy rozsdamentes acél turbinaházat, egy 44 mm-es külső wastegate-et és egy MVR lefúlyószelepet. Biztos szépen szuszog, de ezt sajnos sosem fogjuk hallani, mert a gyári kipufogódobok a satupad alá kerültek és a megmaradt kipufogócsonk üvöltése mindet elnyom.

Táplálni is kell a tüzet, ezért módosították a befecskendezést és beépítettek egy nagyobb kapacitású benzinpumpát. A feltöltést egy Power Commander v felügyeletére bízták, ami a módosított gyári ECU mellett működik. Az erőforrás belseje egyébként gyári maradt, csak a kuplungot cserélték ki. Erre mondjuk szükség is van, hiszen az átalakítás végére 236 lóerős lett a motor.


Hogy ezt a teljesítményt a mindennapokban, hogy lehet (ki)használni azt kevesen fogják megtudni, mert egyelőre nem tervezik további motorok építését és a tuning kitet sem árulják majd, de ha a piacnak szüksége lenne a létező legördögibb Diavelre, akkor nem zárkóznak el további példányok építésétől..

Neked szükséged lenne rá?

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending