Csatlakozz hozzánk

Hírek

˝A Suzuki megint csúcsgépet hozott˝

A legjobb krosszgép 2012-ben a Suzuki RM-Z250 – a Motorcycle USA szerint

Közzétéve

ekkor

Euromotor3
A Suzuki RM-Z250 kapta a legtöbb pontot, s ezzel osztálya legjobb motorjának választotta az Egyesült Államok egyik vezető motoros magazinja, a Motorcycle USA. A ’12-es modellen a Suzuki keveset változtatott a nagy sikerű 2011-es verzióhoz képest, s ez helyes döntésnek bizonyult, mivel az öt gyártó által nevezett gépek közül végül a negyedliteres RM-Z nyerte a versenyt.

“A Suzuki illetékesei úgy döntöttek, hogy nem nagyon kell hozzányúlni a géphez. A tavalyihoz képest gyakorlatilag változtatás nélkül küldték csatába, mindössze a grafikája lett karteresebb, és egy vörös csík került a nyeregre. A versenyre nevezett összes más modellen változtattak a gyártók: ha mást nem, kisebb teljesítménynövelő fejlesztéseket végrehajtottak. A kérdés az volt, vajon az RM-Z tökélyre fejlesztett reakciói és bivalyereje idén is olyan meggyőzően hat-e, mint tavaly?– írja a A Motorcycle USA .

“Ami a motort illeti, a Suzuki nem változtatott 2012-ben. A számítás bejött: 35,26 lóerejével az RM-Z továbbra is a legerősebb. A 25,04 Nm nyomaték a második legmagasabb a vizsgált gépek között. A lóerők tekintetében az RM-Z egyébként éppen csak megelőzte a Kawasaki idei modelljét” – áll a szaklapban.

“A motor teljesítményét sikerült a gyakorlatban is kihasználni az álló helyzetből való (holeshot) gyorsulási teszteken csakúgy, mint a harmadik sebességes rágurulásos (roll-on) teszteken. A 105,7 kilogramm tömegű RM-Z-t valamivel nehezebb volt elindítani a startvonalról, mint a kisebb teljesítményű motorokat, a hátsó kerék mindkét tesztfutamban gyakran kipörgött, és ki is rúgott jobbra. Ugyanakkor mindezekkel együtt is 4,05 másodperc alatt sikerült 120 láb (36,58 méter) távolságra elszáguldani a géppel, 60,67 km/óra sebességre gyorsulva. Ha még néhány kört futottunk volna az RM-Z-vel, nyilván jobban kihasználhattuk volna a motorban rejlő potenciált, de előzetesen kialakított módszerünknek megfelelően kétkörös tesztben vizsgáltuk a masinák erejét és a rajtkészségét. A harmadik sebességes roll-on teszten a Suzuki szinte állva hagyta versenytársait: mindössze 3,01 másodpercre és 121,2 lábra (36,94 méter) volt szüksége ahhoz, hogy 24,78 km/óráról 64,3 km/órára gyorsuljon”


Változatlan maradt 2012-re, de így is a legjobb a tengerentúli kollégák szerint

A 2012-es RM-Z250 egyértelműen tarolt az objektív teszteken. A kérdés ezután már csak az volt, hogy vajon hogyan szerepel majd válogatott tesztelők szubjektív tesztjén? Nos, mindegyikük nagyra értékelte az erőforrás teljesítményét, és ha a KX250 F motor nem bizonyul szintén elképesztőnek, a Suzuki minden kategóriában elvitte volna a pálmát. A Suzuki motorját ugyanis hajszálra ugyanolyan erősnek érezték a tesztelők, mint a Kawasakit, mindaddig, amíg az egekig nem emelkedett a fordulatszám: “Ott viszont a Suzuki egy hajszállal előbb adta fel, mint amennyi a teljes győzelemhez kellett volna. Az alsó és középső tartományokban az RM-Z250 verhetetlen volt – írja a Motorcycle USA.

„A Suzuki megint csúcsgépet hozott!”
– nyilatkozta elragadtatva a veterán profi versenyző, Nick Thiel. “Már alacsony tartományban elhúzott, és mindez csak fokozódott a csúcson. Akár hamar felkapcsoltam, akár teljesen kihúzattam, mindig jól ment”

A “díjnyertes” RM-Z-t mi is teszteltük

“Tesztelőink tavaly nagyon dicsérték az RM-Z kezelhetőségét”– írja az amerikai motoros magazin. “És ez idén sem volt másképp. A Suzuki hihetetlenül kezes és fantasztikusan reagál. A kevésbé agresszív tesztelők szerint kicsit talán túl jól is. Kétségtelen, hogy a Suzuki minden vetélytársánál szűkebben tudta venni a legélesebb kanyarokat is. A legmélyebb és legszűkebb kátyúkkal és kerékvágatokkal tarkított kanyarok sem jelentettek számára semmilyen nehézséget.

“A 2012-es RM-Z250 fékteljesítménye ugyanolyan zseniális, mint a kezelhetősége. Az első fék erős, gyors és határozott fékhatást produkál, és egy kicsit sem rángat. A hátsó fék egy kicsit gyengébbnek érződik, de még mindig több mint megfelelő. Ezzel együtt, bár minden tesztelőnk dicsérte,
a Suzuki fékeit csak második legjobbnak hozták ki a KTM Brembói mögött”


Az L1-es (tavalyi) kivitel bemutatóját ITT olvashatod

Ami az ergonómiát illeti, a kormány megítélése volt az egyetlen pont, amiben sarkosan eltért a tesztelők véleménye. Vagy maximálisan lelkesedtek érte, vagy utálták. Egyesek szerint a hátrahúzott ív rengeteget segít a kanyarvételnél, mások szerint azonban egyenesebbnek, korszerűbben íveltnek kellene lennie a kormánynak.

A tesztelők a szubjektív “Erőátvitel, sebességfokozatok és kuplung” kategóriában is igen elégedettek a Suzukival. Az RM-Z egy svájci óra pontosságával vált, a kuplung sem mutatta a csúszás leghalványabb jelét sem, a fokozatkiosztás pedig tökéletesen megfelel a Suzuki erős motorjának.

„Teljesen lenyűgözött az erőátviteli rendszer. Olyan érzésem volt, mintha egy autó kézi váltóját kezelném” – nyilatkozta Thiel. „Semmi téves üresjárat, semmi mellékapcsolás. Az összes gép közül ennek a motornak a sebességváltója volt a kedvencem”

A Motorcycle USA teszteredményei

Teljesítmény: (LE / nyomaték/ súly/ gyorsulás álló helyzetből / rágurulásos gyorsulás / hang / ajánlott fogyasztói ár / „Super Lap” köridő):

1. – Suzuki 67

2. – Honda 63

3. – Kawasaki 57

4. – Yamaha 56

5. – KTM 53

Szubjektív teszt (motor/ felfüggesztés / kezelhetőség/ átvitel-kuplung-fokozatok / fékek/ ergonómia/ megjelenés / preferencia):

1. – Kawasaki 70

2. – Honda 63

3. – Suzuki 61

4. – KTM 55

5. Yamaha 53

Összesített pontszám:

1. – Suzuki 128

2. – Kawasaki 127

3. – Honda 126

4. – Yamaha 109

5. – KTM 108

Forrás: Suzuki

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending