Csatlakozz hozzánk

Hírek

A ProRide hungaroringi beszámolója

Kicsi szünet után az 5. versenyen a ProRide-os fiúk.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Szeptember első hétvégéje igaz csemegét tartogatott a motorsport szerelmeseinek, hiszen a Hungaroringen most került megrendezésre az Alpok-Adria bajnokság futama és az Endurance 200 mérföldes versenye, természetesen a már megszokott versenyek mellett. Már az előzetes információk alapján is rengeteg versenyzőre lehetett számítani, ám még a várakozásokat is felülmúlta a résztvevők száma, a népes nemzetközi mezőny.
A versenyhétvége másik érdekessége, hogy a ProRide és a Talmácsi Team, Yamahás versenyzőkként közösen foglalták el a boxot. Ez természetesen óriási elismerés az idén alakult csapatnak és ez is mutatja, hogy nem hiábavaló a fiúk erőfeszítése egy profi csapat létrehozásában.

Már csütörtökön elkezdődtek a programok a fizetős szabadedzésekkel, majd a pénteki nap a Dunlop 600 mezőny izgulhatott, hiszen az ő versenyük péntek délután került megrendezésre a délelőtti időmérő edzések után.
A verseny program a Superstock 600 ccm időmérő edzésével kezdődött. A ProRide Yamaha Karsai Racing Team színeiben, Tóth Sándor állt rajthoz. Az időmérőn eddigi legjobb idejét megfutva a (2.03,5) 13. helyről várhatta a délutáni futamot.
A délutáni versenyen Sanyi jól kapta el a rajtot és a mezőny közepén sűrű bolyban fordult az első kanyarban. Végül a 24 fős mezőnyből a 14. pontszerző helyen ért célba.

Henzsey Csaba

Kevés szusszanás után szombaton sem unatkozhattak a versenyzők. A kánikulai (35 C) melegben, megkezdődtek ugyanis a Dunlop 1000, az Alpok-Adria bajnokság, és az Endurance szabadedzései és kvalifikációi.
Az 1000-esek időmérőjén mondhatni már szokásos módon Henzsely Csaba mindössze egyetlen kört teljesítve, egyéni rekordot felállítva (1.57,1) korán magáénak tudhatta az esti verseny első rajtkockáját. Yoshebashvili Moshe is igen jól vette fel a ritmust, mivel ő is az első sorba, a 3. helyre kvalifikálta magát. Karsai Tamás 6. Bárány Gergő 11.helyről várhatta a délutáni versenyt.

Márkus Tibor

Majd késő délután (19-00 kor!) következett a verseny. A rajtot jól kapták el a ProRide-os fiúk és jól együtt tudtak maradni az élen száguldókkal. Henzsely az első helyen volt ám valószínűleg a futómű beállításoknak köszönhetően motorja kanyarról kanyarra csúszkált. Végül az utolsó előtti körben egy meglehetősen gyors balosban a motor és a gumi már nem bírta tovább, így Henzsely a 3. helyről hatalmasat bukott. Csodával határos módon megúszta könnyebb sérülésekkel az esetet, és remélhetőleg rövid kórházi kezelés után, -mivel némileg kiújult csuklósérülése-, teljes erőbedobással várhatja majd az októberi utolsó versenyt. Yoshebashvili Moshe kítűnő rajtját (célegyenesben 2. helyen haladt) követően végül az 5. helyen végzett. Karsai Tamást pedig a 7. helyen intette le a kockás zászló. Bárány Gergő futómű beállítási hiba miatt a 13. helyen tudott csak végezni.

Karsai Tamás

R-széria kupa:

Ismét népes mezőny várta az R-széria versenyzőit, hiszen a rajtrácsra 41 versenyző állt fel. A ProRide Yamaha Karsai M.S.E. ismételten 4 versenyzővel képviseltette magát az idén indult kupasorozatban.
Az időmérőn némi meglepetéssel az összetett 3. helyen álló Czene Miklós csak a 17. helyre qualifikálta magát. Spisák Tibor a 15., Labbancz Zsolt a 14., míg Márkus Tibor a csapat leggyorsabbjaként a 10. helyről várhatta a délutáni versenyt.

Sipsák Tibor

A versenyzők mindegyikéről elmondható, hogy a nagyszerű rajtnak köszönhetően, már az első kanyarokban javítottak pozíciójukon. Talán a népes mezőny miatt itt a legkiélezettebb a pozícióharc. Czene a rajt után beragadt, így nem tudott az elejével motorozni. Sajnos a köridejei is elmaradtak a szokásostól, így végül a 9. helyen ért be a célba. Labbancz sokkal felszabadúltabb motorozást mutatott az eddigieknél, mely a helyezésében is megmutatkozott, hiszen a a remek 7. helyen száguldott át a célvonalon. Csurka László 7 körön át meccselt az előtte haladó versenyzővel, ám végül ő kerekedett felül megszerezve ezzel a 11. helyezést. A 600-as kategóriában Spisák egy új R6-os nyergében várhatta a rajtot, ám a motor titokzatos melegedése folytán a teljesítmény folyamatosan csökkent, de még így is a 9. helyen hozta át a betegeskedő vasat. Márkus Tibor kirobbanó formában volt, melyet az eddig futott legjobb ideje is jelez, a versenyen több körön keresztül a 2. helyen volt. Végül az így is kiváló 6. helyen intette le a kockás zászló.

Labbancz Zsolt

Endurance:

Vasárnap még hátra volt talán az idei szezon legnagyobb fizikai és szellemi megterhelést igénylő, nemzetközi profi csapatokkal tarkított, Endurance versenye, melyen 74 kört kellett teljesítenie 2 fős csapatoknak. Csak összehasonlítás képpen, egy sprintverseny 10 körös, tehát ez az endurance verseny hatványozottan megterhelőbb mind a versenyzők mind pedig versenymotorjuk számára. (Az Endurance versenyt nem hiába nevezik megbízhatósági versenynek). Ez a futam remek alkalom volt arra, hogy a csapat tapasztalatokat gyűjtsön, hogyan is kell egy ilyen versenyt teljesíteni, továbbá a csapatszellemet is erősítette. A legnagyobb eredmény, hogy mindhárom ProRide-os páros befejezte a versenyt. 1000 ccm-ben Karsai Tamás Yoshebashvili Moshevel párt alkotva indultak neki a végtelennek tűnő száguldásnak. Végül az összesített 13., kategóriájuk 5. helyét szerezték meg. Sajnos hátráltatta őket egy be nem tervezett kiállás, hiszen hirtelen probléma merült fel a motorral a 12. körben, melyet 5 perces boxkiállás alatt sikerült orvosolni.

Yoshebashvili Moshe

600ccm-ben 2 páros indult: Tóth Sándor és Jebelóczki Richárd és Márkus Tibor Spisák Tiborral. A Tóth/Jebelóczki páros végzett a legjobb helyen a háziversenyben, mivel az összesített 12. helyén, míg kategóriájuk 4. helyén intette le őket a kockás zászló. A Márkus/Spisák párosnak sem volt oka szégyenkezni, hiszen ők idén kezdték a versenyzést, ám még így is a 17., kategóriájuk 6. helyén értek célba.

Jebelóczki Richárd

A versenyzők mindegyike elmondta, hogy óriási szerepe van a tankolás minél gyorsabb kivitelezésének, hiszen ezzel akár meg is lehet nyerni, illetve el is lehet veszíteni a versenyt. A győzelmet végül egy olasz csapat szerezte meg, akiktől talán sikerült ellesni és megtanulni egy-két fogást és technikát, mely a jövőben nagyban segíti a csapat Endurance versenyek minnél előkelőbb helyezésének megszerzését.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending