Csatlakozz hozzánk

Hírek

A nevem Bob. Superbob.

A Boxer Design újra támad, ezúttal egy turbós csupasz motorral.

Közzétéve

ekkor

RST AIRBAG
MPS RAM MOUNT

Fotó: Boxer Design

Rémlik valakinek a Boxer Design név? A francia cég egyszer már gyártott motorkerékpárt, most pedig újra támadnak. A Superbob egy stílusos naked turbós blokkal, némi ducatis és BMW-s beütéssel.

Boxer Design? VB1? Nem emlékszel? Pedig igazán különleges motor volt. A VB1 sportgépet 2001-ben mutatták be, de mivel mindössze 31 darab készült belőle, nem csoda, ha nem ugrik be. Nagyobb az esélye megtalálni egy régi motorkatalógusban, mint az utcán összefutni vele. A VB1 gyártásában a Voxan segített, de a jobb sorsa érdemes francia márka azóta bezárta kapuit. A Boxer Design most azzal az Akira tuningcéggel fogott össze, amely a Kawasaki superbike-világbajnoki csapatával és a Ten Kate Hondával is dolgozott már.

A francia páros gyermekének neve Bob. Egészen pontosan Superbob. Klasszikus csupasz motorról van szó, azaz mégsem annyira klasszikusról, hiszen mostanában nem gyakran készítenek a gyárak turbós blokkal szerelt kétkerekűeket. A Superbob márpedig pont ilyen: 88º-os, 997 cm3-es V2-ese a 0,3-0,4 baros töltőnyomás rásegítésével 160 lóerőt ad le 9500-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 125 Nm 8000-nél. Mindez azt jelenti, hogy a gall masina fickósabb még a kategória egyik legdurvább képviselőjénél, a 1098-as Ducati Streetfighternél is. Hmmm… A Boxer Design szerint az alacsony nyomású turbó előnye, hogy gyorsan reagál a gázkar parancsaira, egyenletes teljesítményleadást biztosít, és elsősorban alacsony és közepes fordulaton teszi izmosabbá a blokkot.

 

Az erőforráshoz hasonlóan a váz sem hagyományos kialakítású. Érdekes módon itt is a Ducatival lehet párhuzamba állítani a gépet – csak épp nem a Streetfighterrel, hanem a vadonatúj, forradalmi 1199 Panigaléval. A Superbob szénszálas monocoque vázat kapott (a Ducati csak a MotoGP-ben használja a fekete csodaanyagot, a Panigaléban alumíniumot alkalmaz), amely az airboxot és a villanyakat is magába foglalja. Ehhez a rövid vázhoz csatlakozik az első futómű és a teherviselő elemként beépített blokk; az alumíniumból készített egyoldali lengőkart ez utóbbihoz rögzítették. Az első futómű ugyanolyan Hossack-rendszerű, mint a BMW által használt Duolever. A tengelytáv viszonylag nagy, 1492,8 mm, a súly viszont rendben van, a gép teli tankkal 199 kg-ot nyom a mérlegen.

A Boxer Design a párizsi motorkiállításon mutatta be a Superbobot, egyelőre tanulmánymotorként – a sorozatgyártás két éven belül indulhat meg, természetesen kellő érdeklődés esetén. Az árról nincs információ, de az biztos, hogy nem lesz olcsó mulatság beszerezni Bobot. Superbobot.









Comments

comments

Trending