Csatlakozz hozzánk

Hírek

A nevem Bob. Superbob.

A Boxer Design újra támad, ezúttal egy turbós csupasz motorral.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Fotó: Boxer Design

Rémlik valakinek a Boxer Design név? A francia cég egyszer már gyártott motorkerékpárt, most pedig újra támadnak. A Superbob egy stílusos naked turbós blokkal, némi ducatis és BMW-s beütéssel.

Boxer Design? VB1? Nem emlékszel? Pedig igazán különleges motor volt. A VB1 sportgépet 2001-ben mutatták be, de mivel mindössze 31 darab készült belőle, nem csoda, ha nem ugrik be. Nagyobb az esélye megtalálni egy régi motorkatalógusban, mint az utcán összefutni vele. A VB1 gyártásában a Voxan segített, de a jobb sorsa érdemes francia márka azóta bezárta kapuit. A Boxer Design most azzal az Akira tuningcéggel fogott össze, amely a Kawasaki superbike-világbajnoki csapatával és a Ten Kate Hondával is dolgozott már.

A francia páros gyermekének neve Bob. Egészen pontosan Superbob. Klasszikus csupasz motorról van szó, azaz mégsem annyira klasszikusról, hiszen mostanában nem gyakran készítenek a gyárak turbós blokkal szerelt kétkerekűeket. A Superbob márpedig pont ilyen: 88º-os, 997 cm3-es V2-ese a 0,3-0,4 baros töltőnyomás rásegítésével 160 lóerőt ad le 9500-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 125 Nm 8000-nél. Mindez azt jelenti, hogy a gall masina fickósabb még a kategória egyik legdurvább képviselőjénél, a 1098-as Ducati Streetfighternél is. Hmmm… A Boxer Design szerint az alacsony nyomású turbó előnye, hogy gyorsan reagál a gázkar parancsaira, egyenletes teljesítményleadást biztosít, és elsősorban alacsony és közepes fordulaton teszi izmosabbá a blokkot.

 

Az erőforráshoz hasonlóan a váz sem hagyományos kialakítású. Érdekes módon itt is a Ducatival lehet párhuzamba állítani a gépet – csak épp nem a Streetfighterrel, hanem a vadonatúj, forradalmi 1199 Panigaléval. A Superbob szénszálas monocoque vázat kapott (a Ducati csak a MotoGP-ben használja a fekete csodaanyagot, a Panigaléban alumíniumot alkalmaz), amely az airboxot és a villanyakat is magába foglalja. Ehhez a rövid vázhoz csatlakozik az első futómű és a teherviselő elemként beépített blokk; az alumíniumból készített egyoldali lengőkart ez utóbbihoz rögzítették. Az első futómű ugyanolyan Hossack-rendszerű, mint a BMW által használt Duolever. A tengelytáv viszonylag nagy, 1492,8 mm, a súly viszont rendben van, a gép teli tankkal 199 kg-ot nyom a mérlegen.

A Boxer Design a párizsi motorkiállításon mutatta be a Superbobot, egyelőre tanulmánymotorként – a sorozatgyártás két éven belül indulhat meg, természetesen kellő érdeklődés esetén. Az árról nincs információ, de az biztos, hogy nem lesz olcsó mulatság beszerezni Bobot. Superbobot.









MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending