Csatlakozz hozzánk

Hírek

A motoros piac változásairól

Egyre kevesebb új motor talált gazdára hazánkban az utóbbi években – idén javul a helyzet?

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Forrás: MGE

Talán már túl vagyunk a holtponton, ami a világválság motorpiacra gyakorolt hatását illeti: reméljük a magyarországi új motor eladások zuhanórepülése idén már véget ér. Valamint a 125-ösök “autós” jogosítványhoz történő legalizálása is fontos tényező lehet a hazai piac szempontjából – hangzott el az MGE évértékelésén.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete január 6-án egy sajtótájékoztató keretében értékelte a magyar gépjármű piac elmúlt évét, elemezve a változásokat, a piaci folyamatokat, valamint megfogalmazta az idei esztendővel kapcsolatos elvárásait. Az MGE szakemberei hasonló állásponton vannak, mint a reménykedő újságírók: bíznak benne, hogy a 2011-es év az eladások terén nem fogja alulmúlni az igencsak visszafogott tavalyi “évjáratot”.

2010-ben ugyanis a becslések szerint az új motorkerékpárok eladásának száma Magyarországon mindössze 4800 darab körül volt, ami 38%-os visszaesést jelent 2009-hez képest. Ilyen alacsony vásálási kedv utoljára 2000-2001 körül mutatkozott – miközben 2005-ben és 2006-ban az értékesítés mutatója meghaladta a 18.000 eladott darabot. Ugyanakkor az MGE szerint “a motorozás iránti vágy nem mérséklődik”, amit leginkább a használtmotor-piac stagnálásával és a kiegészítő forgalmazók minimális visszaesésével magyaráznak. Továbbá a szakemberek véleménye alapján a kedvezőbb személyi jövedelem adó tételek is a vásárlást serkenthetik, valamint a mindennapi közlekedésre szánt motorok használata iránt támasztott ésszerű érveknek köszönhetően a kismotor forgalom is emelkedhet. Mindez azt jelent(het)i, hogy nem lesz további piaci csökkenés – legalábbis az MGE a 2010-es eredmények tartásában bízik. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a piac az utolsó negyedévben produkálta a legnagyobb visszaesést, elsősorban a kedvezőtlen időjárás és a 2011-re áttolt regisztráció miatt.


38%-kal kevesebb új motort adtak el tavaly, mint 2009-ben

Ha már szó esett a mindennapi- és kismotorokról, az MGE is kitartóan lobbizik a Totalcar által is támogatott kezdeményezés mellett, miszerint “legyenek használhatóak a 125cc-s motorok “érett” B-kategóriás jogosítvánnyalés rövid, hatékony gyakorlati oktatás után” (ennek az Egyesület által vélt előnyeiről keretes írásunkban olvashatsz). Ezzel többek között a kétkerekűeket népszerűsítené az MGE a mindennapi felhasználók között, ami egyúttal a gazdaság “fehérítésével” is járna, mivel csökkentené a “legális piac” résztvevőinek hátrányát. Ráadásul az új jogszabály vélhetően a motorpiac egészére jótékony hatással lenne. “A jelenlegi szabályozás adta kiskapuk miatt a regisztráció nélküli motorok használata népszerűbb, de” ezek a motorok többnyire öreg Simsonok és társaik: “sokat mesélni tudó” japán, olasz használt, leharcolt import robogók, vagy “ócó” távol-keleti gépezetek. Mindezek a műszaki állapot szempontjából sokszor kritikán aluliak, akárcsak a környezetszennyezés aspektusából közelítve. Továbbá a regisztrálás hiánya miatt kis túlzással annyira követhető nyomon az 50-esek előélete, mint a falusi kempingbiciklik életútja. A harmatos teljesítmény miatt felmerülnek közlekedésbiztonsági negatívumok is, amelyekről korábban már szót ejtettünk. Mindent összevetve, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete határozott lépéseket vár a kormánytól a feketegazdaság és a környezetszennyezés visszaszorítása érdekében.


Az utóbbi (válságos) években a robogók és a 125-ösök fogytak a legjobban


A 125-ös robogó kategória növekedést produkált tavalyi szezonban – és akkor még szó sem volt a “jogosítvány kedvezményről”

A “B125” előnyei az MGE szerint

– A „B” vezetői engedéllyel, jogsértő módon segédmotorként használt de jóval gyorsabb, rendszám nélküli kétkerekűeket is regisztrálni lehetne
– Ezzel az összes kétkerekű ellenőrizhetővé válik
– Csökkenhet a környezetszennyező kétütemű motorok száma
– Többen használhatnának kis fogyasztású motorokat autó helyett
– Gyorsulna a közlekedés (kevesebb autó az utakon)
– Regisztrációs adó, Áfa, Vám bevételek növekednek a nagyobb regisztrált állomány miatt
– A motor eladások növelésével, munkahelyeket mentünk meg

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending