Csatlakozz hozzánk

Blog

A motoros bakancslista, I. rész

A motoros újságíró az élet császára, de mi sem tehetünk meg mindent: nem tarthatjuk meg például a tesztalanyokat, vagy rosszabb esetben ki sem próbálhatjuk őket. Viszont ábrándozhatunk az álomgarázsról, ha egyszer beütne a lottó ötös…

Közzétéve

ekkor

bakancslista
Euromotor3

Fogtuk hát magunkat és mindannyian összegyűjtöttük kedvenc gépeinket, amit egy cikksorozatban osztunk meg veletek. A Ti álomgarázsotokba milyen kétkerekű kerülne?

1. Aprilia RS 250

Még anno annak idején, 17 évesen kaptam meg első komoly motoromat egy 2002-es Aprilia RS 125-öt. 3 évig használtam a motort. Ez idő alatt újra rá kellett költeni a vételárát: két dugattyú, egy henger, egy főtengely és egy hajtókar ment a kukába a kuplung és a hátsó rugóstag mellé. A fogyasztása 10-12 liter környékén volt és az olajat sem vetette meg. Ezek mellett viszont csak a gázbowdenem szakadt el. Kétszer. Majd sikerült a vételár feléért eladni. Életem üzlete volt. Mégis bármikor újra bele kezdenék mert szerelmes lettem. A két ütembe, a power szelepbe, a kis súlyba, a hülye kis zümmögő hangba. Olyan volt mint egy hisztis nő, egy dráma királynő, aki miatt csak az ideget eszed egész nap de amikor ágyba kerültök mindent megbocsátasz neki és még hálás is leszel, hogy legalább nem unalmas az életed. Na azóta álmodom az RS 250-ről. Két RS 125 blokk egybe építve. Dupla henger, dupla power és valószínűleg dupla gond is. Van azonban V2-es motor, 70 lóerő, 167 kiló és egy olyan kiszámítható teljesítmény leadás mint egy rodeó bikáé. Maga a garantált móka, úgyhogy ha van valakinek egy akkor sürgősen jelentkezzen a szerkesztőségnél. A használt-piacon olyan 3000 euró környékén lehet most találni egész szép állapotúakat.

2. BMW S1000RR

1998-ban megjelenik a Yamaha R1, az első igazi ezer köbcentis sportmotor. Pár évvel később beszáll a másik három nagy japán gyártó is a versenybe. Évről-évre fejlesztgetik, csiszolgatják a motorokat. Néha beszáll egy két olasz rivális is de ők inkább csak színesítik a palettát minthogy igazi kihívók lennének. Fogynak a grammok, gyarapodnak szép lassan a lóerők majd elérkezünk 2009-be. Ebben az évben döntött úgy a BMW, hogy beszáll a Superbike világbajnokságba ezért legyártat a homologizációhoz szükséges 1000 darabot az S1000RR nevű motorból. 2010-ben aztán kibővítik a gyártást, hogy szélesebb réteget érhessenek el. 193 lóerő és 183 kilogramm 2009-ben. Összehasonlításképp a Fireblade 175 lóerőt tudott ebben az évben. Mindemellett olyan elektronika újításokat is felvonultatott a BMW, hogy a japánok csak pisloghattak. Állítható kipörgésgátló, egykerekezés gátló, rajt elektronika, gyorsváltó. Olyat újítottak a bajorok az ezres sportmotorok között mint a 80-as években az Audi tette a Quattro hajtással a ralli világában. A legszebb azonban az, az egészben, hogy a BMW-nek nem volt tapasztalata a sportmotorok területén. Teljesen új lappal kezdték a fejlesztést és pont erre volt szüksége a piacnak. Meggyőződésem, hogy a BMW S1000RR a közvetlen kiváltó oka az olyan motoroknak mint a Kawasaki H2 vagy az új Yamaha R1. A hangja egy Akrapovic rendszerrel pedig fenomenális. A BMW alapára 4.948.000 forint. A használt modellek pedig 3.5 milliótól indulnak itthon.



3. Ducati Desmosedici

Nem hiszem, hogy bárkinek is magyaráznom kellene a miértjét a dolognak. Ez az a gép ami a legközelebb van a négyütemű MotoGP éra motorjaihoz és mégis legális vele utcán közlekedni. Összesen 1500 darab készült belőle ami remek befektetéssé is teszi. 15 millió forint körül vesztegették de nem hiszem, hogy sokat kellett volna várni a készlet kiürülésére. Az ár egyébként tartalmazott 3 évnyi szervizt és egy pálya csomagot is. Ritkán teheti meg az ember, hogy MotoGP technikával ugrik el a közértbe vagy a hétvégi pályanapra.  A nagy német használt jármű oldalon már 38.000 euróért is kínálnak ilyet de jellemzőbb az 50.000 körüli ár.

4. Ronax 500

Ha már MotoGP motorokról esett szó akkor itt van a még nagyobb kedvencem a Ronax 500. Számomra a királykategória legjobb motorjai mindig is az 500 köbcentis kétütemű gépek maradnak, mint amilyen Rossi NSR 500-asa. Perverz vonzalmam a kétütemű motorok iránt tehát itt csúcsosodik ki. Közvetlen üzemanyag befecskendezés, két ütem, 500 köbcenti, 80 fokos V4. Eredmény: 160 lóerős teljesítmény, 145 kilós száraz súly és 100.000 eurós vételár. A borsos összeget erősen indokolja  a tény, hogy mindössze 46 darab készül majd a motorból. Biztos, hogy csak úgy eszi a benzint az olajat és a dugattyúkat de nem hiszem, hogy ez a vásárlóközönséget zavarni fogja. Engem sem zavarna. Amitől inkább félek, hogy ezek a motorok inkább végzik márvány padlós garázsokban mint a versenypályán. Pedig felkapva egy jó Dainese cuccot, a lábaim között ezzel a géppel tuti én lennék a Doktor maga.

Ez az én álomgarázsom, hát a tietek? Írjátok meg kommentben!

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending