Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

A Motoros Akadémián jártunk

Az Akadémia új tanpályája mellett a Suzuki új modelljeit is kipróbálhattuk

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Mindenféleképp mérföldkövet jelent a Motoros Akadémia életében a nemrégiben megépült új, vezetéstechnikai pálya és oktatási centrum, amely eddig itthon (és a térségben) soha nem látott lehetőségeket biztosít a tanulni vágyó motorosok számára. Ez alkalomból kaptunk meghívást a Hungaroring területén lévő létesítmény megismerésére és ha már ott voltunk, a Suzuki új, 2010-es modelljeivel is közelebbi barátságot köthettünk.

Ugyanis az Akadémia és a Magyar Suzuki között immáron kilenc esztendeje tart az együttműködés, így a japán márka mára már egybeforrt a ‘Ringen működő oktatás fogalmával. Ez idő alatt több, mint hatezer ügyfél arcára csaltak mosolyt a színvonalas képzések, napjainkra pedig már hatezer négyzetméteres oktatási centrum várja azokat a motorosokat, akik fogékonyak új – és főleg hasznos – ismeretek (és gyakorlatok) szerzésére.

Még az új tanpálya és az egyes kurzusok ismertetése előtt bemutatta nekünk Bajók Gábor a Suzuki részéről a gyártó új modelljeit. Ez különösen izgalmas volt abban a tekintetben, hogy tudtuk, hogy nemsokára már azokon a gépeken fogunk ülni, amiket a vásznon láttunk. Nevezetesen az új, nagyobbik Bandit meztelen változata, a szintén friss GSX1250FA, a VZ800-as középkategóriás csopper, valamint az általunk már tesztre fogott DR-Z utód, az RMX450Z kerültek az érdeklődésünk középpontjába. A legnagyobb vitát az “osztályban” (az Akadémia oktatótermében, amely közvetlenül a pálya mellett kapott helyet) a GSX1250-es, az általunk csak “FALÓ”-nak becézett (A, mint ABS, az LO pedig az évjáratra utal, vége a K-sorozatnak) gép váltotta ki. Mivel  valójában ez egy teljes idomos “nagyBandit”, csinos kis “Gixeres” beütéssel. A gyártó a motorkerékpárok nagykönyvében a túra-sport fejezetben jelenteteti meg a nagy GSX-et, de igazából a “sport” fogalma ki is merül a K5-ös “Gixerezer” elejére hajazó első lámpában. Nem mintha ez probléma lenne, hiszen túramotornak – saját tartósteszt gépünkből kiindulva – minden bizonnyal tökéletes és – mint a pályán kiderült – azért lehet vele sportosan is haladni.


A GSX1250FA valószínűleg a hazai piacon is sikeres lesz, elsősorban kedvező ár-érték aránya okán

A “FALÓ” donorja, az 1250-es Bandit naked verziója is megújult valamelyest, éppen csak annyira, amennyire ebben a “válságos” időszakban illik. Leginkább a leglátványosabb pontra, az első lámpára koncentráltak a Banditáért felelős tervezők: kapott egy divatos(?), húzott, MV Brutale-szerű lámpát, amelyet az olasz díva sikere után az összes japán gyár kipróbált már valamely modellen, azt hiszem, utolsóként most a Suzuki. Mindenesetre naprakészebb benyomást kelt az új Bandit, mindemellett természetesen barátságos tulajdonságaiból semmit sem vesztett – akárcsak a 800-as Intruder. A fejtágítás után a GSX1250-est azonnal ki is próbáltuk, és azt kaptuk, amit vártunk: egy nagyon jó, nagyon kezes és kiegyensúlyozott motorral volt dolgunk, amely még a ‘Ringen is megállta a helyét – no persze nem versenytempóban. Szóval amire kitalálták, arra tökéletes és az egyik legjobb nagyköbcentis új motor vételt jelenti. A Suzukinál mostanában egyébként is gondolnak csökkenő keresetekre, mivel gyári extrákkal próbálnak kedvet csinálni – az utóbbi időszakban erősen demoralizált – új vas vásárláshoz: tíz különböző gépet most listaáron értékes gyári extrákkal felfegyverezve tolhatsz ki a szalonból. A Gladiust például menő, GP-stílusú végdobbal és egy kis plexivel ellátva, 250.000Ft összértékben.


Az adatrögzítő rendszer nem hazudik: kiderül, mennyire tudsz motorozni

Az új Suzukik bemutatása után a Motoros Akadémia “mestere”, Szabó Attila vette át – képletesen – a mutatópálcát, az új tanpályára helyezve a hangsúlyt. Ez a vezetéstechnikai létesítmény egyáltalán nem csak az aszfaltra festett különböző vonalak, jelzések és bólyák sokaságát jelenti – ennél sokkal-sokkal többről van itt szó. Ugyanis ezen a pályán a legkülönbözőbb közelekedési szituációk és viszonyok gyakorolhatók (kátyú, emelkedő, padka – fékezve, gyorsítva, kanyarodva és felsorolva is sok lenne, hány féle variációban) , biztonságos körülmények között! Ráadásul az oktatócentrum infrastruktúrájához speciális motorok és telemetria rendszer is tartozik. Utóbbi segítségével pontos adatokat kaphatunk képességeinkről, lemérethetjük vele például a reakcióidőnket, lassulásunkat, fékútunkat és így tovább. A “pegazus”-nak becézett speciális motorok speciális élményeket is kínálnak: ezek azok a gépek, melyekkel nem tudsz elesni, legfeljebb leesni róluk. Különleges kitámasztóik révén nem tudnak eldőlni, így remekül gyakorolható velük az első kerék blokkolása, illetve annak elkerülése. Miután a “tanteremben” Attila ismertette velünk a pálya sajátosságait, oktatónk a gyakorlatban is bemutatta a pálya vonalvezetését és lehetőségeit, mi pedig a 2010-es Suzukikkal és az Akadémia gépparkjából “csemegézve” szépen sorban követtük őt. Bizony, nem is annyira egyszerű a nagyvasakat a szűk fordulókban terelgetni, márpedig aki itt végigcsinálja a feladatokat, garantálható, hogy magabiztosabban fog motorozni a “mozgó bólyák” között, kinn az utcán. Hogy megér-e mindez ennyi pénzt? Nem olcsó mulatság – habár óriási élmény -, az biztos, de gondoljunk csak arra, mennyivel drágább az egészségünk – vagy az életünk…


Némi elmélet majd sok gyakorlat: a legkülönfélébb helyzetek is szimulálhatók


DennyM-et alig lehetett leszállítani a “Pegazus”-ról

Új képzések 2010-ben

Többféle új kurzust is kínál a Motoros Akadémia az idei szezonra, ezek két napos képzések, naponta 9-15 óráig, nagyjából tíz óra motorozással, ami 80% gyakorlatot jelent. A tanfolyam saját motorral és az iskola gépparkjából választott vassal (GS500, GSX-R 600-1000, SV 650, SFV650, B-KING…) is elvégezhető, sőt, igény szerint teljes védőfelszerelést is biztosítanak a tanoncoknak.

 Tanfolyamok:

„Aktív”aktív motorosoknak szóló képzés, a hétköznapi szituációk gyakorlása nem mindennapi gyakorlatokkal. Egyedileg felkészített motorok, a maximális fékerő eléréséhez – 45.000Ft

„Tempó”dinamikus utcai motorosoknak szóló képzés, a motorkezelés határainak kibővítéséhez. Egyedileg felkészített motorok, a ideális kanyarsebesség, helyes fék-és gázkezelés elsajátításához – 45.000Ft

„City”képzés robogósoknak és „B” kategóriás jogosítvánnyal motorozóknak. A mindennapi, biztonságos közlekedéshez szükséges vezetéstechnikai elemekkel és a leggyakoribb utcai szituációk szimulálásával – 45.000Ft

„Mesterkurzus”a „Mesterkurzus” továbblépés az „Aktív” vagy „Tempó” képzés után. Belépő a pályamotorozás világába, olyan feladatokkal, melyek megoldást adnak a legextrémebb utcai kihívásokra is – 65.000Ft (plusz 30.000Ft bérelt motorral)

„Utas”az utassal motorozás nagyobb felelősséget és figyelmet követel a vezetőtől és utastól egyaránt. Készüljön fel utasával és váljanak tökéletes egységgé – 50.000Ft
(Szöveg: Motoros Akadémia)

Amikor először megláttam a tanpályát, a városligeti KRESZ-Park ugrott be, a sok “jelzőtábla” és útburkolati jel láttán. Ami nincs is messze a valóságtól, ugyanis jogosítvány képzést is indít az Akadémia, ami több okból is előnyös lehet számodra. Először is elmondhatod, hogy Te a ‘Ringen szerezted a jogsid, másodszor nem drágább, mint máshol, végül pedig a legfontosabb, hogy itt egy sima motoros sulinál jobban megtanulsz motorozni. Ugyanis a szokásos – kötelező – elemek mellett a legfontosabb vezetéstechnikai gyakorlatokat is megismertetik Veled, szóval jóval többet kapsz a pénzedért. Mitöbb, ha az Motoros Akadémián szerzed meg a jogsid, 30.000 forint kedvezménnyel végezheted el az “Aktív” vagy a “Tempó” képzést – ez így már elég jól hangzik.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

ohropax

INSTAGRAM

Trending