Csatlakozz hozzánk

Hírek

A MotoGP 2011-es mezőnye

Íme a királykategória várható felállása jövőre – amit tudni lehet róla

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: MotoGPhírek.hu

Rendhagyó módon már év eleje óta lázasan foglalkoztatja a MotoGP rajongóit a következő szezon felállása. Bár a legjobbak hamar elkeltek, még így is rengeteg kérdés maradt. Miután alaposan megkeverték, most elmondhatjuk: a kártya el van vetve. Íme…

Az, hogy a MotoGP királykategóriájának kiemelkedő alakjai az elkövetkezendő szezonban melyik alakulatnál versenyeznek majd, már egy ideje fix. Sokáig állt a gyári Honda neve mellett a nagy kérdőjel: hova és milyen formában helyezi el három top pilótáját, Dani Pedrosat, Andrea Doviziosot és Casey Stonert.

Közülük is az olasz jövője volt a legbizonytalanabb. Mostanra elhatározták, hogy mindhárom versenyzőt megtartják, akik egyaránt a Repsol Honda színeiben fognak motorozni, ugyanis a spanyol olajkonszern ezentúl több szponzorpénzzel fogja támogatni a csapatot. A középmezőny helyzete időközben szintén tisztázódott: Hiroshi Aoyama idei alakulata, az Interwetten kiszállása után a Gresinihez igazol. A Moto2-es világbajnok, Toni Elias pedig az LCR-nél ünnepli visszatérését a királykategóriába, miközben Randy de Puniet a Pramac Ducatira ül át.

Ahhoz, hogy ezek a helycserék megvalósulhassanak, először a Honda helyzetét kellett tisztázni. Sokáig úgy nézett ki, hogy Doviziosot egy gyári motorral a Gresinihez passzolják. Ez azonban nem fog megtörténni. Három egyenlő pilóta fogja a Repsol Hondát a jövő évi futamokon képviselni. A három gárda azonban egymástól elkülönülten fog dolgozni egy-egy saját csapatmenedzser irányítása alatt – ezen a szituáción a Yamaha struktúrája érződik… A gyári Honda, illetve a Repsol jóvoltából a Gresini csapatnál Marco Simoncelli mellett – aki egyébként szintén HRC-s szerződéssel bír – egy hely szabaddá vált. Erre a motorra Hiroshi Aoyama fog felülni. A Honda és a Dorna ragaszkodott hozzá, hogy legyen japán versenyző a kategóriában, miután az Interwetten meglepetésszerű kiszállásával az utolsó 250-es világbajnoknak új csapat után kellett néznie.


Dovizioso mégsem megy a Gresini csapathoz, marad jövőre is a Repsol Hondánál

A japán versenyzőn kívül Toni Eliasnak kellett még motort találni, hiszen a Dorna mindenképpen szerette volna a Moto2-es világbajnokot a legnagyobbak között látni, felértékelve ezzel az új kategóriát. Néhány héttel ezelőtt még úgy nézett ki, hogy a spanyol pilóta a Pramachoz megy, ahol 2008-ban már versenyzett. Az LCR-nél is minden tisztázottnak tűnt, hiszen Randy de Punietnek sikerült idén néhányszor az élmezőnybe kvalifikálnia magát, és lábtöréséig a nem hivatalos legjobb privát versenyző címéért harcolt. Sérülése azonban kizökkentette egyensúlyából, melyet követően már nem tudta ugyanazt a teljesítményt produkálni. A csapatfőnök, Lucio Cecchinello emiatt nincs megelégedve, ezért állt Elias mellé. A spanyol bajnok pedig nem akar a Pramachoz menni, mivel annak idején nem éppen a legjobb tapasztalatokat gyűjtötte a csapatnál. Maga De Puniet menedzsere, Eric Mahe is alátámasztotta: 99%, hogy Elias az LCR-nél fog kikötni.


Toni Elias, a Moto2 első világbajnoka jövőre az LCR nyergében a királykategóriában folytatja

Ezzel De Puniet számára már csak a Pramacnál marad hely Loris Capirossi oldalán. A tapasztalt olasz öreg róka már tavasszal aláírt egy két évre szóló szerződést a Ducati privát alakulatával. De Puniet számára a Ducati a Kawasaki és a Honda után már a harmadik márka lenne MotoGP-s karrierje során. Az ő esetében is érezhető a Dorna nyomása, akik egy francia versenyzőt is látni akarnak a királykategóriában. Ugyan Aoyama, Elias és De Puniet szerződése még nem hivatalos, a szezonzáró futamot követő valenciai teszt előtt azonban már minden aláírásnak a helyén kell lennie.


A francia De Puniet számára már csak a Pramacnál maradt hely

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending