Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Moto2 után jön a Moto3

A 125-ös kétüteműeket is leváltják a világbajnokságon. Ezt eddig is tudtuk, de néhány újabb részlet is kiderült.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: MotoGPhírek.hu

A brnoi MotoGP-hétvége szombati napján ült össze a több szervezetet tömörítő Grand Prix Comission, hogy megegyezzenek a 2012-től bevezetésre kerülő új géposztály erőforrás-alapszabályait illetően.

A brnoi versenyhétvége szombati napján ültek össze az ügyben érintett illetékes szervek, hogy konszenzusra jussanak a 2012-re tervezett Moto3-as széria alapszabályait illetően. Ahogy arról már beszámoltunk, a Moto3-as szériát – akárcsak a néhai 250-es kétütemű kategóriát leváltó Moto2-őt – az utolsó előtti évében járó 125-ös kétütemű géposztály leváltásának érdekében kívánják bevezetni. Az ülésen részt vett Motoros Világszövetség (FIM) képviselete, az IRTA képviselete, valamint a MotoGP fő szervező testülete, a Dorna. A bevezetés okai közt van a már csapból is folyó költségcsökkentés, illetve a versenyek izgalmasabbá tétele is.


2010-ben jön a Moto3, de a Honda már nagyban tervez. Állítólag.

Az idei szezon felét látva, eleddig bizonyossággal kijelenthető, hogy az idén első évében járó Moto2-es széria bevezetése nagyon jó ötlet volt, köszönhetően többek között a soros négyhengeres egyenmotoroknak, melyeket a Honda gyárt a csapatok részére. A Moto3-ban ellenben nem a világ legnagyobb motorgyártója fogja kizárólagos jelleggel szállítani az erőforrásokat, e tekintetben sokkal szabadabb lesz a Moto3.

Bármely olyan – természetesen a követelményeknek megfelelő technikai szintet képviselő – erőforrást gyártó cég részt vehet a Moto3-as buliban, amely vállalni tudja minimum 15 versenyző egész éves ellátását. Erőforrásaiknak továbbá legalább három versenyt kell kibírniuk, áruk pedig nem haladhatja meg darabonként a 10,000 Eurós határt. Az erőforrások hengerűrtartalma 250ccm lesz, és a korábbi kósza hírekkel ellenben nem kettő-, hanem csak egyhengeresek lesznek a gépek, 81 milliméteres maximális furattal.


1 hengeres, 4 ütemű, 250 köbcentis erőforrások hajtják majd a Moto3-as gépeket.

Az illetékesek által természetesen további, az erőforrásokra vonatkozó szabályok kerültek kialakításra, melyekről pontos információk eddig még nem kerültek nyilvánosságra, akárcsak arról sem, hogy mely gyártók érdekeltek az ügyben. Egy biztosnak tűnik: a hasonló erőforrások gyártásában komoly tapasztalattal bíró Honda ott lesz a kuncsaftok között.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending