Csatlakozz hozzánk

Hírek

A mesébe illő 29 lóerő – Royal Enfield Continental GT bemutató

Múlt héten Londonban mutatták be a Royal Enfield új modelljét a Continental GT-t. A café racer bemutatójának helyszíne a legendás Ace Café volt.

Közzétéve

ekkor

royal enfield continental gt
Euromotor3

Az Ace Café az ’50-es ’60-as években élte fénykorát, a motoros rockerek egyik legfontosabb találkozóhelye volt Londonban. A bemutatón tökéletesen sikerült ezt a kort megidézni, de vajon hányan vannak, akik pusztán a nosztalgia miatt megfizetik a motor közel 7.000 eurós árát?
A Royal Enfieldnél megállt az idő. Nem érdeklik őket a divathullámok és a nagy gyártók által inspirált trendek, a saját útjukat járják és csak klasszikus kinézetű motorokat gyártanak küllős kerekekkel, egy nagy fényszóróval és szigorúan idomok nélkül.


“A Continental GT-t a ’60-as évek café racer-einek formája és egyszerűsége inspirálta; megragadja a szabadság érzését, az örömet és az érzékenységet (az irányíthatóságban), amit az akkori motorosok megpróbáltak elérni és mindezt modern formában” – nyilatkozta Siddhartha Lal az Eicher Motors Ltd. (a Royal Enfield anyacége) elnök-vezérigazgatója.

A Continental GT új, de a gyökerei a cég jelenleg is elérhető modellpalettájából indulnak ki, így drasztikus eltérésre ne számítson senki.
Az egyhengeres, négyütemű, 535 cm3 –re növelt hengerűrtartalmú léghűtéses motor teljesítménye 29 lóerő, így két lóerővel erősebb, mint az eddigi csúcsmodell és a 184 kilójával a legkönnyebb is az összes modell közül. Az egytárcsás első fék átmérője, amit egy kétdugattyús nyereg fog közre 300 mm. Nem száguldozásra építették, így biztosan elég lesz a teljesítmény keltette sebesség megzabolázására.
Hogy az irányítás „versenyzősebb” legyen, a dupla bölcsőváz kialakításán szorosan együttműködtek a Harris Performance-al. A vörös szín, a Pirelli Sport Demon abroncsok és a tank két oldalán a térdeknek kialakított mélyedés is felfogható versenyzésre való buzdításnak, csak jól nézzünk körül, hogy kivel kelünk versenyre, mert manapság az 5.100-as fordulaton életre kelő 29 lóerő nem túl acélos.


Valójában ezzel a motorral senki nem fog versenyezni és egyetlen célja, hogy visszahozzon valamit a hatvanas évek életérzéséből. Ez sikerült neki, de nosztalgia ide vagy oda, van erre kereslet?
Akit eddig sem érdekeltek a klasszikus formájú, múltidéző motorok, az a Continental GT miatt nem megy majd be egy kereskedésbe, de ha valaki egy fiatalosabb „öreg” motort keresett, az most kaphat egyet készen és ezen már fúrni-faragni sem kell.
ui: Ha nem akarsz ciki lenni a motoron, akkor tartsd be a fekete bakancs-fekete farmer-fekete bőrdzseki szentháromságot, nyúld le hozzá nagyfater motoros szemüvegét és legyen a farzsebedben egy nyeles fésű 🙂 Így sokkal menőbb lehetsz, mint BenZso a CB1100 teszten.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending