Tesztek
A luxus luxusa: BMW K1600GTL Exclusive teszt
Tisztelt uraim! Méretes sorhatos BMW, temérdek hárombetűs vezetést segítő és kényelmi extrával, csaknem tízmillióért, és mégsem autó: teszteltük a K1600 szupertúrázó legfényűzőbb kivitelét
Published
9 év agoon
By
Benkő Zsolt
Nem is tudom, hol kezdjem ezt a tesztet, hiszen volt már a kezeink között a sorhatos szupertúrázó GT és GTL változata is, amelyekhez képest itt van most még egy változat, amellyel a kifejezetten jól kitömött pénztárcával rendelkező vásárlókat célozza meg a BMW. Gondolhatnánk, hogy 19-re lapot húztak a bajorok és bejött nekik a Black Jack, hiszen ezzel az Exclusive változattal is tarolnak(!) a piacon…
Sosem gondoltam volna, hogy majdnem 9,2 millió forintért eladható lenne egy motorkerékpár Magyarországon, de valahogy az élet erre is rácáfolt. Sőt, még extrát is rendelnek hozzá, mert alapkivitelben nem jár hozzá a navigáció! Így a számla már 9 és fél mikulás, de fogy az Exclusive… Nem csoda, hogy a bajor cég hazai képviselete jól átvészelte a válságot, hiszen jól pozicionált, még ezen a kicsi piacon is eladható termékeket gyártanak a propelleres hívőknek. Bizony eladható és a BMW el is adja azon prémium termékeit, amelyekkel a konkurencia csak próbálkozik. A helyükben én is ezt tenném, hiszen a profit a lényeg az üzletben. Vagy, Ti mit gondoltok erről?
Térjünk inkább rá a motorra, hiszen ez nem egy gazdasági szaklap, hanem a tesztmotor.hu, amelynek azt kell megmondania, hogy melyik motor mire, és még talán azt is, hogy kinek való. Ebben az exkluzív esetben azt hiszem, a kinek kérdést már magában a motor típusnevében meg is válaszolta a BMW…A vásárló:
Az Exclusive vásárlója
Ugye, el lehet ezt képzelni ezt a jelenetet és lehet, hogy nincs is messze a valóságtól. Szép, amikor valakinek ennyire összejön az élet, hiszen vannak közöttünk olyanok, akiknek mindez megadatik. Na nekik készül tesztünk alanya…

A motorra visszatérve, ha már az ár-érték arányt vizsgálom, akkor igaz, hogy telis-tele van mindenféle olyan extrával a gép, amit ebben a bemutató cikkben felsoroltunk, de mégis furcsa gondolataim támadnak. Kell-e egyáltalán ennyi minden egy jó motorozáshoz? Természetesen nem, de van, akinek ettől lesz hosszabb a cerka…
Sorolom tehát (egy darabig) az extrákat és a véleményem róla:
-
Kulcsnélküli indítás – OK értem, hogy a kulcstartó ne verje össze a műszerfal és a kormánybefogó környékét. meg a tankolásnál se kelljen bíbelődni vele… A központi zár is rendben van, hiszen a rengeteg dobozt körbezárni egy-egy megállásnál komoly feladat, de ezt már tudja a sima GT és GTL is: csak meg kell nyomni egy gombot a távirányítón, amely nem a kulcsba lett integrálva. Most viszont kapunk egy jeladós távirányítót, amit zsebre lehet vágni és nincs vele semmi dolgunk – csak legyen ott a motor közelében, amikor használni szeretnénk.
- Visszagurulást megelőző fékrendszer – az első fékkar erős meghúzásával lehet aktiválni álló helyzetben és két másodpercig rögzíti a motort egy helyben. Ha egy emelkedőn piros lámpánál állunk, vagy egy meredekebb garázsfelhajtón próbálunk felmenni, akkor jól jöhet annak, aki mindkét lábával szeretne a földön állni, mielőtt elindul – és mondjuk nem tudja a gázkart és a fékkart együtt kezelni. Ilyenkor egy visszajelző lámpa mutatja a műszerfalon az aktív állapotot (de akinek van egy kis érzéke a motorozáshoz, annak ez az extra teljesen felesleges, hiszen ugyanezt a hatást lehet elérni a hátsó fék használatával vagy a kuplung csúsztatásával is, amitől két másodperc alatt a kuplungnak se lesz semmi baja)
- A topcase fedelébe épített rádióantenna – ezt a fóliát azért építették a doboz tetejébe, hogy ne zavarja a vezetőt menet közben. A GT és GTL modelleken gyakran és ütemesen verte a szélvédő plexijét az acél antenna. Ez tényleg jó dolog.
- Ülések – Titán színű az üléshuzat, amely megy a motor “négyrétegű, magas fényű ásvány-fehér metál” színéhez. Nem annyira nagy szám ennyiért viszont, hogy már a háttámla is fűthető – és kartámasz is van rajta! Bár a mutatós kartámaszba kapaszkodni néha nem jó érzés, mert túlságosan könnyen felhajlik. Ilyenkor – egy útegyenetlenségen áthajtva – a motorozásban rutintalan utas azt érzi, hogy mindjárt lerepül a motorról, mert nincs egy fixen rögzített könyöktámasz, mint egy autóban. De tegyük föl, hogy aki ilyet vesz, rutinos utast visz magával. A fűtés oké, és érezhető is – ha nincs gerincvédő az utason.
Ha már az ülésnél tartunk, említést érdemel a vezető ülése, amivel a magasabb vezetőknek gyűlhet meg a baja, mert nagyon alacsony. Legalábbis nekem nagyon be kellett hajlítani a térdem a motoron menet közben, és akkor sem tudtam biztonságosan letalpalni a 300kg feletti motor mellett, ha megálltam – mert ilyenkor is nehéz lenne a nagyon behajlított térdekkel megtartani a motort, ha elbillenne. Értem én, hogy az átlagos célközönség kb. 170 cm és 120 kg, de mi van akkor, ha mondjuk ezek a méretek nem stimmelnek. Kellene már rég lennie egy mérettáblázatnak a motorszalonokban és amikor megrendeli az ember a motorját sok millióért, akkor legalább az ülésmagasságot ki tudja választani. A BMW szokott is ilyenekre gondolni, legalábbis a GS-eken és számos egyéb modellen már van ilyen lehetőség: két-három méretben állítható az ülésmagasság, ezen a csúcsmodellen sajnos nem.

Amivel még jobbá lehetne tenni a K1600 szériát – azaz TM Ítélet:
Az Exclusive kiegészítői, illetve extrái összességében jó dolgok, de én már valami komolyabbra vágynék ebben a kategóriában – ennyi pénzért. Engem például nagyon zavart, hogy a váltó hatalmasakat csattant váltáskor, ami szinte már nekem fájt. Sokkal jobb lenne ebben a prémium osztályban egy duplakuplungos, vagy akármilyen automatikus váltó (hátrameneti fokozattal), mert – egy picike lejtőn – is hátrafelé tolni (egyedül) szinte lehetetlen a gépet. Erre nemegyszer volt példa a garázsom előtt, amíg nálam volt.
És még egy tanács ehhez a géphez. Nagy tempónál a futóművet mindig Dynamic fokozatra ajánlott állítani, mert Comfortban hajlamos szitálni, például ha egy kamiont előzünk és van egy kis oldalszél, amikor befejeztük az előzést.

|








Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!
You may like
-
Legördült a gyártósorról az egymilliomodik boxermotoros BMW GS
-
Kovács Bálint: „Amikor megjött a tempó, meglett a versenyképes köridő is”
-
Fantic Caballero Rally 500 teszt
-
Honda ADV350 – Forza 350 összehasonlító teszt
-
Honda CB500X teszt – Kaland a (A2) négyzeten
-
Exkluzív modellt dob piacra a BMW: íme az M 1000 RR 50 Years M
Kövess bennünket az Instagramon is!