bmw k1600gtl exclusive teszt
Tesztek

A luxus luxusa: BMW K1600GTL Exclusive teszt

Tisztelt uraim! Méretes sorhatos BMW, temérdek hárombetűs vezetést segítő és kényelmi extrával, csaknem tízmillióért, és mégsem autó: teszteltük a K1600 szupertúrázó legfényűzőbb kivitelét
Euromotor2
MotoStar

Nem is tudom, hol kezdjem ezt a tesztet, hiszen volt már a kezeink között a sorhatos szupertúrázó GT és GTL változata is, amelyekhez képest itt van most még egy változat, amellyel a kifejezetten jól kitömött pénztárcával rendelkező vásárlókat célozza meg a BMW. Gondolhatnánk, hogy 19-re lapot húztak a bajorok és bejött nekik a Black Jack, hiszen ezzel az Exclusive változattal is tarolnak(!) a piacon…

Sosem gondoltam volna, hogy majdnem 9,2 millió forintért eladható lenne egy motorkerékpár Magyarországon, de valahogy az élet erre is rácáfolt. Sőt, még extrát is rendelnek hozzá, mert alapkivitelben nem jár hozzá a navigáció! Így a számla már 9 és fél mikulás, de fogy az Exclusive… Nem csoda, hogy a bajor cég hazai képviselete jól átvészelte a válságot, hiszen jól pozicionált, még ezen a  kicsi piacon is eladható termékeket gyártanak a propelleres hívőknek. Bizony eladható és a BMW el is adja azon prémium termékeit, amelyekkel a konkurencia csak próbálkozik. A helyükben én is ezt tenném, hiszen a profit a lényeg az üzletben. Vagy, Ti mit gondoltok erről?

Térjünk inkább rá a motorra, hiszen ez nem egy gazdasági szaklap, hanem a tesztmotor.hu, amelynek azt kell megmondania, hogy melyik motor mire, és még talán azt is, hogy kinek való. Ebben az exkluzív esetben azt hiszem, a kinek kérdést már magában a motor típusnevében meg is válaszolta a BMW…A vásárló:

Az Exclusive vásárlója

Úgy képzelem el a célközönséget, hogy amikor emberünk kiszáll a 7-es BMW-ből a rózsadombi ház 200nm-es garázsában, akkor ezt a hétvégi játékszert látja meg az üveglift mellett, és az elmúlt hétvégi  svájci túra emlékei színesítik meg a hétköznapok szürkeségét… Természetesen mindeközben a lift hívógombját megnyomva a szupermodell, félmeztelen feleség egy olajbogyóval feldíszített teleöntött Martinis pohárral érkezik a lifttel a garázsszintre… Ahol így köszön: Helló Bébi! Majd a liftben felfelé már dobja is az Y alakzatot a hihetetlenül hosszú combjaival… (nem lehetne elkérni ezt a K1600-ost tartóstesztre? 🙂 – a szerk.)

Ugye, el lehet ezt képzelni ezt a jelenetet és lehet, hogy nincs is messze a valóságtól. Szép, amikor valakinek ennyire összejön az élet, hiszen vannak közöttünk olyanok, akiknek mindez megadatik. Na nekik készül tesztünk alanya…

Exclusive… A szálcsiszolt alumínium tényleg jól áll neki

A motorra visszatérve, ha már az ár-érték arányt vizsgálom, akkor igaz, hogy telis-tele van mindenféle olyan extrával a gép, amit ebben a bemutató cikkben felsoroltunk, de mégis furcsa gondolataim támadnak. Kell-e egyáltalán ennyi minden egy jó motorozáshoz? Természetesen nem, de van, akinek ettől lesz hosszabb a cerka…

Sorolom tehát (egy darabig) az extrákat és a véleményem róla:

  • Kulcsnélküli indítás  – OK értem, hogy a kulcstartó ne verje össze a műszerfal és a kormánybefogó környékét. meg a tankolásnál se kelljen bíbelődni vele… A központi zár is rendben van, hiszen a rengeteg dobozt körbezárni egy-egy megállásnál komoly feladat, de ezt már tudja a sima GT és GTL is: csak meg kell nyomni egy gombot a távirányítón, amely nem a kulcsba lett integrálva. Most viszont kapunk egy jeladós távirányítót, amit zsebre lehet vágni és nincs vele semmi dolgunk – csak legyen ott a motor közelében, amikor használni szeretnénk.

A BMW motoros életében most először! A gyújtáskapcsoló és minden zár a motoron kulcs nélkül működik, úgy mint ahogy már ezt a jobb autókban már teljesen megszoktuk

  • Visszagurulást megelőző fékrendszer – az első fékkar erős meghúzásával lehet aktiválni álló helyzetben és két másodpercig rögzíti a motort egy helyben. Ha egy emelkedőn piros lámpánál állunk, vagy egy meredekebb garázsfelhajtón próbálunk felmenni, akkor jól jöhet annak, aki mindkét lábával szeretne a földön állni, mielőtt elindul – és mondjuk nem tudja a gázkart és a fékkart együtt kezelni. Ilyenkor egy visszajelző lámpa mutatja a műszerfalon az aktív állapotot (de akinek van egy kis érzéke a motorozáshoz, annak ez az extra teljesen felesleges, hiszen ugyanezt a hatást lehet elérni a hátsó fék használatával vagy a kuplung csúsztatásával is, amitől két másodperc alatt a kuplungnak se lesz semmi baja)
  • A topcase fedelébe épített rádióantenna – ezt a fóliát azért építették a doboz tetejébe, hogy ne zavarja a vezetőt menet közben. A GT és GTL modelleken gyakran és ütemesen verte a szélvédő plexijét az acél antenna. Ez tényleg jó dolog.

A topcase-be akár két zárt sisak is belefér

  • Ülések – Titán színű az üléshuzat, amely megy a motor “négyrétegű, magas fényű ásvány-fehér metál” színéhez. Nem annyira nagy szám ennyiért viszont, hogy már a háttámla is fűthető – és kartámasz is van rajta! Bár a mutatós kartámaszba kapaszkodni néha nem jó érzés, mert túlságosan könnyen felhajlik. Ilyenkor – egy útegyenetlenségen áthajtva – a motorozásban rutintalan utas azt érzi, hogy mindjárt lerepül a motorról, mert nincs egy fixen rögzített könyöktámasz, mint egy autóban. De tegyük föl, hogy aki ilyet vesz, rutinos utast visz magával. A fűtés oké, és érezhető is – ha nincs gerincvédő az utason.

    Ha már az ülésnél tartunk, említést érdemel a vezető ülése, amivel a magasabb vezetőknek gyűlhet meg a baja, mert nagyon alacsony. Legalábbis nekem nagyon be kellett hajlítani a térdem a motoron menet közben, és akkor sem tudtam biztonságosan letalpalni a 300kg feletti motor mellett, ha megálltam – mert ilyenkor is nehéz lenne a nagyon behajlított térdekkel megtartani a motort, ha elbillenne. Értem én, hogy az átlagos célközönség kb. 170 cm és 120 kg, de mi van akkor, ha mondjuk ezek a méretek nem stimmelnek. Kellene már rég lennie egy mérettáblázatnak a motorszalonokban és amikor megrendeli az ember a motorját sok millióért, akkor legalább az ülésmagasságot ki tudja választani. A BMW szokott is ilyenekre gondolni, legalábbis a GS-eken és számos egyéb modellen már van ilyen lehetőség: két-három méretben állítható az ülésmagasság, ezen a csúcsmodellen sajnos nem.

A vezetőülés nekem túlságosan alacsony volt, az utasaim viszont nagyon szerettek ilyen magasan ülni a karfás fotelben

Amivel még jobbá lehetne tenni a K1600 szériát – azaz TM Ítélet:

Az Exclusive kiegészítői, illetve extrái összességében jó dolgok, de én már valami komolyabbra vágynék ebben a kategóriában – ennyi pénzért. Engem például nagyon zavart, hogy a váltó hatalmasakat csattant váltáskor, ami szinte már nekem fájt. Sokkal jobb lenne ebben a prémium osztályban egy duplakuplungos, vagy akármilyen automatikus váltó (hátrameneti fokozattal), mert – egy picike lejtőn – is hátrafelé tolni (egyedül) szinte lehetetlen a gépet. Erre nemegyszer volt példa a garázsom előtt, amíg nálam volt.

És még egy tanács ehhez a géphez. Nagy tempónál a futóművet mindig Dynamic fokozatra ajánlott állítani, mert Comfortban hajlamos szitálni, például ha egy kamiont előzünk és van egy kis oldalszél, amikor befejeztük az előzést.

Városba már nagyon nagy, de én mindenhová ezzel közlekedtem, mert ott is elég jól kezelhető, csak a súlyát kell megszokni

  Előnyök / hátrányok  

  • Selymes motor karakter 
  • Bődületes teljesítmény 
  • Bőséges helykínálat 
  • Prémium minőség(érzet)
  • Magas vezetőknek zavaróan alacsony üléspozíció 
  • Nagy tempónál kígyózó első futómű Comfort fokozatban
  • Akadós és nagyon hangos váltó, minden váltásnál úgy éreztem, hogy ez fáj a gépnek 
  • Zavaró hangok a hajtásból 
  • Erős terhelésváltási reakciók 
  • Kicsi rugóerő a gázmarkolatban 
  • Automatikus váltó nem rendelhető hozzá

Cockpit
Még szépen szegett szönyeg is jut a dobozba ennyiért
Teljesen krómozott a kipufogó, és még mindig a legszebb hangú száriamotor a világon
Az oldaldobozokba igényesen elkészített belső táska is jár
A visszapillantó tükör kerete és a fékolajtartály kupakja is krómozást kapott. Szerintem ez nem emeli a motor presztízsét és ha rásüt a nap még tükröződik is a vezető szemébe
Az utas ebből a szemszögből látja az utat. Kb 20 cm-rel magasabban ül az utas mint a vezető
Amire sokan felkapják a fejüket
A Dainese felszerelés ajánló cikkünket ide kattintva olvashatjátok

Dainese felszerelések hozzá a kirakat rovatunkban

Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!

Comments

comments

Specifications

  • No specification found :(