Csatlakozz hozzánk

Hírek

A legkisebb bajor túraendúró: BMW G650GS

Jön a legújabb Gelande/Strasse, egyhengeres kivitelben

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A BMW jövőre csatasorba állítja legújabb többcélú, vagyis utcai-terepmotorját, a GS-sorozat belépőmodelljét, a G650GS-t – az egyhengeres mindenesek kedvelőinek legnagyobb örömére.

A legkisebb GS-sel a régebbi F650GS hiánya okozta krátert kívánják betölteni a bajorok, amire megfelelő lehet a népszerű GS modellcsalád legifjabb és legkisebb tagja. Ugyanakkor a korábbi G650-esek azért nem voltak annyira sikeresek, hiszen sem a scrambler (X), sem az endúró (Xchallange), sem pedig a supermoto (Xmoto) nem lett tömegmodell (talán az áruk miatt…), pedig aki kipróbálta őket, nem nagyon akart leszállni róluk. Nos, ha az új GS-re sikerül “emberbarát” árcédulát aggatni, akkor talán az 1200-es nagytesók irigylésre méltó sorsára juthat – az eladások szempontjából. 

Erre pedig minden esély megvan, hiszen műszakilag a G650GS nem lesz sokkal fejlettebb az eredeti F650GS-nél, ami a vázat illeti: acélból készítik, akárcsak a hátsó lengőkart, az első futómű pedig hagyományos teleszkópvillát jelent. Az első fék sincs túlbonyolítva, egyetlen féktárcsa dolgozik együtt a kétdugattyús féknyereggel. Viszont ABS-el lesz szerelve, ami a terepes bevetések esetére kikapcsolható. A G650-est a BMW saját fejlesztésű, egyhengeres, vízhűtéses, 652 köbcentis DOHC blokkja hajtja, ellentétben az “elődmodell” Rotax erőforrásával. A bajorok 48 lovat csalogattak elő a koncepcióból, akiknek 192 kilogramm súllyal kell megbírkózniuk, amennyiben tele van tankolva a legkisebb GS 14 literes tankja. A ménes nagyságától nem dobjuk hanyatt magunkat, de nem is ez az elsődleges szempont a BMW kalandmotorjával kapcsolatban. A kezelhetőség jobban érdekelheti a leendő tulajokat, ami a “családtagokból” kiindulva valószínűleg példás lesz. Elöl 19, hátul 17 collos kerekeken gurul majd a vas, az ülésmagasság pedig három állásban lesz állítható a maximális kényelem érdekében.


Az új egyhengeres is GS-es dizájnban részesül: elég a “kacsacsőrt” vagy az asszimetrikus fényszórót említeni


Terepen és közúton is megállja majd a helyét, erre a modell neve (és a modellcsalád tradíciói) a garancia

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending