A Honda kategóriateremtő luxuscirkálóját Budaörsön vehettem át tesztelésre. Korábban egyszer már vezettem ilyen motort, de csak annyi emlékem maradt meg, hogy nagyon izgultam: ”jaj, csak nehogy valami baja legyen!” Most viszont volt időm barátkozni a Honda legnagyobb túramotorjával: a motoron található több, mint negyven kapcsoló igényli is az ismerkedést, nem ajánlom, hogy menet közben próbálgassuk…
A GoldWinggel bárhol megjelensz, azonnal a figyelem középpontjában vagy! A méretei impozánsak, talán már túl is mutatnak azon a ponton, amit még motorkerékpárnak lehet hívni. Minden adottsággal rendelkezik, amit egy komoly túramotortól elvárhatunk: tökéletes szélvédelem, nagy rakodórekeszek, a vezető és az utas számára is kényelmes ülések, nyomatékos blokk, és az „ezen kigurulok a világból” érzés! Sőt, mindenből túlteljesít ez a jármű…
A plexi mögött nincs az a vákum-hatás, mint más modelleknél (ST1300, FJR1300), simán, peckesen ülhet az ember a kifejezetten kényelmes bőrfotelekben. Ezen a motoron az utasok sem találhatnak kifogást, fejedelmi a helykínálat hátul. Párkapcsolat építésre, vagy helyrehozatalra kiválóan alkalmas. A párunk, ha egyszer kipróbálta, nem akar majd leszállni róla… A három gyári doboz is kihívások elé állítja a női utasokat, sokkal több haszontalan dolgot tudnak bepakolni az összesen közel 150 literes rekeszekbe.

Két impozáns jelenség…
A Honda a hathengeres boxermotorral csúcsminőséget képvisel. Diszkréten morog alapjáraton és mindenhol tisztelettudóan húz. Jó is, hogy van a műszerfalon egy OverDrive visszajelző, ami megkíméli a vezetőt attól, hogy állandóan hatodikba akarjon kapcsolni! 130km/h-s sebességnél 3500-as fordulaton duruzsol, 180km/h-s sebességnél pedig még tisztán lehet hallani a zenét a hangszórókból…


Autókat megszégyenítő műszerezettség, tekintélyes megjelenés
A GoldWing súlya megszokást igényel, ám menet közben már minden pillanatban nyújtja a motorozás hamisítatlan élményét. A futóműve stabil, rossz minőségű utakon is csak egy kis remegés érezhető a kormányon. Ha eltekintünk a nagy műanyag felületektől, akkor egy nagyszerű blokkal szerelt precíz futóművet, és a méretekhez hangolt féket kapunk egy alumínium vázon! Egy kis fantáziával kiegészítve pedig megkapjuk a Valkyrie Rune-t.

A GoldWing blokkját használó Valkyrie Rune
Használható extrák: tempomat, ülés- és markolatfűtés, nyitható és zárható melegítő csatornák a lábhoz, ABS, hátramenet, elektromos futóműmagasság állítás, OverDrive visszajelző, multifunkciós kijelző
További extrák: rádió, navigáció, légzsák (erre ne legyen soha szükségünk), gyári riasztó, gombnyomásra nyíló hátsó doboz
Közel 600 kilométer után még volt kedvem motorozni egyet a városban, nem fáradtam el, nem igényeltem a szokásos esti hátmasszázst… Egyszerűen azt éreztem, hogy még négy-öt napon keresztül simán lenyomnám a napi 7-800 kilométert vele.
Sokszor hallottam már, hogy „majd öreg koromban” veszek egyet – én nem várnék addig! Aki tényleg túrázásra keres egy “családösszetartó” luxus járgányt és ki is tudja fizetni ennek a különleges motornak az árát, annak nincs mire várnia! A távolságok leküzdése a GoldWing nyergében egészen EXTRA élmény!
Előnyei: nyomatékos blokk, mindent elnyelő dobozok, különleges kényelem, rengeteg extra
Hátrányai, ha nagyon akarom: riasztó külső méretek, 400kg feletti tömeg
Használt motor ára: 4.000.000.- körül lehet ritkán belefutni ’04 -’05-es modellekbe
Új motor ára: 6.798.000.- reg.adóval +500.000.-(navi,légzsák)
A tesztmotort a Honda Hungary biztosította számunkra!
Műszaki adatok:
Motor: vízhűtésű, hathengeres négyütemű boxer, szabályozott katalizátorral
Hengerűrtartalom: 1832 cm³
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Teljesítmény: 87 kW (119 LE) @ 5500 1/min
Forgatónyomaték: 167 Nm @ 4000 1/min
Sebességváltó: 5 fokozatú + hátramenet
Szekunder hajtás: kardán
Méretek: 2635 × 945 × 1455 mm
Ülésmagasság: 740 mm
Menetkész tömeg: 405kg
Üzemanyagtank: 25l
Átlagfogyasztása a teszt alatt: 7,33l/100km