Csatlakozz hozzánk

Tesztek

A Hyundai H-1 motorszállításból vizsgázott nálunk

Kisáruszállító, vagy inkább óriási raktérrel rendelkező személyautó? Szerintünk az utóbbi.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Elérkezett az idő, hogy végre ne csak motorokkal foglalkozzunk, hanem a versenysporthoz és a kereskedésekhez szorosan kötödő motorszállító-járművekkel is. Ezért megpróbálunk objektív képet adni a piacon kapható kisteherautókról, hogy kinek milyet, illetve mekkorát érdemes vásárolni. Elsőként ez az új Hyundai H1 került hozzánk a rendkívül széles palettáról.

Volt szerencsém már rengeteg kisteherautót vezetni, sőt nekem is volt már több, mivel szerintem ez a legbiztonságosabb formája a motorok szállításának. Az utánfutóval mindig történik valami, vagy a csatlakozó dugalj van rosszul bekötve, vagy a rögzítőhevedereket nem lehet normálisan rögzíteni, vagy …, szóval mindig van valami nem várt esemény, ha nem saját, jól bejáratott utánfutót használunk. Nekem volt olyan, hogy eldőlt a motor hátul útközben, még jó, hogy meg tudtam állni, mielőtt leesett volna. Na mindegy, hagyjuk is az utánfutókat, beszéljünk inkább erről a kisbuszról, amit a szokásos szempontjaink szerint teszteltünk.

Külső / belső / pakolhatóság

Az előző modell nem túl izgalmas formáját végre egy jól mutató, szép járgányra cserélték, amivel akár még elegánsabb helyen is meg lehet jelenni, ha jó színben pompázik a kicsike. Ez a fehér is jól néz ki, most pláne, hogy ez a divat, de nekem egy fekete jobban tetszene. A méretei alapján akár személyautó is lehetne, mert a 5.125 mm hosszúság és az 1.920 mm szélesség pont ennek felel meg. Ezzel a mérettel nagyon könnyen lehet parkolni, főleg ha hozzávesszük azt is, hogy a „Hunyadi“ fordulóköre csak 5,61 méter.

A raktér hossza kicsit több, mint 2,4 méter, és az ajtónyílás szélessége 1,35 méter. A következő méret viszont a mi szemszögünkből sokkal fontosabb, mégpedig a magasság. Aránylag magas a padlólememez, ami miatt nehezebb feltolni rá a motorokat, viszont ehhez csak 1.180 mm magas ajtónyílás társul. Ez nem a legjobb szempont, benne kell lenni a motor lekötésénél, ha endúrókat, vagy nagy robogókat kell szállítani. Azért el lehet vele boldogulni, csak trükközni kell vele egy kicsit.

A „tartósteszt“ Yamahánk szerencsére kapott egy sportplexit, ami jóval alacsonyabb a gyárinál és így csak a tükröket kellett lehajtani, hogy beférjen a raktérbe.

A sportmotorokkal semmi gond, hiszen ezek a legalacsonyabb motorok. A nagyobb gond akkor lehet, ha magas endurót akarunk szállítani. Itt már szükség lehet némi trükkre, hogy beférjen. A BMW F650 GS-nek pl. le kellett volna szerelnünk a tükreit, hogy be tudjuk tuszkolni, vagy spaniferrel össze kellett volna húzni a teleszkópokat, úgy befért volna az is.


Ha bent vannak a motorok, akkor a két oldalajtó segítségével teljesen tele lehet pakolni a 4,3 köbméteres csomagteret. Egyedül az oldalajtóknál láttam egy kis hibát. Ezeket kicsit nehezen lehet kinyitni, mert először kifelé kell húzni őket és csak aztán lehet hátratolni. Ez megszokást igényel, mert a tesztpéldány bal oldalajtajának a kilincs rögzítése már eltört a feszegetéstől, pedig még csak 12.000 km volt az autóban.

Csomagrögzítés

A padlón található 10 darab csomagrögzítésre alkalmas fül, amikhez a motorokat le lehet kötni rendesen. Ennek ellenére, mi ajánlanánk hozzá egy elsőkerék befogót, ami biztonságosan tartja a motort az autó rakterében. Ilyen egybként az X-Bike üzleteiben található.

Motor/váltó

Ez a 171 lóerős Common Rail Diesel (CRDI) motor zseniális. Nagyon jól lehet vele közlekedni, és a végsebessége is magas. ( Csak zárójelben jegyezném meg, hogy 180-at simán ment. ) De ami ennél sokkal fontosabb, az az utazósebesség, ami éppen hozzáérve a gázpedálhoz, teljesen telepakolt raktérrel 140-150 km/h!!! Igazi kilométerfaló! A sok lóerő mellé még több nyomaték áll rendelkezésre a 2.497 köbcentis erőforrásban. Már 2.000-es fordulattól 392 Nm-rel gazdálkodhatunk.

Gazdaságosság terén sincs szégyenkezni valója, mert a 75 literes tankot kb. 850 kilométer alatt szippantja ki. Én 780 kilométerre tankoltam bele 69 liter gázolajat, ami 8.8 literes átlagfogyasztást jelentett. Az ötsebességes kézi váltó is a jobbak közül való, sokkal jobban működik, mint sok személyautóban.

Fék

Elöl 300 mm es tárcsafék, hátul 210 mm-es tárcsfék figyel a 16 collos felnik alatt. Ez az ABS-es berendezés kiválóan teljesített megpakolva és üresen is. Ha teljesen üresen kellett vészfékeznünk, akkor sem blokkolt a hátulja.

Ergonómia / kényelem / praktikusság

A következő jó pont az ergonómia, ami a személyautókéval vetekszik. Nem kell túl magasra beszállni, viszont minden eseményt felűlről látunk, a személyautók fölött, jó előre. Az ülést még az én hosszú lábaimnak megfelelően is teljesen hátra lehet tolni, hála a mélyített elválasztó lemeznek, ami a rakteret elválasztja a vezetőfülkétől.

A középső ülést le lehet hajtani, aminek a hátulján pohár és kacattartó található. Mi a babaülést is rögzítettük oda, ami kiválóan elfért, így az egész család kényelmesen befért. A gond csak akkor van, ha a nagyobb gyerek is utazott volna velünk, mert ez sajnos csak 3 személyes. Erre is van megoldás, hiszen ez létezik 6 és 8 személyes változatban is, ami még komfortosabb egy család számára.
A jobb első ülés kényelmes hosszabb távon is. A teszt egy hete alatt sikerült több, mint 1000 km-t belecsavarni és nem hallottam panaszkodást a jobb szélről egyszer sem.

Egyedül a klíma hiányát róhatjuk fel „Hunyadi“ tábornoknak, de mivel ez egy nullszériás darab volt, még nem volt beszerelve. Az alapára Netto 4.499.000 Ft, aminél 250.000 Ft-tal többért már a Comfort verziót is megkaphatjuk, amibe dupla légzsák és klíma is jár. Szerintünk az sokkal jobb választás.

Bővebb info a különböző kivitelekről a www.hyundai.hu -n.

Futómű: 5*

Ennyire csendes, komfortos és pontos futómű még a személyautókban is ritka, nemhogy ebben a kategóriában. Ezt nem is ragoznám tovább, szerintem perfekt!

Összegzés

Ez a Hyundai H-1 izgalmas külsővel megáldott kompakt méretű, személyautós tulajdonságokkal rendelkező kisáruszállító, amivel könnyen lehet közlekedni és két sportmotor elfér benne úgy, ahogy van.

Nálunk tehát nagyon jól vizsgázott! Osztályzat: 5
(Csillagot is kaphatott volna, ha 10 cm-rel magasabb lenne a hátsó ajtó mérete és a klímás Comfort verziót kaptuk volna kezeink közé.)

Műszaki adatok és árak: www.hyundai.hu

Előnyök és hátrányok
  • Erős motor, gazdaságos üzemeltetés
  • Halk futómű
  • Lekötési pontok gyári kialakítása
  • Dinamikusan vezethető
  • Alacsony raktér
  • Oldalajtó kilincsének a sérülékenysége
  • Klíma hiánya

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending