Csatlakozz hozzánk

Blog

A Hypermotard olajozása

Remek 3D-s animáció a Ducati új, 796-os blokkjáról, működés közben.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Az itt található videóra kattintva olyat láthattok, amit élőben eddig soha, és remélhetőleg ezután sem. Ez ugyanis egy számítógépes animáció, ami a 2010-es Ducati Hypermotard 796 olajozási rendszerét hivatott bemutatni. Miért pont azt, és miért nem a beépített egykerekezési, vagy keresztbe csúsztatási rendszerét? Azért, mert a filmecske egy, a Ducatival 10 éve együttműködő olajcég műve, és mint ilyen, leginkább ezen a területen érintett, és így tudja saját magát előtérbe helyezni. Ettől függetlenül az animáció elég látványos és érdekes.

Tudtad-e?

A Ducati Hypermotard 796 blokkjáról sokan azt feltételezik, hogy a Monster 696 felfúrt változata. Tévednek. A 796-os ugyanis egy teljesen új fejlesztésű Desmodue (vagyis hengerenként kétszelepes) blokk, aminek a furata ugyanakkora, viszont a lökethossza jóval nagyobb, mint a Monsteré. A sűrítési arány is magasabb, 10,7 helyett 11,1. A főtengelyt a Ducati 848-aséhoz hasonlóan könnyű lendkerekekkel párosították, hogy növeljék a motor pörgési kedvét, így értek el végül 81 lóerőt 8000-es fordulatszámon, amihez 75,5 Nm forgatónyomaték párosul 6250-en. Csak a forgattyúsház öntvénye 1,2 kg-mal könnyebb, mint a 696-osé, a többi alkatrésszel együtt összesen 1,9 kg-ot spóroltak meg. A szervizintervallum viszont mindkettőnél ugyanannyi: 12 000 km.


Ducati Hypermotard 796 2010

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending