Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

A hétvégén elköszön a kétütemű 250-es

A világbajnokság kétütemű 250-es kategóriáját jövőre a 600-as négyütemű Moto2 váltja fel

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A világbajnokság kétütemű 250-es kategóriáját jövőre a 600-as négyütemű Moto2 váltja fel

Az év utolsó versenye következik a spanyolországi Valenciában, amely egyben azt is jelenti, hogy utoljára láthatunk a MotoGP-ben 250-es géposztályt, hiszen jövőre már itt a Moto2.

Most már egy kezünkön is megszámlálhatjuk a napokat, hogy mennyi ideig látunk még a MotoGP-ben olyat, hogy kétütemű 250-es kategória, ugyanis a valenciai hétvégét követően megszűnik a negyedliteres géposztály és az új, négyütemű hatszázasok, vagyis az ún. Moto2-es gépek lépnek a helyükre. Tehát DVD és videó felvevőket bekészíteni, hiszen jelen állás szerint többet már nem igazán láthatunk kétütemű 250-est a MotoGP-ben. Persze ez így nem teljesen igaz, ugyanis jövőre még lehet az úgymond régi technikát használni, akárcsak 2002-ben a királykategóriában, amikor is a kétütemű ötszázasok megpróbálták felvenni a küzdelmet a 990-esekkel. Az már egy másik kérdés, hogy mennyi eséllyel, habár azért meg kell jegyezni, hogy 2002-ben a jerezi futamon Daijiro Kato egy 500-as Honda NSR nyergében második tudott lenni Valentino Rossi mögött. A japán többek között ennek az eredményének is köszönhette, hogy utána év közben megakapta a négyütemű 990-est, vagyis a Honda RC211V-t.

Hasonló lehetne a helyzet a Moto2-ben is, viszont az előzetes információk szerint nem nagyon akad olyan csapat, aki nem 600-as 4T vassal vágna neki a 2010-es szezonnak. Igaz, hogy a nevezési listán például a Scot Racing úgy szerepel, mint Scot Racing Team 250, azonban köztudott, hogy a Scot csapat magának fejleszti a Moto2-es vázat (a csapat sportigazgatója, Alberto Martinelli ezt el is mondta oldalunknak), szóval az a „250” senkit se tévesszen meg. Bizonyára hasonló a helyzet a Balatonring Teamnél is, mivel náluk is ott van a 250-es felírás. Hogy miért? Nos, jó kérdés, megpróbálunk majd utána járni. Visszatérve a 250-es és a 600-as közti átmenetre, mindenképpen meg kell még említeni a szabadkártyás versenyzők sorsát. Mint azt már említettük, 2010-ben még lehet kétütemű 250-es motorral menni a középső kategóriában, azonban 2011-től már nem, ami egyben azt is jelenti, hogy nemigen láthatunk majd szabadkártyás motorosokat a mezőnyben.

Hogy miért? Nos, azért mert nagy valószínűség szerint nemigen lesz olyan (teszem azt olasz) csapat, aki csak azért vegyen egy Moto2-es vázat, illetve blokkot, hogy az egyébként nemzeti bajnokságban 250-es motoron ülő versenyzőjét egy alkalommal el tudja indítani a MotoGP-ben. Vagy mégis? Ki tudja… Mindenesetre nem tűnik túl valószínűnek. Hozzá kell tenni, hogy talán nem is lesz szükség szabadkártyásokra, mivel a Moto2 így is elég nagy létszámú mezőnnyel büszkélkedhet már most is. Mindezeken felül az egyik talán legnagyobb problémát az jelent majd, amikor egy 125-ös versenyző majd feljebb lép a Moto2-ben, ahol olyan motorra kell ülnie, amely inkább „hajaz” egy királykategóriás versenygépre, mintsem a volt 250-esekre. Persze ezzel szemben a legnagyobb géposztályba való lépés talán sokkalta könnyebb lehet. Egy szó mint száz, lehet sorolni a pozitívumokat és a negatívumokat, vagyis, hogy miért jó vagy miért nem, mármint a Moto2. A világgazdasági válság azonban nem kérdez, nem tesz kivételeket és nem ismer kegyelmet. Utolér mindent és mindenkit. Ezért született meg az új kategória, a Moto2.

A költségek pedig valóban sokkal kisebbek lesznek, mint korábban, amit idősebb Tóth Imre, a Team Tóth csapatfőnöke is megerősített oldalunknak. Az elmondása szerint körülbelül a negyede lesz a mostani „kiadásoknak”, ami bizony valljuk be, hogy nem is olyan rossz. Ennél fogva remélhetőleg a kiscsapatok is labdába rúghatnak majd, valamint olyan versenyzőknek is lehetőségük adódik a bizonyításra, akiknek eddig nem igazán adatott meg a jó technikai háttér. Költségcsökkentés ide vagy oda, azért biztosan lesznek egy páran, akinek egy ideig fájni fog a szíve a kétütemű 250-esek zümmögése után.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending