Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Fecske újra szárnyal – itt az új Schwalbe!

Igaz, elektromos hajtással, de az eredeti külsővel kívánnak újra hódítani a suhl-i vasak

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Simson Schwalbe-t itt senkinek sem kell bemutatni, az eSchwalbe-t viszont annál érdemesebb. Modern, elektromos erőforrással, de tradicionális, simsonos kinézettel indulnak útnak az új Fecskék.

A Schwalbe fogalom Magyarországon. No nem a német nyelvben fecskét jelentő szó maga, hanem a legendás, elnyűhetetlen Simson Schwalbe. A valamirevaló hazai motoros szeme előtt lebegnek a “mustármetál” és “strandkorlátkék” rettenetek, jellegzetes formájukkal és hangjukkal. Itthon (nagyon) sokáig az utcakép szerves részét képezték, sőt,- főleg vidéken – még napjainkban is robognak a “sváberek”. Hiszen aligha tudunk áthajtani egy-egy falucskán anélkül, hogy ne látnánk a helyi krimó vagy közért előtt egy-egy ilyen suhl-i masinát.

A KR51-kódjelű Schwalbe-szériát 1964-től kezdték gyártani, a KR52-eseket pedig 1986-ban nyugdíjazták, tehát szép karriert futottak be a keletnémet kismotorok. Egyes egykori kommunista országokban, mint hazánk is, emberek ezreinek jelentették az olcsó mindennapi közlekedés lehetőségét az NDK-s gépezetek. Valószínűleg az efw-suhl GmbH által újjáélesztett Schwalbe jóval karcsúbb pályafutással és eredményekkel is beérné, és természetesen nem is terveznek akkora volumenű termelést, mint a Simson a szoci-mocik esetében. A fentebb említett jellegzetes formavilágból és motorhangból csak az előbbit mentették át az újdonságra (amely már nem Simson, de Suhl-ban készül), ami mindenképp jó döntésnek bizonyult. Hiszen a klasszikus vonalak érzelmeket kelthetnek az elődöt jól ismerő vásárló-jelöltben, mivel a reinkarnálódott Fecske nagyon hasonlít rá. Az ős-Simson füstös kétütemű blokkját viszont nehezen lehetne elképzelni egy XXI. századi robogóban: az új Schwalbe-t jóval környezetbarátabbra tervezték. Olyannyira, hogy a zéró emisszió elvét követi…


Olyan jellegzetességeket is átmentettek az eredetiről, mint például a kormány végi indexek vagy a “használhatatlan” csomagtartó

Ugyanis divatos módon elektromos motor hajtja az eSchwalbe-t – ahogy az a nevében is szerepel. Több változat is készül belőle a hatótávolság és a végsebesség függvényében – akár 220 kilométert is utazhatunk vele egy feltöltéssel és a csúcsmodell maximum 80km/h-s sebességre képes “csutkakonnektorral”. Az eSchwalbe akkumlátorai könnyedén kivihetőek, így nem kell például hosszabbítón kivezetned a “naftát” a lakásból vagy a garázsból. A képeken jól látszik, hogy (első) futómű és fék terén is nagy fejlődésen ment keresztül a gép, vagy inkább mondjuk úgy, hogy szerencsére nem örökölte az ős-Schwalbe megoldásait e téren. A villanyos Fecskét már a kölni motorkiállításon is láthattuk, de mostanra lett szériaérett a vas – hogy eljut-e hazánkba az eSchwalbe, azt egyelőre nem tudjuk. Mindenesetre úgy tűnik, hogy az új (szintén elektromos) Trabant-próbálkozásnál ígéretesebb fellángolásról van szó. Az is eszünkbe juthat, ha már a Schwalbe is felvirágzik, milyen jó is lenne mondjuk egy új, (villanyos?) Panni! Nem kéne rögtön Danuvia Adriatica, kezdetnek a régi-új magyar robogó is megtenné…


Ez már nem “Made in DDR”, de a forma szerencsére megmaradt

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending