Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Buell legenda mégis folytatódik

Erik Buell nem adja fel, inkább kiválik a Harley-tól és saját céget alapít

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Korai volt temetni a Buell márkanevet, hiszen van valaki, aki a végsőkig képes elmenni, hogy megmentse azt. Ez a személy maga Erik Buell. A válság miatt a Harley-Davidson bezárta a tehetséges tervezőmérnök által irányított leányvállalatát, a Buell Motorcycle Company-t, mire ő otthagyta a száz évnél is idősebb anyacéget, és megalapította a saját cégét Erik Buell Racing néven..

 

 


Elméleti tudása megkérdőjelezhetetlen…

Az Erik Buell Racing nem teljes jogú utódja a korábbi motorgyárnak, hiszen tevékenységi köre főleg versenymotor-alkatrészekre és versenymotorok felkészítésére korlátozódik. Az egyetlen motorkerékpár, amit ezután gyártanak, az 1125R, annak is csak a versenyváltozata. Bár ez a típus Rotax blokkal épül, mégis ahhoz, hogy az új cég sajátjaként kezelhesse, a jogviszonyok miatt szükség volt a Harley-Davidson engedélyére, amit minden gond nélkül megkaptak, hiszen a legendás jó kapcsolat a H-D-val nem ért véget ezzel a kis átrendeződéssel. Kár lett volna elfecsérelni azt a sok munkát, amit Erik beleölt ebbe a sikeres projektbe, hiszen Amerikában rengetegen versenyeznek a motorjaival, ráadásul éppen ebben az évben az 1125R-rel megnyerték az AMA Daytona SportBike Championshipet. A márkahű versenyzőknek 2010-ben ugyanúgy biztosítva lesz minden feltétel, hogy a Buellel sikereket érjenek el. Az új cég fizikailag nem mozdul el Wisconsin államból, East Troy-ból, és az eddigi alkalmazottak jó része is munkát kap benne.


…gyakorlati tapasztalata szintén
Tudtad-e?

Erik Buell nagymotoros pályafutását egy ízig-vérig chopper H-D-val kezdte. A 70-es évek közepén a motorversenyzés felé fordult. Jó versenyzőnek számított a különböző nemzeti bajnokságokban, de a valódi sikerek elkerülték. Az egyetemet estin végezte el, miközben motorszerelőként dolgozott. Három évig a Harley-nál tervezett vázakat, majd ötletekkel és önbizalommal felvértezve saját versenymotorok építésébe fogott, amikbe H-D blokkokat szerelt. A kivételes kezelhetőségű gépek hatalmas sikereket hoztak mindkettőjüknek. 1994-től a Harley egyre többet invesztált a Buell márkába, míg 2003-ban 100%-os tulajdonrészt szerzett, de Erik mindvégig megmaradt elnök és fejlesztési vezető.


A legendás RR 1000 1985-ből

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending