Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Bridgestone hosszabbít; Brno szakít?

MotoGP: a Bridgestone egyeduralma nincs veszélyben, a brnoi futam már annál inkább…

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A Bridgestone a következő években sem kap konkurenciát a királykategóriában, a brnoi pálya viszont lehet, hogy idén vállalja utoljára a szereplést a GP versenynaptárában. Az általunk (is) közkedvelt helyszínnek – népszerűsége ellenére – finoman szólva sem gazdaságos megtartani a bulit.

A Pirelli lehetséges beszállásával és a Michelin visszatérésével kapcsolatos pletykákkal ellentétben a Dorna szerződést hosszabbított a Bridgestone-nal: a japán gyártó 2014-ig biztosan egyetlen gumiszállítója marad a sorozatnak. Vagyis jövőre az “újra-ezres” kategória kizárólag a “kőhidas” márka abroncsait nyúzhatja, ami saját bevallásuk szerint nagy megtiszteltetést (és komoly munkát) jelent számukra.

Pedig sokan fanyalogtak az “egygumis rendszer” 2009-es bevezetése óta, de az igazság az, hogy a 17 főt számláló mezőnynek egy beszállító is elég: semmi szükség a kis létszámú társaság megosztására és nyilván anyagi okai is vannak a döntésnek. A Bridgestone 2002-es királykategóriás debütálása óta négy VB-címnek, 70 GP-győzelemnek és 197 dobogós helyezésnek örülhet a motorkerékpár-sport csúcskategóriájában.

A számunkra sem érdektelen brnoi pálya kapcsolata a Dornával azonban már korántsem ilyen rózsás. Ugyanis a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló szervezet egyik évről a másikra megduplázta(!) a rendezés jogdíját, amivel igen nehéz helyzetbe került az Automotodrom. Ivana Ulmanová pályaigazgató-asszony elmondta: “Ha még tovább csökkentenénk a költségeket, még úgy sem jönnénk ki nullszaldóra se. Szóval ha a helyzet változatlan marad, akkor úgy tűnik, hogy az idei lesz az utolsó Cseh Nagydíj”. Pedig a cseh versenyt már 1965 óta folyamatosan megrendezik, és hiába az egyik legnépszerűbb viadal a versenynaptárban, a tavalyi szezonban 78.7 millió cseh koronára (kb. 3.3 millió euró) tehető a pálya vesztesége. A GP-hétvége jegybevétele 51 millió korona körül alakult 2010-ben, míg a Dornának 70 milliót kell fizetniük licenszdíj gyanánt… Szóval (anyagilag) sokkal jobban jár a pálya, ha nem rendezik meg a grand prix-t… Más-más okokból, de a japán versennyel egyetemben a brünni forduló is komoly veszélybe került és előfordulhat, hogy a méltatlanul mellőzött Jerez sorsára jutnak. Azt javasoljuk, aki teheti, idén mindenképp látogasson ki a hozzánk legközelebb eső MotoGP-helyszínre…


Még egy darabig a Bridgestone a MotoGP egyeduralkodója – a japánok még Rossit is leszerződtették…


Rosszabbul élünk, mint két éve: jövőre se Brno, se Talmácsi?

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending