Csatlakozz hozzánk

Hírek

A BMW ABS-e a legjobb

Még egy autóéval is versenybe szállhat a bajorok motorkerékpár blokkolásgátló rendszere.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Egy neves angol szaklap, a Motorcyclenews különböző motorkerékpár blokkolásgátló rendszereket tesztelt és hasonlított öszze egymással. Voltak régebbi, hagyományos, és újabb elektronikus ABS-ek, sőt összehasonlításképpen még egy autót is beszerveztek. Meglepő eredmény született! 

A résztvevők:

BMW S1000RR – legújabb fejlesztésű elektronikus verseny ABS-szel, ami a hátsó kerék enyhe megcsúszását is engedi, mintha egy profi versenyző fékezne helyettünk.

Honda CBR1000RR – A tavaly bemutatott elektronikus ABS közúton mindenkit lenyűgözött, versenypályán viszont egyesek túl óvatosnak találták.

BMW K 1300 S – Az S1000RR-énél korábbi fejlesztésű rendszerrel, ami a hosszú, lapos vázzal, és a Duolever felfüggesztéssel kombinálva meglehetősen hatékony.

Yamaha XJ6 – hagyományos, olcsó ABS.

Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited – nehéz motor régebbi generációs ABS-szel.

Honda Civic – háromajtós diesel kiskocsi tipikus autó ABS-szel.

A tesztet hideg időben, nedves körülmények között bonyolították le. Az előzetes információk alapján – a rendszerek hatékonyságát illetően – fejben mindenki fel tudna állítani egy hozzávetőleges sorrendet , ami nagyjából be is igazolódott. A meglepetést a BMW K 1300 S szolgáltatta, mind a hagyományos (XJ6, H-D), mind az újabb fejlesztésű verseny ABS-ekkel ellátott motorokat (CBR, S1000RR), mind a kisautót maga mögé utasította. Az 1300-as 4,8 méterrel hamarabb állt meg 100 km/h-ról, mint a Civic, annak ellenére, hogy a két íves motorgumi sokkal kisebb felületen érintkezik a talajjal, mint az autó négy kereke.

Tudtad-e?

1989-ben a BMW volt az első a világon, amely ABS-t szerelt motorkerékpárjaira. Az első blokkolásgátlóval eladott motor a K 100-as volt. Az akkori elektrohidraulikus rendszer egyes alkatrészei már messziről jól láthatóak voltak, és összesen több mint 11 kilóval növelték meg a motor tömegét. Ennek ellenére az első hat évben 60 000 darab elsőszériás ABS-szel szerelt BMW-t adtak el.


Ez az egyetlen alkatrész többet nyom, mint egy mai komplett integrált ABS.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending