Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Balaton Racing Team bemutatkozik

Fél kettőre voltunk hivatalosak a BalatonRing Team sajtótájékoztatójára, a Hotel Gresham Palace-ba

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Ma fél kettőre voltunk hivatalosak a BalatonRing Team sajtótájékoztatójára a puccos Hotel Gresham Palace Andrássy termébe

Vicente Cotino a Sedesa elnöke, Kovács Bence János a Grupo Milton, a főszponzor elnöke, Jorge Martinez “Aspar” csapatfőnök és persze Talmácsi Gábor várt minket és tárta elénk a BalatonRing Team történetét és a 2009-es terveket. A “kispadon” persze ott volt Gábor családja, Stefano Favaro a menedzser és barát és a sarokban ott díszelgett a másik főszereplő, a 250-es motor is.

Ahogy hallgattam a sajtótájékoztatót, egyértelműen éreztem, hogy az ott ülők mindannyian nagyon bíznak a magyar fiúban. Mind a csapatfőnök, aki olyannyira lát fantáziát Gáborban, hogy az egész csapat nevestül, színestül, mindenestül csak rá épül. Persze ezért bőven megdolgozott Talmácsi Gábor, hiszen hiába a számos serleg Martinez úr polcán, a két legfontosabbat, a világbajnoki címért járó kupát Bautistának és Gábornak köszönheti. És valószínűleg még van hely azon a bizonyos polcon.

A támogatók is lelkesek, annak ellenére, hogy a gazdasági mélypont kellős közepén is súlyos euró százezrekkel, sőt milliókkal támogatják a projektet, méghozzá úgy, hogy szinte biztosak benne, ebből nekik töredéke sem fog megtérülni. Ahogy mondták, inkább a személyes megelégedettség és a Gábor iránti bizalom hajtja őket. Jó volt ezt hallani, és sajtótájékoztató ide vagy oda, úgy érzem ez nem csak szöveg. Szóval, többen komolyan Talmácsi mögé, és a magyar motorsport mellé álltak, felvállalva a magyar GP népszerűsítését és segítve a magyar utánpótlás nevelést. Nyílván van ebben némi üzleti érdek is, de kit érdekel, amikor a magyar színekben pompázó csapat szerte a világban viszi kis Magyarországunk hírét.

Az már annál jobban érdekel, hogy ebben egy árva magyar Forint sincs, pedig nemzetfejlesztési szempontból Gábor és a magyar GP magasan többet ér, mint mondjuk Tony Curtis. Amúgy az, hogy a motoron egy magyar logó sincs, az nem azért van, mert a főleg spanyol befektetők nem engedtek oda mást a kondérhoz, vagy mert nincs szükség a támogatásra. És nem is azért, mert nincs olyan magyar cég vagy befektető, aki ne tehetné meg magának az “adakozást”. Hiába fogták egytől egyig a hangzatos gazdasági válságra az elutasítást, meg lehet nézni kérem, hogy az első jó pár száz vállalkozás miként zárta a tavalyi évet. Igenis, nézzük meg, mert ha egy sajtótájékoztatón az újságíró kollegák 10 kérdésének fele arról szól, hogy mi mennyibe kerül, ki mennyit, milyen arányban adott a BalatonRing csapatra, és egyébként is a “pályánk” körül milyen pénzek mozognak (jó hogy nem kérdezték meg Cotino urat, hogy éppen mennyi készpénz van nála), akkor érdekeljen minket a másik oldal is, hogy nálunk cég és állami szinten miért nem fontos ez senkinek. Mindegy, nem ugatom tovább a Holdat, elnézést kérek ezért is. Annál is inkább, mert jó hírt kaptunk!

Ahányan élünk és mozgunk magyarok, mind kétségbe estünk, amikor hallottuk, Gábornak idén csak egy motorja lesz a szükséges kettő helyett. Ahány fórum, annyi virtuális adakozás kezdődött, de nyugodjon meg mindenki, nincs rá szükség! Ugyanis csak az első két versenyt kell valahogy kibekkelnie, a harmadikra már kap még egy 250-es Apriliát. Egyébként nem Gábor az egyetlen, a 6 új RSA Apriliával versenyzők közül, mert csupán három pilóta kap rögtön a katari futamtól két motort. Hogy miért is kell ennyi? Csúnyán szólva, hogy legyen mit törni, azaz vész esetben legyen pót motor, de talán inkább azért, hogy különböző körülmények közé, például vizes és száraz versenyre legyen külön-külön beállított technika. Gábor elmondta, hogy ha kis szerencséjük lesz, akkor az első két futamon nem fogják megérezni a hiányt. Az esés szóba sem jöhet, és például a sivatag közepén fekvő Losail-on talán az ég is így gondolja majd és száraz verseny lesz az első. Bár igaz, a nemrég lezajlott teszten mindenki óriási csodálkozására csak leszakadt az ég, van ilyen is, 10 évben egyszer.

Aprilia RSA 250 GP 2009 (Talmács Gábor #28)

Az egyik “nem motoros” média zsurnalisztája megkérdezte Gábortól, hogy mennyit eszik a motorja, mi a gyorsulása és milyen erős. Jött rögtön a válasz is. “Utcán az ilyen motort nem lehetne használni, mert sok precíz alkatrész, mint például a kuplung, ami csupán pár indítást visel el, nem bírná a kiképzést és például légszűrőháza egyáltalán nincs. Egyébként  15-18 liter között van a fogyasztása. A gyorsulásra nehéz mit mondanom, mert minden pályánál mások a külső és a belső áttételek is, de nem elképzelhetetlen, hogy akár 2,5 mp alatt eléri a 100km/h-t. Sokkal többet elmond az, hogy az egész motor csupán 98kg, míg az utcai sportmotorok jellemzően 160-180kg körül mozognak és emellett 110LE. Ha a súly-lóerő arányt nézzük, akkor talán mindenkinek világossá válik, hogy nem játékszer ez az Aprilia.”

Egyébként gondolom mindenki felfedezte már a 28-as rajtszámot. Igaz, a versenyzők nem szeretnek számot cserélni, még azok se, akik babonától mentesek, de idén Gábor mégis cserélt. Az új szám több szempontból is jónak ígérkezik, hiszen amellett, hogy duplája az eddig használt 14-nek, ami egyébként semmit sem jelent, Gábor idén májusban lesz 28 éves. Sőt mi több, 28-án! Mi ez, ha nem jó ómen?

Szóval a helyzet nem is olyan rossz, sőt! Elég nagy tömeget érzek Gábor mögött, ami rettentően motiválja őt, nem beszélve a magyar szívéről és a lehetőségről, hogy mennyit tehet most hazájáért. Kell is a hajtóerő, mert elmondása szerint a 2009-es idény rettentő kemény lesz. Tudja, hogy az új kategóriához rengeteg tapasztalat kell, rengeteg új tapasztalat, viszont azzal is tisztában van, hogy az egész mezőnyben ő tesztelt a legtöbbet és 28 évével talán ő is az egyik legidősebb pilóta a 250-es géposztályban. Sőt, nagy erőt ad neki, hogy az egész csapat rá épül, mindenki az ő óhaját lesi, gondolkodás nélkül megmaradt mellette a szerelőgárdája és kifejezetten barátias, családi légkör veszi körül. Ennél jobbat és nagyobb lehetőséget nem is tudom, hogy kívánhat-e versenyző.

A sok zsebben turkálós kérdés között azért volt értelmes is. Valaki arra volt kíváncsi, hogy hogyan látja Gabesz a tesztek után, miben más a 250-es géposztály, mint a 125-ös, magától értetődő-e az eddigiek alapján számított jó szereplés. Talma szerint nagyon más, rengeteg újat kell tanulni a negyedliteres kategóriához. Már csak azért is, mert sokkal nagyobbak az erőhatások a motoron és persze a gumikon és már nem mindig működik, hogy teljesen ráakassza a gázt. Ámbár nem ezt nehéz kezelni,hanem azt, hogy a versenyen végig gyors köröket tudjon futni az ember. Idézem Gábort: “Pár körig mindenki tud gyors lenni, az a nehéz, hogy amikor a gumi már kezd veszíteni a tapadásából, és már el-elcsúszik kigyorsításnál, ugyanúgy tudjuk hozni a jó időket.” Ez a kulcsa a futamoknak, hogy ki-mikor és mennyit spórol el, és mi marad a végére. Izgalmas versenyeknek nézünk tehát elébe idén. A csapat célja egyébként az, hogy év végén az első ötben végezzenek a bajnokságban, amihez Gábor majd biztos rengeteg dobogós helyet fog szállítani, ezt várja magától a versenyző is. Új motor, új csapat, új kategória, de ettől függetlenül mindenki úgy gondolja, hogy abszolút reális a dobogón vagy annak közvetlen közelében végezni. Hát, hajrá Gábor, hajrá BalatonRing!

Utóirat: Bár nem ez volt az apropója az összejövetelnek, de egy-két szó elhangzott a BalatonRing-ről is. Ahogy azt már bejelentették, idén biztosan nem lesz futam. Viszont Cotino azt is elmondta, hogy jövő tavasszal mindenképp megrendezik a magyar GP-t. Erről sajnos senki sem tehet, főleg mi magyarok nem (lévén hogy gyakorlatilag semmi közünk sincs hozzá). Nyílván ha nem is halnak bele, de a Sedesa is megérzi a válságot és emiatt csúszik az építés. A Hungaroring is szóba jöhetett volna, mint az idei lebonyolító, de súlyos euro milliókat kellett volna beleölni, hogy teljesítse a pálya a követelményeket, amire ráadásul már sem idő, sem lehetőség nincs. az értelméről meg már nem is beszélve. Szóval lesz GP, de ahhoz még pont egy évet várnunk kell.


És a titkos favorit, akiről még senki sem beszél…
Talmácsi Gáborról..

Születési hely, idő: 1981. 05. 28., Budaspest – Zugló
Első verseny: 1986
Első Grand Prix: 2000, a Cseh nagydíj, 125cc (Honda)
Első győzelem: 2005, Olasz GP, 125cc (KTM)
Első pole pozíció: 2005, Japán nagydíj, 125cc (KTM)

Győzelmek:
9
Dobogós helyezések: 25
Pole pozíciók: 10
Leggyorsabb körök: 9
Grand Prix versenyek száma: 130 a 125cc kategóriában

Karrier:

1985-1992: Mini moto Bajnokság
1992-1994: 80ccm-es bajnokság
1995: 125 ccm Magyar Bajnokság (2-ik helyezés)
1996: 125 ccm Magyar Bajnokság (3-ik helyezés)
1997-1999: 125 ccm-es Európa Bajnokság
2000: 125 ccm-es Európa Bajnokság (5-ik helyezés)
2001: 125cc Világbajnokság, 18-adik helyezés (Team RS)
2002: 125cc Világbajnokság, 22-edik helyezés (Italjet Team)
2003: 125cc Világbajnokság, 14-edik helyezés (Exalt Cycle Aprilia)
2004: 125cc Világbajnokság, 17-edik helyezés (Malaguti)
2005: 125cc Világbajnokság, 3-ik helyezés (Red Bull KTM)
2006: 125cc Világbajnokság, 7-ik helyezés (Honda Humangest)
2007: 125cc Világbajnokság, világbajnok (Aprilia)
2008: 125cc Világbajnokság, 3-ik helyezés (Aprilia)

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending