Milánó a divat trendek mellett minden novemberben a motoros világ irányát is megmutatja nekünk – évszázados hagyomány, hogy itt és ekkor tudjuk meg igazán, mi lesz ezután…
A Honda Hungary jóvoltából mi is részt vehettünk a centenáriumot ünneplő milánói motorkiállításon, amelyen hat óriási pavilon telt meg a 2015-ös motorkerékpár-újdonságokkal, előrevetítve a motorozás elkövetkezendő trendjeit. Összehasonlításképp, a szezon elejei budapesti seregszemlén egyetlen ilyen csarnok telik meg a friss modellekkel…
A Honda standjáról – amelyik a legnagyobb gyártóhoz méltó módon a legméretesebb volt az EICMA-n – már beszámoltunk: a két szériának prognosztizált modell még csak tanulmány formájában volt jelen, de az RC213V-S utcai GP motor és a True Adventure igazi(!) terepes kalandmotor is óriási tömeget vonzott maga köré, természetesen.
Egyéb szenzációkat is bemutattunk az Olaszország második legnagyobb városában rendezett show-ról: az utcai Ninja H2 és az új Yamaha R1 “finomságait” egyaránt 8-8 pontba foglaltuk össze, illetve prezentáltuk a BMW (a fenti képen) és a hazai Ducati standjának új modelljeit. Ne feledkezzünk meg a lányokról sem, mert egy valamire való motoros esemény elképzelhetetlen nélkülük…
Minden más viszont most következik: életképek a legjelentősebb európai kiállítás életéből, jelentős és kevésbé jelentős, de mindenképpen érdekes gépekkel. Mivel ebbe a riportba sem fért minden bele, annyit elárulunk, hogy jön majd még egy (két) cikk a dicső múlt meghatározó modelljeivel is, amelyek az újdonságok mellett rendszerint szerepet kapnak az EICMA-n.
A H2-hisztéria uralta a show-t: a háttérben lévő H2R hivatalos teljesítményadatát (310LE!) hangos morajlással vette tudomásul a tömeg – az utcain is van mit nézni…A Z800-as gerjesztette divathullámot lovagolja meg a sorok kéthengeres Z300, amely nem meglepő módon a 300-as Ninja alapjaira épülMég egy új típusnév a Zöld kínálatban: a Vulcan egy ER-6 alapokra építő divatos cirkáló A 2015-ös Yamaha YZF-R1-et már a sajtónap előestéjén leleplezték – a képen a combosabb M-(pálya)verzió láthatóAz új R1-es eleje mindenkit meglepett – na ez az, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül… Lehet, hogy ez is volt a tervA sorhármas Ténéréből végül Tracer lett: így hívják az MT-09 túrásított változatát. A rajta ülő hölgyet csak Tracy-nek becéztük…BenZso kedvence: a 2015-ös TMax felfrissült eleje, LED-es fényszórókkal, új fordított teleszkópokkal és radiális felfogatású féknyergekkelA Suzuki azóta már ki is próbálta élesben a MotoGP versenygépét a valenciai versenyen: a GSX-RR egyelőre nem bírta végig, de a következő szezonra várhatóan ütőképes leszHamamatsu sorkettes turbós koncepcióját, a Recursion-t is elhozta – jövőre ugyanitt, szériában?!A Triumph XRx és XCx változatokkal rukkolt elő a 800-as Tigrisekből: az utcaibb, illetve terepesebb háromhengeresek magasabb gyári felszereltségnek örvendhetnek (kipörgésgátló, tempomat, ABS, kézvédő, középsztender…)TFC, azaz Triumph Factory Custom: ez a Bonneville (The Bobber) önkéntesek tervei alapján készült el a hinckley-i gyárban……ahogy ez a terepes átirat is (The Scrambler, azaz a TFC2). Méregdrága alkatrészek és anyagok, brutális összkép Tavaly ugyanitt még csak koncepció volt, mostanra valósággá vált a KTM690-es blokkjával hajtott Husqvarna 701 Supermoto. A dizájn sokat tompult 1 év alatt, de azért még jól mutatna Kakucson…A 401 Vitpilen (Fehér Nyíl) pedig nem más, mint egy 390 Duke blokkja hajtotta café racer. Mögötte ugyanez pepitában: a Svartpilen (Fekete Nyíl) a koncepció scrambleres köntösbenAz MV Agusta Dragsteren volt mit mutogatni – mi is szívesen megmutatnánk neki a kunmadarasi Drag Arénát, miután eltávolítottuk róla – a rendszámtartót és az irányjelzőket is magába foglaló – hátsó sárvédőt…Az MV Stradale hosszabb lábakon áll… A 800-as túradíva a Rivale alapjaira épült, túrásított sorhármas blokkja 10 lóerővel gyengébb, de a lényeg a részletekben rejlik: a legjobb példa a dobozkba integrált kétoldali hátsó lámpaA friss Superbike vb-címet ünneplő (Guintoli révén) Apriliánál egyből két új RSV4 is érkezett: az RR és az RF (a képen) is 204 lóerősre izmosodott, utóbbi Öhlins futóművet és WSBK-fényezést kapottA meztelen Tuono V4-et csakugyan két változatban leplezték le: az RR (képünkön) és a Factory egyaránt 1100 köbcentis és 175 lóerős lett, az új fejidom pedig az Aprilia superbike-ra hajaz. A Factory itt is Öhlins-szel és Superbike fényezéssel tud többetA Kawasaki Ninja300 ellenfele a kínai tulajdonban lévő Benelli előadásában: íme a szintúgy sorkettes BN300, fordított villával, dupla első tárcsafékkel. Mögötte a sornégyes BN600 láthatóA (legalább) második fénykorát élő Superbike világbajnokság is népszerűsítette magát egy standon Milánóban. A háttérben festett motorgumikat láthatunk…Az indiai óriásvállalat, a Hero által szponzorált Erik Buell Racing – érdekes megoldásokkal tarkított – versenymotorja, melyet a Team Tóth (BMW) tagjai azért rendre maguk mögé utasítottakBrough Superior SS100, a motorok Rolls-Royce-a: az egyik példány a feltámasztott márka 300 darabos szériájábólAhogy láthatjuk, Nolanék 49 vb-címet ünnepelhetnek. Az olasz sisakgyártó standján magyar lány (jobbra) fogadta a kedves látogatókatSzintúgy magyar szavakat lehetett hallani a Mugen Race standján, ahol a SuperZone Motorosbolt népszerűsítette a márkát – az olaszoknak tetszettek is a bőrruhákRobbantott tanulmány egy Yamaha MT-09 Tracer…akarommondani Sport TrackerrőlHa a kawás Sykes nyerte volna a WSBK-t, még többet ért volna az aláírt játékmotor…Amit még a rendőr is lefényképez: MV Agusta Rivale Police…
– végezetül járjátok körbe virtuálisan a 3 legnagyobb durranást…