Csatlakozz hozzánk

Biztonság

Mi van???A KTM adaptív tempomattal támad

A KTM innovatív módon kötelezte el magát a motorkerékpározás biztonsága mellett. Az osztrák cég az új modelljeit távolságtartó tempomattal és érzékelő detektorral szereli fel

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A KTM bebizonyítja elkötelezettségét a motorkerékpárosok biztonságának javításában és a balesetek megelőzésének érdekében azáltal, hogy mint első motorkerékpár-gyártó cég alapfelszereltségként bevezeti az alkalmazkodó sebességtartó automatika (ACC), és az érzékelő detektorok (BSD) bevezetését motorkerékpárjaikon.

A projekt még fejlesztési fázisban van, de a jövőben hatalmas segítségére lesz a pilótának az első és hátsó ütközések elkerülésében az érzékelő technológiának köszönhetően. A prototípust élőben egy KTM 1290 SUPER ADVENTURE S módosításával mutatták be a média képviselőinek az ÖAMTC Vezetés Technikai Központban, az ausztriai Marchtrenk városában.

Az Adaptive Cruise Control nem egy vészfékező rendszer, hanem egy motorkerékpár fordulatszám-szabályozó rendszer, ami egy meghatározott sebesség felett használható. A rendszer értelmezi a használt motorkerékpár és a járművek méretét, és automatikusan működteti a gázt és a féket – ha szükséges – és beállítja a megfelelő távolságot. Várható, hogy vészhelyzetben az ACC gyorsabban reagál mint a vezető.

A holt teret egy motorkerékpáron utazva csak a váll fölötti pillantással lehet ellenőrizni, ami a sűrű forgalomban igencsak veszélyes lehet. A BSD mint egy másik szempár, segít elkerülni az ilyen mozdulatokat nehéz vezetési körülmények közt, vagy akár a hosszabb utazások során. A Blind Spot Detection egy fejlett, rövid hatótávú radar, amely figyelmezteti a vezetőt egy számára észrevétlen ütközés veszélyére – például sávváltás esetén – , méghozzá a visszapillantó tükrön egy rendkívül fényes LED világításával és hangjelzéssel.

2018 KTM 1290 Super Adventure S

Ezek az új funkciók egy civilizált elektronikai csomag részei lesznek, amely az összes 2021-es modellnél már elérhetővé vállnak minden egyes KTM motorkerékpáron. Ez a technológia alapul szolgál más szenzor alapú rendszereknek, amelyek már fejlesztés alatt állnak.

Gerald Matschl, a KTM kutatási és fejlesztési részleg alelnöke egy csapatnyi újságírónak bemutatta a rendszerek hatékonyságát a spéci KTM 1290 SUPER ADVENTURE S vezetésével és anélkül, hogy a jobb kezét és lábát a kontroll zónába helyezte volna, azt mondta: „A KTM vállalat elkötelezte magát a vezetésbiztonság és balesetek elkerülése mellett. Több ezer kilométert fognak még tesztelni valódi utakon a beépített rendszerrel, mielőtt azokat az üzemi motorkerékpárokba telepítenék, de hamarosan készen lesz, és biztosak vagyunk benne, hogy hatalmas segítséget fognak jelenteni a motorosok számára.”

Luke Brackenbury a KTM PR menedzsere így nyilatkozott: „ Attól függetlenül, hogy a KTM sportmotor kerékpárokba elektronikus vezetési segédeszközöket telepítünk, s gondoskodunk róla, hogy a vezető nagyobb ellenőrzéshez jusson, nem áldozzuk fel a vezetési élményt. A motorkerékpárosok biztonságának javításáért a gyártó felelősséget érez, ezt a KTM már korábban is bebizonyította, hiszen ő volt az első cég, amely a 125 köbcentis DUKE-ba kétcsatornás ABS-t szerelt. Ez a forradalmi újítás egy év alatt bebizonyította, hogy milyen nagy szükség volt rá. Reméljük, hogy az ACC és a BSD még biztonságosabbá teszik a motorozást.”

125 DUKE ABS felszereltséggel

A KTM széles választékban kínál elektronikus vezetési segédeszközöket a 2018-as utcai modellek számára a motorpiacon, aminek mind az a célja, hogy egyaránt növelje a biztonságot és a vezetési élményt.

Az új KTM 790 DUKE és az összes 1290-es Adventure olyan dőlésérzékelő vezérlőrendszerrel –menetstabilizáció – van felszerelve, ami segíti a motorkerékpár kanyarodását (MSC).

Az ABS, a motor nyomatékszabályozása (MSR), és a kipörgésgátló is rendelkezésre áll számos modellben. Egyes modellekben pedig aktív felfüggesztés és kanyarkövető fényszórók is vannak.

A digitális KTM Tech útmutató részletes műszaki tájékoztatást nyújt az összes jelenlegi utcai KTM modellről:  www.ktm.com/de-int/techguide2018

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending