Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

8 dolog amit tudni érdemes az új R1-ről (részletképekkel frissítve)

Nagyon sokáig a japán gyártók versengtek a legjobb sportmotorok piacán. Aztán a válsággal a pénz megcsappant, a fejlődés pedig lelassult. Aztán jött a BMW, ez a szemtelen német fiú és akkora követ hajított az ezres sportmotorok állóvizébe, hogy a kicsapódó víztől a japánok csak úgy kapkodhattak levegő után. Most úgy látszik lassan észhez térnek.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

1. Két verzió érkezik. YZF-R1 és a limitált szériás YZF-R1M.

2. Elektronikai segédletek hada kapott helyet az új R1-ben. Kipörgésgátló, csúszás kontrolláló egység, egykerekezés gátló, gyorsváltó, rajt elektronika, ABS és egy új fékrendszer, ami szenzorok alapján osztja el a fékerőt az első és a hátsó tengely között.

3. Az új motorblokk a MotoGP-s M1 alapjaiból építkezik. Legalábbis a Yamaha szerint. A soros négyhengeres, négy szelepes, dupla injektoros  erőforrás több mint 4 kilóval lett könnyebb és 3 centivel keskenyebb. A kettős befecskendezés lényege, hogy alacsony fordulaton az alacsonyabban lévő injektorok a szívó szelepek mögé fecskendezik az üzemanyagot majd magasabb fordulatszám tartományban működésbe lépnek a másod injektorok is, így növelve a szállított üzemanyag mennyiségét. A szelep rudak titánból készülnek így 60%-kal könnyebbek az előzőeknél.

4. Az új Deltabox alumínium vázat kimondottan a 2015-ös R1-hez fejlesztették. A tengelytáv  10 mm-rel kisebb lett.

5. elől 43 miliméteres villa 120 mm-es rugóúttal a KYB-től. Hátul pedig KYB monocross rugóstag.

6. A súlycsökkentés jegyében a kerekek magnéziumból készülnek, az üzemanyag tank pedig alumíniumból, ami így 1,6 kilógrammal lett könnyebb. Az R1 folyadékokkal feltöltött súlya várhatóan 199 kilogramm körül alakul.

7. A 2015-ös R1 három színben lesz elérhető: Team Yamaha Blue/Matte Silver, Rapid Red/Pearl White, és Raven (marketing duma nélül: kék-szüre, piros-fehér és fekete).

8. A végére maradt a lényeg, az YZF-R1M. Öhlins elektronikus verseny futomű, karbon idomok és egy új intelligens visszajelző egység GPS-szel amely lehetővé teszi, hogy a motoros adatokat rögzítsen (köridő, dőlésszög, sebességek stb.) majd azokat WiFi-n keresztül továbbítsa okostelefonjára vagy tabletjére. Miután az adatok letöltődtek a tulajdonos elemezheti őket a verseny pálya térképének segítségével és változtathat a beállításokon, amelyeket azután visszatölthet a motorra. Az R1M különleges hátsógumit is kap a Bridgestone-tól. Az elől 120/70-ZR17, hátul pedig 200/55 ZR-17 méretű gumikat a japán gyártó direkt az R1M karakterisztikájához készítette. Az ára 5,5 millió forint körül várható az Egyesült Államokban. Nálunk még rájön az ÁFA és a regadó is, hogy biztos ne szaladgáljon mindenki ilyen gyors gépekkel.

  Részletképek  










MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending