Csatlakozz hozzánk

Hírek

8 dolog amit tudni érdemes az új R1-ről (részletképekkel frissítve)

Nagyon sokáig a japán gyártók versengtek a legjobb sportmotorok piacán. Aztán a válsággal a pénz megcsappant, a fejlődés pedig lelassult. Aztán jött a BMW, ez a szemtelen német fiú és akkora követ hajított az ezres sportmotorok állóvizébe, hogy a kicsapódó víztől a japánok csak úgy kapkodhattak levegő után. Most úgy látszik lassan észhez térnek.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

1. Két verzió érkezik. YZF-R1 és a limitált szériás YZF-R1M.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

2. Elektronikai segédletek hada kapott helyet az új R1-ben. Kipörgésgátló, csúszás kontrolláló egység, egykerekezés gátló, gyorsváltó, rajt elektronika, ABS és egy új fékrendszer, ami szenzorok alapján osztja el a fékerőt az első és a hátsó tengely között.

3. Az új motorblokk a MotoGP-s M1 alapjaiból építkezik. Legalábbis a Yamaha szerint. A soros négyhengeres, négy szelepes, dupla injektoros  erőforrás több mint 4 kilóval lett könnyebb és 3 centivel keskenyebb. A kettős befecskendezés lényege, hogy alacsony fordulaton az alacsonyabban lévő injektorok a szívó szelepek mögé fecskendezik az üzemanyagot majd magasabb fordulatszám tartományban működésbe lépnek a másod injektorok is, így növelve a szállított üzemanyag mennyiségét. A szelep rudak titánból készülnek így 60%-kal könnyebbek az előzőeknél.

4. Az új Deltabox alumínium vázat kimondottan a 2015-ös R1-hez fejlesztették. A tengelytáv  10 mm-rel kisebb lett.

5. elől 43 miliméteres villa 120 mm-es rugóúttal a KYB-től. Hátul pedig KYB monocross rugóstag.

6. A súlycsökkentés jegyében a kerekek magnéziumból készülnek, az üzemanyag tank pedig alumíniumból, ami így 1,6 kilógrammal lett könnyebb. Az R1 folyadékokkal feltöltött súlya várhatóan 199 kilogramm körül alakul.

7. A 2015-ös R1 három színben lesz elérhető: Team Yamaha Blue/Matte Silver, Rapid Red/Pearl White, és Raven (marketing duma nélül: kék-szüre, piros-fehér és fekete).

8. A végére maradt a lényeg, az YZF-R1M. Öhlins elektronikus verseny futomű, karbon idomok és egy új intelligens visszajelző egység GPS-szel amely lehetővé teszi, hogy a motoros adatokat rögzítsen (köridő, dőlésszög, sebességek stb.) majd azokat WiFi-n keresztül továbbítsa okostelefonjára vagy tabletjére. Miután az adatok letöltődtek a tulajdonos elemezheti őket a verseny pálya térképének segítségével és változtathat a beállításokon, amelyeket azután visszatölthet a motorra. Az R1M különleges hátsógumit is kap a Bridgestone-tól. Az elől 120/70-ZR17, hátul pedig 200/55 ZR-17 méretű gumikat a japán gyártó direkt az R1M karakterisztikájához készítette. Az ára 5,5 millió forint körül várható az Egyesült Államokban. Nálunk még rájön az ÁFA és a regadó is, hogy biztos ne szaladgáljon mindenki ilyen gyors gépekkel.

  Részletképek  










MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending