Csatlakozz hozzánk

Hírek

Wicca, Katar: Győzelem, Himnusz nélkül

Mindkét szombati versenyen másodikként értékelték Kis Viktóriát, ám az első futamon csak az időmérés hibája miatt nyilvánították egyik riválisát győztesnek, így egy (még) nem hivatalos győzelme is van…

Közzétéve

ekkor

wicca katar 2014 2015
ICON AIRFLITE MPS

A szombat nem kezdődött túl jól Wicca számára, hiszen bukott a bemelegítő edzés során, s bár neki nem esett baja, a motort szerelni kellett a villanyfényben sorra kerülő futamok rajtjáig. Az R6-os Yamaha azonban időben elkészült, így Wicca is felállhatott az első verseny rajtrácsára.

A startot jól kapta el, ám egy kisebb hiba miatt visszacsúszott, amely után még forgalomba is került, de végül sikerült utolérnie saját kategóriájának éllovasát, s meg is előzte őt. Az, hogy mégsem a dobogó legfelső fokára állhatott fel, hanem csak a másodikra, az időmérő rendszer hibájának volt köszönhető: hiába ért be ugyanis jóval ellenfele előtt a magyar, mégis másodikként értékelték. Természetesen csapata jelezte ezt az illetékeseknek, így a végeredmény még nem tekinthető hivatalosnak.

A második versenyen ismét jól rajtolt Wicca, ám az 1000-es motorok jelentette akadály miatt ezúttal a vezető pilóta túlságosan el tudott lépni tőle, így végül másodikként intették le. Csalódott azonban így sem lehet, hiszen megjavította korábbi legjobb idejét, ráadásul mindkét alkalommal övé volt a leggyorsabb kör kategóriájában. Hamarosan újra bizonyíthat majd a katari aszfaltcsíkon a magyar motoros, hiszen két hét múlva következik az újabb forduló, s akkor a Superbike világbajnokság szezonzárójának betétfutamaként rendezik majd meg a sorozat versenyeit.

Kis Viktória és menedzsere mutatja: első és második hely, előbbi reméljük hivatalosan is

„Kemény versenyek voltak ezen a hétvégén, kétség sem fér hozzá” – nyilatkozta Kis Viktória. “A nem túl fényesen sikerült warm up után magabiztosan álltam fel a 18. rajtkockába. Az első versenyen jól kaptam el a rajtot, rögtön a kategóriámban élen motorozó mögött voltam. A harmadik körben az egyik féktávon viszont hibáztam egyet, a 12. helyről visszaestem a 18.-ra, de még 12 kör volt hátra, szóval nem hagytam magam. Nem volt könnyű az 1000-es motorok ellen: hiába voltam sokkal gyorsabb a kanyarokban, a célegyenesben rögtön visszaelőztek. Körről-körre haladtam előre, folyamatosan javítottam a pozíciómon. Utolértem a másodikat, majd az élen haladót is, és két körrel a vége előtt sikerült is megelőznöm őt. Sajnos az időméréssel viszont történt valami, így hiába intettek le engem elsőként hét másodperccel a szerb motoros előtt, hivatalosan mégis őt nyilvánították ki nyertesnek. Nem csak nálam jelentkezett ez a probléma, dolgoznak a kijavításán, addig viszont az első versenyről nincs hivatalos eredmény…”

“A második futamon is jól sikerült a rajt, a helyezkedés viszont már nem annyira. Beragadtam egy 1000-es boly mögé, akik sajnos az elején nagyon feltartottak, miközben a szlovén versenyző, Manca elkapott egy 1000-es mentes részt, így szabadon tudott menni: annyira eltávolodott, hogy ki is került a látóteremből. Keményen kellett hajtanom tehát, hogy utolérhessem. Ismét körről-körre jöttem fel, olyannyira, hogy az utolsó öt körben már láttam az élen haladót is, ráadásul körönként 2-3 másodperccel voltam gyorsabb nála. A bajt megint csak egy 1000-es gép jelentette, aki rettenetesen feltartott a kanyarokban: ha meg is előztem, esélyem sem volt ellene a célegyenesben. Így végül négy másodpercre sikerült lefaragni a 12 másodperces hátrányomat, ezzel a 11. helyen értem célba 36 indulóból, ez pedig a kategóriámban a második helyet jelentette. Nem bosszankodtam, mert mindkét versenyen enyém volt a LARRS-ban megfutott leggyorsabb köridő, sőt a másodikon a saját legjobbamat is megdöntöttem, így az most 2:12.233. És ez még csak a szezon első hétvégéje volt!”

Ritkán mondunk ilyet, de az ezresek tartották fel az R6-ost, mindkét futamon…

“Szóval a mérleg: egy kicsúszás, Himnusz nélkül egy nem hivatalos első hely, egy második hely és rengeteg tapasztalat. Boldogan térek haza, hiszen nagyon örülök, hogy ismét részt vehetek a bajnokságban! Köszönöm a lehetőséget a QMMF-nek, Hermann Henriknek, a MAMS-nak, a segítséget a H-Moto Teamnek, és persze a támogatást és a biztatást, amit otthonról kaptam, nagyon sok erőt adott! És köszönöm a szuper futóműbeállítást a távolból Bájónak! Alig várom, hogy másfél hét múlva jöhessek vissza!”

  Előzmények – időmérő  


Kis Viktória kategóriája 3. helyéről várhatja a szombati versenyek rajtját – mivel ez az élmezőnyt jelenti, könnyen szólhat a Himnusz, kétszer…

Csütörtökön egy kétórás teszt, pénteken pedig egy szabadedzés és az időmérő várt a pilótákra. A H-Moto Team színeit képviselő motoros az első napot még a 13. helyen zárta, ám fokozatosan tudott gyorsulni, így a kvalifikáción már a harmadik leggyorsabbként végzett kategóriájában.

A hölgyversenyzőre és vetélytársaira szombaton két villanyfényes futam vár, amelyek Wicca szerint rendkívül izgalmasan alakulhatnak, hiszen az élmezőny, beleértve őt magát is, nagyon hasonló köridőkre képes, így parázs csata alakulhat ki a legjobb pozíciókért. Wicca célja természetesen továbbra is a győzelem, amelyért mindent meg is tesz.

Egyelőre 3. a kategóriájában, de nincs messze az elsőtől…

Emellett élményekben is bőven van része, hiszen ezen a hétvégén ugyancsak Katarban rendezik az MRF formulaautós bajnokság idénynyitóját, amely sorozatban Mathias Lauda és Freddie Hunt, a Rush (Hajsza a győzelemért) című filmben is szereplő két Formula-1-es világbajnok, Niki Lauda és James Hunt fiai is rajthoz állnak.

„Jól sikerült a pénteki nap” – nyilatkozta Kis Viktória. “Az első szabadedzés nem alakult a legjobban, köszönhetően annak, hogy összesen 55-en voltunk a pályán, emellett pedig a barázdált gumi jobb oldalából sikerült teljesen slicket varázsolnom, amely emiatt „kicsit” csúszott. A kvalifikációra új hátsó gumit tettünk fel. Egyetlen tiszta köröm volt, és 2:14.4-es idővel a 18. helyen zártam a 42 indulóból, ami a kategóriámban a 3. pozíciót jelenti. Ugyanakkor tudom, hogy én is képes vagyok arra a köridőre, amire az első helyen lévő versenyző, úgyhogy nem idegeskedem emiatt. Izgalmas versenyekre van kilátás, mert azonos időket tudunk menni, várom már nagyon”

A motorját már ismeri – ahogy a pályát és a versenytársakat is

  Előzmények – felkészülés  

A hétvégén megkezdődik Katarban a Losail Ázsia Bajnokság 2014/2015-ös szezonja, amelynek első fordulóján Kis Viktória is rajthoz áll – győzelmi reményekkel:

A 2012-ben az év női motorversenyzőjének megválasztott pilóta célja, hogy mindkét futamot megnyerje szombaton, és ezzel elindítsa a bajnoki címért folytatott hadjáratát. A H-Moto Team csapatát erősítő Kis Viki már tavasszal is szerepelhetett ebben a sorozatban, ráadásul remek eredményekkel hálálta meg a lehetőséget, hiszen több alkalommal is győzni tudott kategóriájában, s végül az összetettet is az előkelő második helyen zárta – annak ellenére, hogy csak az utolsó fordulókon állt rajthoz.

Ezúttal már teljes idényt fog futni a bajnokságban, amelyben célja, hogy a pontversenyben egy helyet előrelépve megnyerje az idei kiírást. Ehhez az első lépést most hétvégén teheti meg a katari pályán, amely tehát nem lesz ismeretlen számára, ahogy a motor sem, hiszen ugyanazzal az R6-os Yamahával versenyez majd, mint tavasszal. Wicca, aki egy hónapja még a magyar bajnokság slovakiaringi idényzáróján szerepelt kiválóan, már nagyon várja az újabb megmérettetést, s eltökélt szándéka, hogy a májusban rendezett utolsó versenyhétvégéhez hasonlóan ismét felcsendüljön a magyar Himnusz az arab államban.

Tavalyi kép: Wicca a dobogó tetején, magyar zászló, magyar Himnusz. Reméljük idén is…

„A Magyar Bajnokság, vagyis az IMRC befejeztével – ahol összetettben hetedik lettem a férfiakból álló mezőnyben – a csapat jóvoltából lehetőségem volt két edzésre a Hungaroringen, valamint múlt hétvégén a kecskeméti gokartpályán koptattam a gumit. Ezenkívül természetesen ment a fizikai felkészülés az utóbbi hetekben, Borbély Erik segítségével. Mindig jó érzés megérkezni Dohába, ezúttal sem volt másképp. Jó volt újra találkozni a QMMF-es csapattársakkal. A klíma egészen kellemes, a hőmérséklet éjszaka is eléri a 30 fokot, úgyhogy fázni biztosan nem fogunk, pláne bőrruhában”

Ugyanazzal a motorral (2005-ös R6-os) indul, amivel tavaly is sikereket ért el a Losail versenypályán

“A motor ugyanaz a 2005-ös R6-os Yamaha lesz, amellyel az év elején motoroztam, de a szerelőm ismét más. Csütörtökön lesz egy kétórás tesztünk helyi idő szerint délután négykor (az otthoni időhöz képest plusz egy óra az eltolódás). Pénteken már kivilágított pályán lesznek a szabadedzések és az időmérő, amellyel éjfél körül fogunk végezni. Szombaton a két verseny 19:45-kor és 23:15-kor rajtol. A célom természetesen az, hogy kétszer szóljon a magyar Himnusz, és hogy túlsúlyos bőrönddel térhessek haza a trófeák miatt. Szeretném büszkévé tenni az otthoniakat, és hálául bebizonyítani, hogy nem hiába hívtak vissza versenyezni.
Szemem a pályán!”
– ígéri Kis Viktória.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending