Alighogy leszálltunk a szintén nem túl régi (de itthon zsír új) MT-07 nyergéből (videós teszt hamarosan), máris itt az újabb MT modell, amit mielőbb szeretnénk kitolni a Yamaha kapuján – és meg sem állni vele a KakucsRingig. Ugyanis egy szűk gokartpályára “íncsiklandozónak” tűnik a berendezés – még akkor is, ha a 125-ös blokkjával biztosan nem lesz “nagy falat”. Hihetetlen, de a nyolcadliteres kategóriában is divat lett a fordított villa (41mm) és a radiális féknyereg a tárcsához (292mm). Nem nehéz kitalálni, hogy mindezt nem a teljesítmény, hanem a “divatteremtő” nagy vetélytárs, a 125-ös KTM Duke indokolja… A 2014-es R125 sportoló alapjaira épült “sötét” naked műszaki szenzációi ezzel véget is értek, de azért említésre méltó finomság a monoshock hátsó felfüggesztés és az acél Deltabox váz is. Továbbá igényes megoldás az “okos” LED-es műszeregység, a szintén diódás – szokatlan helyre került – hátsó lámpa, a sportos, Y-küllős kerekek, valamint a kiváló irányíthatóságot szavatoló széles kormány. A streetfighteres külsejű gépezet igyekszik hasonlítani – az eladási listák élére ugró – nagytesóira, sőt, lehet azt mondani, hogy cicomában már a 07-es előtt jár (fék, futómű, ugye). A blokk viszont a szokásos vízhűtéses négyszelepes (SOHC), a súlya meg kevés, mint sivatagban a vízibicikli (126kg szárazon, 138 nedvesen). Matt pirosban és szürkében, illetve a “kötelező” Race Bluban kapható majd, júliustól. És Te, várod már a nyarat? 🙂
