Műhely

30 éves a VMax – íme az első ünnepi modell

A monocoque portugál mesterei visszatérnek: a roCkS!bikes Gasoline-ja a legendás Yamaha VMAX-on alapszik
Euromotor2
MotoStar

Az oportói portugál duó, Alexandre Santos és Osvaldo Coutinho az it roCkS!bikes színeiben 2013 óta épít egyedi gépeket, melyekbe mindig beépítik a védjegyüknek számító monocoque üzemanyagtartályt, ülést és hátsó részt.

Legutóbbi Yard Built alkotásuk kapcsán Osvaldo és Alex célul tűzte ki, hogy egy teljesen új külsőt kölcsönözzenek a VMAX-nak, kihangsúlyozva és kihasználva annak drag versenyzési képességeit. Mint minden modelljükön, az ún. CS_07 Gasoline-on is helyet kap a védjegynek számító monocoque egység. Mivel a VMAX üzemanyagtartálya az ülés alatt helyezkedik el, ezért egy álüzemanyagtartályt(!) is beépítettek. A motor ezen része fémlemezből és kézzel készített, ami karcsúbb, vékonyabb és sportosabb retro stílusú kinézetet eredményez.

A hírhedt hangzású SC Project kipufogón keresztül nagyon dragos lehet a V4-es hangja…

A drag versenyzési hatás egyértelműen látszik a masszív, bordázatlan Mickey Thomson hátsó keréken, a kézzel készült rozsdamentes acél 4-2-es hengerfejeken, amelyek az egyedi, szabad folyású, karbon hangtompítóval ellátott SC Project kipufogórendszerhez csatlakoznak.

A CS_07 Gasoline egyedi küllős kerekeken gurul. Elöl egy 3,5×18-es kerék található 120/70×18-as Dunlop gumival, míg hátul egy 6,0×18-as kerék sima felületű abronccsal. Megtartották a gyári fordulatszámmérőt, de egyedi alumíniumborítást kapott, az eredeti üzemanyagtartályt pedig egy gyönyörű, egyedileg készült alumíniumegységre cseréltek le, amelyen az it roCkS!bikes emblémája látható. A kézzel készített fém légterelő biztosítja a kiváló aerodinamikát, míg az LSL lábtartó-adapterek és a clip-on kormányrúd a megfelelő vezetési helyzetet. A Rizoma tanksapka és a K&N légszűrő némi extra csillogást hoz, a Brembo fék és kuplungmunkahengerek pedig új szintre emelik a gépet.

…ahogy az egész megjelenése azt sugallja, hogy a negyedmérföld gyilkosa…

A Motogadget alkatrészek, köztük a markolatok, az m-kapcsoló és az m-blaze irányjelzők gondoskodnak róla, hogy ez az egyedi motor tényleg kiemelkedjen a tömegből – a kézzel készült bőrülés az it roCkS!bikes logóval pedig szimplán új mércét állít fel…

A motor 2015. év végén készült el teljesen, hogy megünnepelhesse a VMAX 30. évfordulóját. Erre az alkalomra a gép klasszikus festést kapott. A 70-es évekből származó fehér, fekete és sárga színösszeállítás ikonikusnak számít, ami nem csak a VMAX 30 évét ünnepli, de a Yamaha 60. évfordulóját is! A motorkerékpárt az építők szórópisztollyal festették le házon belül, majd fényes lakkozást kapott.


– a MotoPartsShopban profi, világmárkás, minőségi alkatrészek mellett szakmai segítséget kaphattok motorépítéshez

Comments

comments