Csatlakozz hozzánk

Hírek

WSBK SST1000: Németh az első körben bukott (frissítve!)

A spanyolországi Aragónban a Pedercini Racing színeiben most debütáló Németh Balázs számára egy nagyon pozitív hétvége ért véget nagyon csalódást keltő módon…

Közzétéve

ekkor

nemeth balazs pedercini teszt imola 2014
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A 25 éves magyar pilóta a 10. helyről, egyértelmű pontszerzési esélyekkel kezdte meg a versenyt, ám rögtön az első körben bukott. Pedig nagyon jól indult Németh Balázs számára a vasárnapi versenynap Aragónban, hiszen a reggeli warm up-on, kopott gumikon a 6. helyet szerezte meg, 2:03.745-ös idővel (ami szinte ezredre pontosan megegyezett a szombati kvalifikáción elért idejével). Akkor az a 10. helyre volt elég, így a futamot ebből a pozícióból várhatta a 34-es rajtszámú Kawasaki ZX-10R nyergében.

Az első fél körben minden rendben is ment, ám utána minden egy szempillantás alatt fordult rosszra, hiszen Balázs bukott, és egyből kiesett. A nap végén természetesen csalódottan, ugyanakkor nem megtörten nyilatkozott, hiszen rengeteg pozitívumot is magával tud vinni a következő versenyhétvégére, amit két hét múlva rendeznek a hollandiai Assenben.

„Nagyon jól indult az egész hétvége és a mai nap is, úgyhogy nagyon sajnálom, hogy így ért véget” – kezdte nyiltkozatát Németh Balázs. “Ma reggel a warm up-on változtattunk a futómű-geometrián, aminek köszönhetően sikerült javulást elérnünk. Használt gumikon, egyedül olyan időt tudtam motorozni, mint tegnap a kvalifikáción az új gumikon, a pole pozíciós és későbbi futamgyőztes Mercado mögött. A versenyre már csak egy leheletnyit állítottunk a motoron, és nagyon bizakodóan vártam a rajtot, mert egész hétvégén jó formában éreztem magam. A rajtom szerintem jól sikerült, de a többieké is, így maradtam a 10. helyen az első kanyarban. Aztán, néhány kanyarral arrébb egy helyet sikerült előrejönnöm, majd még egyet, miután az egyik versenyző kiszaladt a pályáról, így a 8. hely környékén haladhattam, amikor a pálya vége felé az egyik kanyarban sajnos elment a motor eleje, és elestem. Őszintén szólva, nem értem, miért buktam, mert nem éreztem azt, hogy túl nagy tempóval kezdtem volna meg a kanyart, és nem is vettem rövidebb féktávot, mint máskor. Igazából mindent ugyanúgy csináltam, mint tegnap, ugyanott fékeztem és ugyanolyan tempóval mentem be a kanyarba, még is elment a motor eleje”

Németh Balázs: Sajnálom, hogy így ért véget ez a hétvége…

“Sajnálom, mert addig a pontig tényleg nagyszerűen alakult ez a hétvége, és úgy gondolom, minden esélyem meglett volna arra, hogy a futamon is a top10-ben végezzek. Ezen sajnos változtatni már nem tudunk, úgyhogy nem tehetünk mást, minthogy innentől a következő feladatra koncentrálunk. Otthon megpróbálok mindenképp motoros edzést is beiktatni, illetve a fizikai felkészülésemet is folytatom. Úgy gondolom, hogy Assenbe már egy nagyon jó alapbeállítással fogunk megérkezni, amiből kiindulhatunk, hiszen a mostani hétvégén nagyon sok apró problémára sikerült megoldást találnunk a beállítások terén, csak nem volt elég időnk, hogy mindent kipróbáljunk. Ezért a következő, két hét múlva sorra kerülő versenyhétvégén tovább tudunk majd még finomítani a beállításokon. Bízunk benne, hogy akkor már a verseny is szerencsésebben alakul majd számunkra”


Előzmények

A hosszú szünet után mindenki elvonási tünetekkel terhelve gurul fel a pályára. Mindez Németh Balázsra is maximálisan igaz, aki az elmúlt három évet a Supersport világbajnokságban versenyezte végig, és most hatalmas várakozásokkal tekint a WSBK Superstock 1000 Kupába történő visszatérése elé, amit egy külföldi élcsapat, a Pedercini Racing Team Kawasaki ZX-10R versenygépének nyergében tehet meg. A magyar pilóta több sikeres tesztet is teljesített a csapattal, így méltán bizakodhat abban, hogy Aragónban jó formában és jó eredménnyel kezdheti meg 2014-es versenyszereplését.

„A 2014-es szezont a Pedercini Racing Team tagjaként fogom teljesíteni. Örülök, hogy ennek a patinás, 17 éve a gyorsasági motorsport élvonalában szereplő csapatnak a pilótája lehetek. Ez a tagság hosszú távra nyújthat versenyzési lehetőséget számomra. Különösen az én kategóriámban, a Superstock 1000-ben nyújtott kiemelkedő teljesítményt csapatom az előző versenyévben. Három pilótánk végzett az első tízben, tehát idén is nagy reményekkel indulunk harcba. A korábbi évekhez képest jól sikerült a felkészülésem. Három sikeres teszten vettünk részt. Egyedül a kedvezőtlen időjárási és egyéb körülmények miatt a pályán töltött fajlagosan kevés edzésidő hagyott bennünk hiányérzetet. Ezért a verseny előtti szabadedzésre is maradtak még feladataink. A Motorland Aragón egyébként a nehéz, technikás pályák közé tartozik. Nem könnyű itt megtalálni az ideális beállításokat”

Németh Balázs a top5-ben szeretne végezni az év végi összetettben – és a szezonnyitón is…

“Nehezíti a dolgunkat, hogy a Superbike, EVO és Supersport kategóriákhoz képest korlátozott számú és típusú gumigarnitúra, illetve edzésidő áll rendelkezésünkre. A mezőny nagyon kiegyensúlyozott. Mindenki komoly motoros múlttal rendelkezik. Nehéz az objektív esélylatolgatás, mert kevés versenyző hozott nyilvánosságra teszten elért konkrét eredményeket. A Barni Racing Team versenyzőivel, Mercadóval és Jezekkel együtt teszteltünk Imolában. Róluk pontosan tudjuk, hogy nagy ellenfeleink lesznek. Kíváncsian várom az első edzéseredményeket, mert az sokat elárul majd vetélytársaink formájáról, és segíteni fog saját erőnk felmérésében. Ahogy a Superstock 1000 kategóriában korábban mindig, most is ádáz harc lesz a dobogós és pontszerző helyezésekért. Nagy élmény lesz mind élőben, mind a képernyők előtt végignézni a futamot, amit versenyzőként fantasztikus lesz átélni. Remélem, sikerül örömöt szerezni rajongóimnak” – nyilatkozta Németh.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending