“Az egyik szemem sír, a másik nevet, mert akár kettős pontszerzés is lehetett volna belőle. A verseny féltávjánál a 14. és 15. pozíciókat birtokoltuk, de Juhász Dávid motorjának első futóműve vibrálni kezdett a féktávokon, így vesztett pár pozíciót. A vége egy 15. és egy 19. hely, illetve 1 világbajnoki pont lett Chrobák Jani által. Most már látom, hogy versenyzőink az első 15-be tartoznak és ez több, mint amire 6 hónappal ezelőtt számítottunk, mikor a Budapest Motorkiállításon bemutatkoztunk. Folytatás két hét múlva Magny-Cours-ban…” – mondta Balogh Róbert csapatmendzser.
“Életem harmadik vb futamán állhattam rajthoz, ebből a Schmidt Racing színeiben ez volt a második. Eddig az első kettő nem úgy sikerült, ahogy terveztem, viszont ez már közelít hozzá” – nyilatkozta Chrobák. “Nagyon boldog vagyok, jól ment minden a hétvégén. Folyamatosan gyorsultam, a munkánkat segítette egy telemetrista is, jól éreztem magam végig a motoron. Egy héttel ezelőtt megszereztem harmadik Alpok-Adria Bajnoki címemet, most pedig első világbajnoki pontomat gyűjtöttem be, amivel gazdagítottam a csapatot és egyben magam is. Ez egy jó visszaigazolás, van keresnivalónk ebben a mezőnyben is!”
“Nagy izgalommal vártam az első edzést a jerezi pályán. Igaz, első este körbe tudtam sétálni, illetve robogóval meg tudtam nézni az ideális íveket, de tudtam, hogy nehéz dolgom lesz, mert gyors, technikás és egyben nagyon keskeny a pálya” – vélekedett Juhász Dávid. “Az első szabadedzés úgy sikerült, ahogy azt terveztem, de a többi menésről ezt már nem tudtam elmondani. A technika ördöge igencsak a nyomomban volt. A váltókar letöréstől a kuplunghibán keresztül a futómű hibáig minden megtörtént. Ezek a hibák meggátolták, hogy elegendő kört tudjak menni, amire kimondottan nagy szükségem lett volna ezen az idegen pályán”
Juhász Dávidot technikai problémák hátráltatták
“A szombati időmérőre kismértékben kezdtek helyreállni a dolgok, de nem volt az igazi. A 22. helyről indulhattam a versenyen. A vasárnapi warm-up-on jelentőset javulva a 15. voltam. A startot követő „darálóban” – ami 2 körig tartott – felküzdöttem magam a 14. helyre és célirányosan haladtam a 12-13. hely felé. Ekkor egy pillanat alatt megszűnt az első gumimon a tapadás és 2 mp-el rosszabbakat tudtam motorozni. Kezdtek visszaelőzni a vetélytársak, ami ellen nem tudtam semmit tenni. Azért küzdöttem, hogy a motoron maradjak. Végül a 27 fős mezőnyben a 19. helyen zártam. Bízom benne, hogy a franciaországi futam sokkal szerencsésebb lesz, és jobb pozícióban tudok majd zárni!”