Csatlakozz hozzánk

Hírek

MotoGP Brno: Pontegyenlőséggel vezeti a tabellát a Yamaha két versenyzője

Közeledünk a bajnokság hajrájához, a világbajnoki cím sorsa viszont még messze nincs eldöntve!

Közzétéve

ekkor

motogp brno 2015
Euromotor3

A múlt hétvégén Csehországban gyűlt össze a MotoGP mezőnye, ahol néhányan talán utolsó brnói futamukra készültek – mivel a versenypályának nem volt érvényes szerződése a következő évekre. Szerencsére a nap képletesen szólva is felragyogott a helyszín felett, mivel további 5 évre biztosítva lett helye a versenynaptárban – újabb lehetőség nekünk, hogy személyesen is láthassuk kedvenceinket.


Az egész hétvége folyamán érezhető volt Jorge Lorenzo fölénye, aki a szabadedzések után a kvalifikáción sem talált legyőzőre. Mellőle Marc Marquez indulhatott, akit meglepetésre Valentino Rossi követett, akinek így végre nem a második vagy harmadik sorból kellett előre küzdenie magát. A második sor jutott a Ducati gyári versenyzőinek, akik bizakodva várták a futamot új erőforrásukkal. Sikerült közéjük beékelődnie az ötödik helyre Bradley Smith-nek, aki a Tech3 Yamahával szerette volna tartani a nagyok tempóját. Rosszul kezdődött a hétvége Dani Pedrosa számára, aki egy bukás miatt sérülten volt kénytelen körözgetni, és csak a kilencedik pozícióból várhatta a rajtot.


Vasárnap ragyogó napsütés fogadta a versenyzőket, akiknek így át kellett gondolniuk a gumitaktikákat is. A borúsabb napokon okosabb választásnak tűntek a közepes keverékek, ám a melegebb aszfalt miatt jobban működhettek a kemény keverékek. Lorenzo mégis két közepes abroncson kezdte meg a versenyt, mivel azokon érezte magát stabilabbnak az edzések folyamán. Érdekes volt a választás, mivel Rossi két kemény keveréken rajtolt el, míg Marquez előre közepes, hátra pedig kemény abroncsot tetetett fel. Talán emiatt is, de Rossi gyenge rajtot fogott, és visszacsúszott az ötödik helyre – ahová a harmadik sorból rajtolva is kerülni szokott, így szombati javulása már hiába való is lett. Smith kapta el legjobban a rajtot, mondhatni másodikként érkezett a féktávhoz Lorenzo mögött, ám Marquez rövidebbet fékezve másodikként fordult el. Dovizioso is remekül kezdte a futamot, a hatodik helyről hamar feljött a harmadik helyre, megelőzve a folyamatosan lassuló Smith-t, aki nem tudta tartani a gyári versenyzők tempóját, így Rossi és Iannone is elmotoroztak mellette.


A helyzet kísértetiesen hasonlítani kezdett az indianapolisi futamra, miszerint Lorenzo és Marquez hamar ellépett a mezőnytől, Rossi pedig a harmadik helyen szórakozott (ezúttal a két Ducatival). A futam első felében egyértelműen jól működtek Lorenzo közepes keverékei, Marquez viszont szorosan a nyomában volt. Rossi sikeresen átverekedte magát a Ducatikon még a féltáv előtt, így kíváncsian vártuk, hogy alakul a futam második fele. Könnyen azt hihettük volna, hogy Rossi ledolgozza néhány másodperces hátrányát a kemény abroncsokon, viszont ezúttal Lorenzo gumitaktikája vált be. A Yamaha spanyolja ahelyett hogy lassult volna, elkezdte lerázni Marquezt, biztonságos közt kimotorozva. Rossi simán elnyúlt a Ducatisoktól, ám nem tudta lopni a távolságot az élen motorozó kettőssel szemben, így ismét a dobogó legalsó foka jutott neki. Mögötte Dovi és Iannone harcolt a negyedik helyért, közülük Dovi került hátrébb, ám az utolsó körökben hirtelen utolérte őket egy gyorsnak tűnő Repsol Honda. Természetesen Pedrosa volt az, aki stabilan gyorsabb körökre volt képes a Ducatisoknál, ám a Desmosedici új erőforrása hatékonynak tűnt, így Dovi hét körön keresztül tartotta magát, ám végül Pedrosa megtalálta a rést, és feljött az ötödik helyre. Dovizioso harci kedve Iannone-nak kedvezett, akire Pedrosa-nak már nem jutott ideje.


Az élen Lorenzo magabiztosan szerezte meg a győzelmet, abroncsai végig kitartottak, teljesítménye nem romlott a futam végén sem. Ritkán szoktam tippelni a befutót illetően, ám a legizgalmasabbnak tartott lehetséges dobogóm ezúttal bejött (ez is mutatja, milyen jó forgatókönyveket ír az élet), így a leintést követően pontegyenlőség alakult ki az élen. Lorenzo és Rossi így egálba kerültek, bár a győzelmek száma alapján Lorenzo vezet, de ez jelenleg nem számít. Második helye ellenére közelebb került hozzájuk Marquez, aki így 52 pontos lemaradásban követi őket. Hét futam van hátra, mialatt Marquez még akár le is dolgozhatná hátrányát, de ehhez a Honda és Pedrosa javulására, vagy néhány komolyabb hibára lenne szükség. Valószínűbbnek tűnik egy kemény harc Rossi és Lorenzo közt, ahol minden egyes pontra szükség lesz, a cím sorsa pedig az utolsó futamon dőlhet el – Valenciában, ahol Lorenzo hazai pályán ünnepelhetné a sikert. A kérdés az, lesz e még hullám a spanyol teljesítményében, és hogy Rossinak elegendő lesz-e hozni a harmadik helyeket. A folytatásra nem kell sokat várnunk, két hét múlva brit földön, Silverstone pályáján körözgetnek újra a versenyzők!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending