A múlt hét végén rendezték meg a Suzuki GSX-S 1000F bemutatóját a Man szigeten, ahol számos mérnök és tesztpilóta is tiszteletét tette. Köztük például Jurgen Plaschka is, aki a Suzuki egyik hivatalos tesztpilótája. A reptérre visszavezető busz úton pedig épp mellé keveredtem. Mivel addigra a GSX-S-t már teljesen kiveséztük, kérdeztem párat a következő GSX-R 1000-ről is.
Természetesen a titoktartási kötelezettségének megfelelően, meglehetősen diplomatikus válaszokat adott az egyébként eszméletlen szimpatikus német motoros. Sikerült azonban pár infót kiráncigálni belőle.
1. Valószínűleg az idei milánói motor show-n fogják bemutatni.
2. Egyes híresztelésekkel ellentétben Jurgen biztosított afelől, hogy már jövőre meg is lehet majd vásárolni az új gépet. Viszont azt is mondta, hogy szerinte nem a legjobban időzítették. Ebből én arra következtetek, hogy a szezon után, az ősz elején kerülhet majd a kereskedőkhöz az új gixxer.
3. Lesz rendes kipörgésgátló. A dőlésszög szenzorra csak mosolygott úgyhogy sanszos, hogy végre a Suzuki utcai motorjaiba is megérkezik ez a technológia.
4. Nem lesz egykerekezésgátló.
5. 200 lóerő fölött lesz a motor teljesítménye.
6. Az tuti, hogy marad az egy lámpás dizájn, azonban annak végső kialakításáról még nem döntöttek.
7. LED nappali menetfény.
Arra a kérdésre, hogy mennyire lesz versenyképes a konkurenciával szemben, azt a választ kaptam, hogy ne izguljak, nagyon izgalmas motort fognak piacra dobni. Remélem, hogy valóban így lesz.