Csatlakozz hozzánk

Blog

Kipusztult kétkerekűek: Moto Morini

Mi történt az olasz motorgyártóval?

Közzétéve

ekkor

moto morini modellpaletta
ICON AIRFLITE MPS

Alfonso Morini már 1914-ben, 16 évesen motorokkal foglalkozott. 1925-től együtt dolgozott Mario Mazzetti-vel, és nem csupán megtervezte első versenymotorját, de különböző rekordokat is sikerült felállítania vele – némelyiket csupán 20 évvel később döntöttek meg. Saját motorgyárát, a Moto Morinit 1937-ben alapította Bolognában, ám a sikeres első évek után a második világháborúban lebombázták a gyárat.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
Ducati Paso vagy Cagiva Freccia? Nem, ez a Moto Morini Dart 350!

Az újjáépült gyártó elindult a siker útján, sőt a versenyzés világába is belekóstoltak. 1963-ban két ponton múlt, hogy nem szerezték meg a 250-es GP világbajnoki címét, de náluk versenyzett először a MotoGP legsikeresebb versenyzője, Giacomo Agostini. Alfonso Morini, a cég alapítója 1967-ben hunyt el, a márka vezetését pedig lánya vette át. 1987-ben a Cagiva tulajdonába került, akik bár adtak ki néhány egyszerűbb modellt, nagyobb tervekre és fejlesztésekre nem futotta. 1999-ben viszont ismét a Morini család kezébe került a tulajdonjog, akik aztán 2004-ben bemutatták az első modern V-kettes erőforrással szerelt Corsaro csupaszmotort. Habár több izgalmas modellt is piacra dobtak, a pénzügyek és az eladások olyannyira rosszul alakultak, hogy 2010-ben csődeljárást kellett végrehajtaniuk.  Egy évvel később két vállalkozó kedvű olasz felvásárolta a céget, és jelenleg is működik weboldaluk. Elméletileg a gyár működik, rendelésre gyártják jelenlegi 5 típusukat, de nincs szó sorozatgyártásról.

Moto Morini Corsaro Veloce 1200

Corsaro Veloce
16 000€
A csupaszmotor szíve a gyártó által kifejlesztett 1187 köbcentiméteres 87 fokos V-kettes erőforrás, mely 140 lóerőt és 123Nm forgatónyomatékot teljesít. Az olaszos térhálós csőváz, és a Triumph által is használt két kerek körlámpa jól mutat együtt, és a Corsaro egy agresszív megjelenésű nakedbike lett. Természetesen kaphatna egy kisebb ráncfelvarrást (pl. radiális fékek), de adatai és megjelenése alapján ma is megállhatná helyét a piacon.

Moto Morini Rebello 1200

Rebello
22 000€
Hatezer euróval többet kérnek a legújabb típusért, mely karbon idomokat, csúszó-kuplungot, radiális Brembo féknyergeket és elektromosan állítható ülést kapott. Habár izgalmasan hangzanak a felsoroltak (főként az, hogy egy gombnyomásra elektromosan kétülésessé változtatja magát a gép), a dizájn számomra nem tűnik letisztultnak.

Moto Morini Granpasso 1200

Granpasso
17 000€
A gyártó terepmotorja modern külsőt kapott, erőforrását pedig 117 lóerőre hangolták. A kiváló tereptulajdonságok mellett karbon elemeket és fűthető markolatokat is kapott a Granpasso, sőt a gyártó kínál hozzá egyéb kiegészítőket is.

Moto Morini 11½

11½
11 000€
Klasszikus csupaszmotor külsőt kínál a 11 és feles modell, mely kör alakú fényszórót és matt fekete fényezést kapott, hozzá homokszínű ülést. A V-kettes teljesítményét itt is 117 lóerőre korlátozták.

Moto Morini Scrambler

Scrambler
13 000€
A Morini már azelőtt elkészítette saját Scrambler-ét, még mielőtt a Ducati elindította volna a stílus újjászületését. Felhúzott kipufogó, első fényszórórács, küllős felnik és kör alakú krómozott visszapillantó tükrök jellemzik a modellt. Ezen kívül egyedi alumínium hátsó lengővillát, és a gyártó által használt V-kettes erőforrást kapta.

Sajnos ettől többet jelenleg nehéz lenne a gyártóról írni, de reméljük, egyszer újra beindul a sorozatgyártás az olaszoknál. Ha viszont nektek sikerült tapasztalatot szereznetek egy Morini típussal, várjuk leveleiteket a Ti írtátok rovatba, de szívesen fogadunk tesztmotor felajánlásokat is!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending