Mint minden profi sportban úgy a MotoGP-ben is elég szép summát lehet összepakolni az évek során. Bár ezek a fizetések még így is nagyságrendekkel elmaradnak a Forma1-es vagy a NASCAR-os pilóták bevételei mellett. Valentino Rossi at egyetlen olyan motorversenyző, aki többször is bekerült a Forbes 100 legjobban fizetett sportoló listájára. A Doktor 2007-ben egyébként 35 millió dollárt kereset, amiben már benne voltak a szponzor szerződések is.
A versenyzők fizetése két fő részből tevődik össze. Egyrészt van az éves alapfizetésük, amivel megegyeznek a csapat vezetőségével. Emellett minden versenyző külön szponzori megállapodásokat köthet. Ezeknek is lehet alapdíjuk de jellemzőbb, hogy minél előrébb végez a versenyző, annál több pénzt kereshet.

Nézzük a négy legjobban kereső pilótát kicsit részletesebben.
1. Valentino Rossi két évre írt alá a Yamahahoz (2015-2016). Erre az időszakra kicsit lecsíptek a fizetéséből. Na nem kell megijedni. Marad bruschettara való az olaszok kilencszeres világbajnokának. Mindössze az eddigi 12 milliós éves fizetését vették vissza 10 milliósra. Mindez természetesen amerikai dollárban értendő. Persze még mindig a Doktor a legdrágább reklámfelület a MotoGP-ben, így aztán a szponzoroktól is összejön neki még egyszer ennyi.
2. Marc Marquez 2014-ben nyerte meg második világbajnoki címét a királykategóriában, amihez kapott is egy újabb két éves szerződést a Repsol Hondatól. Persze a világbajnoki címhez, világbajnoki fizetés is dukál. Marquez első két évében szerényesnek nem mondható 4 millió dollárt keresett évente, amely most 10 millióra emelkedett.
3. Jorge Lorenzo is újabb két éves szerődés hosszabításon van túl a gyári Yamaha alakulatnál. Lorenzonak sikerült elérnie, hogy ugyanazt a fizetést kapja, amit az előző időszakokban. Ebből is látszik, hogy a Yamaha nagyon ragaszkodik a mallorcai motoroshoz, aki nem véletlenül lett kétszeres világbajnok.
4. Dani Pedrosa a MotoGP örök második helyezettje. Tehetsége vitathatatlan ám a test-test elleni küzdelmekben szinte mindig alul marad. Eszméletlen gyors ha kvalifikációról van szó vagy ha senki nem zavarj a pályán. Azonban ha egyszer kibillentik a ritmusból, akkor nehezen szedi újra össze magát. Mindezek ellenére egyértelműen ő fér még bele a Top 4 pilóta közé. Tudja ezt a Honda és Pedrosa is. Dani tökéletes hátvéd Marqueznek viszont a Honda a legjobb motor a mezőnyben. Így egyik félnek sem volt érdeke, hogy csapatot váltson a pilóta. Pedrosa alapbérét 4 millióról 2,5 millióra csökentették ám nagyon magas bónuszokat kaphat a futamgyőzelmekért. Ha Pedrosa megtud nyerni egy pár futamot akkor akár többet is kereshet mint a tavalyi 4 millió.
