Több újdonságot is lelepleztek a bolognai vörösök Milánóban: a három 1299 változat mellett új Multistradát és különleges Diavelt is kaptunk (videókkal)
Kezdjük a sort Ducati superbike-jával, ami 100 köbcentimétert hízott. Vagy mégsem? A Panigale immáron az 1299-es kódnevet viseli. Rögtön bemutatták mindhárom kötelező modellt, a sima, az S és az R változatot. Érdekesség, hogy míg az R változat maradt 1200 köbcentiméter, az olcsóbb változatok ténylegesen felhíztak 1285 köbösre.
Ennek egyszerű magyarázata a Superbike világbajnokság szabályzata, ami 1200-as kéthengereseket engedélyez pályára vonulni, ezért az 1299R megkapta a limitált kiadású Superleggera erőforrását. Így mindhárom kínált motor 205 lóerőt teljesít, csupán forgatónyomatékban, súlyban és az elektronikai segédletekben különböznek. Bevetették az Audi segédlettel készített Tiptronic váltót is, ami lehetővé teszi a sebességfokozatok gombnyomásra kapcsolását, de azért megmaradt a kuplung- és váltókar is.
Multistrada 1200 változó szelepvezérlésű (DVT) blokkal és megújult külsővel – és tele elektronikával
Megújult a Multistrada, aminek erőforrása ugyan maradt 1,2 literes, külseje azonban kapott egy alaposabb ráncfelvarrást. A megjelenésen kívül fejlődött az elektronikai csomag, sőt két jelentősebb változás is történt.
Az erőforrás megkapta az új DVT változó szelepvezérlést, a prémium S modell pedig a D-air légzsákrendszert, amit a Dainese professzionális motoros viselettel közösen fejlesztettek ki.
Az egyes Scrambler változatok (képünkon a dirt track-es Full Throttle) komoly körítéssel voltak jelen a Ducati standján
Ezen kívül ott voltak a nemrég bemutatott Scrambler modellek is, akárcsak a két új festésű Monster “Stripe”. A 821 és 1200 köbcentiméteres szörnyek jellegzetes piros fényezést kaptak, melyeken ezúttal egy fehér vonal húzódik végig a tankon, az első sárvédőn és az üléstakaró idomon.
Az új Monsterek, gyorsítócsíkkal megbolondítva
Végül megtekinthettük a Diavel 500 darabos limitált kiadását, mely a Titánium nevet kapta, és számos különleges anyagot foglal magába:
Már a Carbonnál is van feljebb: íme a Diavel Titanium