Csatlakozz hozzánk

Hírek

8 órás a sivatagban – Kispatakiék jelentik Katarból

Viktorék beszámolója az Endurance VB utolsó fordulójának időmérőjéről

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Az Endurance Világbajnokság Katarban zajló zárófutamán két magyar versenyző is lehetőséget kapott a részvételre: Rosivall Ágoston egy superstock BMWS1000RR-el, míg Kispataki Viktor a Superbike mezőnyben indul, Honda CBR1000RR-el – utóbbi motorosról és csapatáról szóló beszámolót olvashatjátok most.

A katari Endurance világbajnoki zárófutamon Viktor és csapata, a német RMT 21 Racing a motor meghibásodása, majd egy bukás után az előkelő negyedik rajthelyet szerezte meg (Ágóék a kilencedik helyről indulnak). A magyar versenyző társai a dohai fordulóra kicserélődtek: Didier Van Keymeulennel (2005 FIM Supertock 1000 Világkupa nyertes) és Arie Vossal (többszörös Holland SBK Bajnok) vág neki a 8 órás viadalnak. A nyelvi nehézségek ellenére a közös munka sikeresnek mondható.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Az első edzések alkalmával Viktor a pályával, társai a motorral ismerkedtek. Több beállítást kipróbálva keresték a mindenki számára megfelelőt, miközben köridejük egyre közelebb és közelebb került a toppon lévő gyári pilótákéhoz. A csapat bevált szokása, hogy két azonosan beállított Hondával érkezik a hétvégére, egy verseny-és egy tesztmotorral. Utóbbit nyúzzák az edzések, időmérők alkalmával, a másik géppel csupán a jónak vélt beállításokat ellenőrzik le, annak élettartamát a futamra tartalékolva. Az első időmérő edzésen (a három versenyző legjobb idejének összegzése után) a csapat a nagyon előkelő 8. pozíciót szerezte meg. Kispataki annak ellenére, hogy ő még ezen a pályán sosem járt, csak pár tizeddel maradt el tapasztalt csapattársaitól.


A belga Didier Van Keymeulen és a holland Arie Vos Viktor csapattársai erre a 8 órás viadalra

Az éjszakai tréning folyamán a német alakulat tesztgépe felmondta a szolgálatot, így az időmérőket a bevetésre szánt paripával futották. A második kvalifikációra Viktort küldték elsőként pályára, biztonsági motorozásra intve. A magyar bajnok óvatosan, kevés kört futva is megjavította egyéni legjobbját, az aszfaltcsík egyre jobb kiismerésének köszönhetően. Ezután Didier ült nyeregbe, aki hatalmasat esett egy kigyorsításnál. Így egy meghibásodott tartalék motorral és egy bukott versenygéppel baljós árnyak úsztak a csapat felett. A szerelők természetesen minden tőlük telhetőt megtettek, Arie azonban így sem tudott már kimenni az időmérőre.

A superpole előtti szabadedzésre készült el a gép, szerencsére további problémák nem merültek fel – ekkor már mindenki megkönnyebbült. A rutinos Arie-ra jutott a superpole teljesítése. Az utolsó fordulóig bent maradva, bravúros motorozással negyedikként zárta ezt a megmérettetést, megelőzve több gyári csapatot – így némi napsugarat hozva a nap végére.


Már az időmérőn is volt bonyadalom, de szerencsére túl van rajta a csapat – várjuk a folytatást

A 8 órás viadal délután kezdődik, tehát az éjszakában ér véget. Didier esése miatt a lábfejét fájlalja, ezért a terv szerint a belga kettő, a többiek három órát teljesítenek majd a pályán. A csapat dobogó közeli reményeket táplál a remek kvalifikáció és a versenyzők közel azonos teljesítménye alapján. Viktor pedig nagyon reméli, hogy ez alkalommal a kockás zászló vet véget futamuknak, egy jó eredménnyel megfűszerezve. Ezért minden tőle telhetőt megtesz ezen a sivatagi viadalon, mely az alábbi linken követhető figyelemmel.

Viktor szereplését a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. (Takarékpont), a Revoloution Média Kft. és a SHOX Motoros Áruház tette lehetővé.


Viktor könnyen ráérzett a számára új pálya, a Losail Circuit ízére

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending