Csatlakozz hozzánk

Blog

5 indok, amiért neked (igen, neked!) nem kellene motoroznod

A motorozás nem való mindenkinek és ezzel nincs is baj. De mielőtt belevágnál, érdemes egy kis ön-reflektálást / önismeretet tartani!

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Írta: Sam Bendall

Hogy ki vagyok én? Egy motoros író, fényképész valamint oktató, kinek célja, hogy minél több embert csábítson át két kerékre.

Hogy mi a célom ezzel az írással? Minél több embert eltántorítani a motorozástól.

Várj, még ne ikszeld ki az ablakot, maradj velem egy kicsit. Igazából szívem szerint minél több fiatal motorost látnék az utakon, de ha az alábbiak közül bármelyik tulajdonság rád illik, akkor inkább várj egy picit, mielőtt motort vennél.

Mint Kaliforniában dolgozó motoros instruktor, jelentős számú olyan motorost látok, akit féltek a műfajtól. Ebbe a számba beleértendők a nálam levizsgázott illetők is. Bárkiből lehet jobb és felelősségteljesebb motoros, de ezt most instruktorként mondom: ha az alábbiak közül egy vagy több tulajdonság illik rád és szeretsz élni, akkor a motorozás nem neked való.

  1.      Nincs önfegyelmed

A motorozáshoz elengedhetetlen a megfelelő technika és önkontroll. Karate kölyök megvan? Miyagi mester ugyanazokat az ismétlődő és unalmas, erőltetett mozdulatokat nyomta a srácnak, nem véletlenül. Egy szó, izommemória. Motoron ülve sem sokkal izgalmasabb egy bolyát kerülgetni, viszont baromira megerősíti helyes testtartást, az egyensúlyt és a fék-kuplung helyes használatát. Ezek hiánya lehet, hogy nem fog egyből feltűnni, de egy váratlan helyzetben hamar kiderülnek az ilyen hiányosságok.

  1.      Azt hiszed mindent tudsz

Megcsináltad a teszteket, vizsgákat és most van egy jogsid. Fasza! De könyörgöm, ettől még ne hidd azt, hogy most már tudsz motorozni. Ennyitől még nem leszel egy mindenre felkészült, tapasztalt motoros. Egyetlen képlet van rá, hogy miként lehet belőled magabiztos, jó motoros, az pedig így néz ki: széleskörű saját tapasztalat + haladó motoros tréning. Ha azt hiszed, hogy ezt az utat le tudod rövidíteni vagy meg tudod kerülni, megint tévedsz. Ha ezt nem tudod elfogadni, akkor nem motorra való vagy hanem kocsiba. Vagy lehet még azt sem kéne erőltetned és mindenkinek az lenne a legjobb ha buszra ülnél.

  1.      Első motornak valami seggrakétát veszel

Ezt elég gyakran látom. Megjelenik az ember és egyből azzal kezdi, hogy neki Gixxer 1000 vagy Ducati Panigale kell, mert a 300-as vagy 400-as motort úgyis le fogja cserélni nagyobbra. A motorozás nem csak az abszurd méretű teljesítményről és óriási sebességről szól, hanem a magabiztosságról és a kontrollról. Ezekkel kell kezdeni és a gyorsaság folyamatosan fog felépülni, egy idő után pedig majd jön magától. Először tanulj meg egy lassú motorral gyorsan menni, aztán mehetsz gyors motorral gyorsan. Ha ehhez nincs türelmed, akkor kérlek, inkább szállj buszra.

  1.      Nem jó az ítélőképességed és a tér érzeted

Tele van a kocsid lököse lenyomatokkal a sok valamibe beletolatás miatt? Párhuzamos parkolásnál mindig koccintasz egyet az előtted és mögötted lévő autókon? Nem tartod be a követési távolságot vagy számos baleseted volt már? Ha bólogatsz, kérlek óvd meg magad és másokat is a szenvedéstől, lebénulástól, esetleges Szent Péterrel való korai találkozástól és hagyd a motorozást. Itt ugyanis kérdés nélkül a legfontosabb kötelező tulajdonságok közé tartozik a jó térbeli tájékozódás, valamint az érkező és távolodó tárgyak távolságának és sebességének megfelelő felmérése.

  1.      Szerinted a motorok száguldásra és egykerekezésre lettek kitalálva

Egy újoncnak ez a leggyorsabb út a lebénulás vagy a halál felé. Persze, én is szeretem, amikor kiáll kerékre a motor, nagyon menő dolog, de csakis a pályán. Közúton viszont baromi veszélyes és nem mellesleg illegális. Túl sok olyan tanulóval találkozok, akik egyből 600-as vagy 1000-es motort akarnak kezdő gépnek és semennyire sem érdekli őket az alapok elsajátítása. A gyorsaság egy olyan dolog, ami csak idővel és tapasztalattal művelhető (nagyjából) biztonságosan. Legyél türelmes, mert ellenkezőleg legjobb esetben egy üres bankszámla, legrosszabb esetben pedig komoly sérülések fognak emlékeztetni a meggondolatlanságodra.

Igen, a motorok veszélyes jószágok. Sőt, 38-szor veszélyesebbek mintha autóban ülnél. Ha nekimész valaminek, vagy beléd jönnek, nincs ami megvédjen, úgyhogy elég közvetlen élmény tud lenni egy ilyen sztori.

Úgy is mondhatjuk, hogy a motorozás csakis felnőtteknek való. A nagy kockázat nagy jutalommal járhat és tény, hogy kevés olyan elérhető árú jó dolog létezik mint a motorozás. Igen, jó lenne több embert nyeregben látni, de ehhez türelem, elkötelezettség és tanulás kell. Ha ez nem megy, inkább hagyd a dolgot, ne legyél a baleseteket számláló statisztika része.

Ez ugyanis nem építi, hanem inkább hátráltatja a motoros közösség épülését.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
1 Hozzászólás

1 Hozzászólás

  1. Süti

    2018.12.02. ekkor 18:15

    3-as pont. Azt ne felejtsük el hogy 100-ezer egy átíratás biztosítással együtt. Mire a 750-es kategóriát elérem az állam lehúz rólam max 200-ezret a semmiért mert a harmadik 100-ezer az ugye fix.

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending