Csatlakozz hozzánk

Kirakat

2021-es Fantic motor újdonságok

Euro5-ös utcai motorok és bajnokesélyes off-road 2021-es Fantic motor újdonságok érkeznek. Caballero125, 500, képviseli az utcai modelleket, Yamaha alapokra épített XE125 és XX125 valamint XE250F versenyenduró is érkezik

Közzétéve

ekkor

RST AIRBAG
MPS RAM MOUNT

Bemutatták az új 2021-es Fantic cross és enduro palettát. A Yamaha technológián alapuló, de gondos olasz érintéssel, készülő 2021-es Fantic motor újdonságok, amely versenyképesebb megjelenést és vezetést, vagy – ahogy ők szeretik hívni – „gyári érzést” adnak a vezetőnek.

Japán lélek, olasz stílus

Az új Fantic motorok egy olyan időszakban születnek meg, amikor az off-road általában, és különösen az enduro motorok népszerűsége világszerte valóság. A márkák minden évben bejelentik az eladások növekedését, új szövetségek jönnek létre, például a GASGAS felvásárlása, amelyet a KTM kebelezett be és már jönnek is idén az új modellekkel.

A Fantic esetében valóban különleges összefogás született, mert ez az első alkalom, hogy egy japán márka összefog egy európaival krossz és enduro motorkerékpárok gyártása érdekében. Ez a szövetség a Minarelli (Yamaha tulajdonában lévő gyár) motorgyártóval lépett életbe, amely már a Fantic beszállítója volt régen is. Most kétéves tárgyalásoknak és közvetítésnek köszönhették, hogy megvalósul a japán eredetű alkatrészek szállítása a Fantic számára, amely motorkerékpárjait Olaszországban, saját gyárában szereli össze.

FANTIC

A Fantic azok számára, akik még nem hallottak róla, Olaszország egyik leghagyományosabb márkája. Mindig a kis térfogatú motorkerékpárokra specializálódott, legnagyobb sikereit a 80-as évek közepén és a 90-es évek elején érte el legendás Caballerójával. Ez egy 80 köbcentis modell volt, amely azokban az években különböző futamgyőzelmeket szerzett a világbajnokságon, és eljutott az Európa-bajnokságig.

Az újraindulás óta az 50 köbcentis piacra szakosodott , ez volt a legerősebb pontja a gyárnak, hogy a fiatalok jó minőségű motorokon tanulják meg az alapokat. Jelenleg kibővítették a palettát, 125 és 250 köbcentis modellekkel. Van egy jelenlegi Caballero modellcsalád is, de ez a név most divatos Flat Track, Scrambler és Rally stílusú motorkerékpárokat takar. 125-500 cm3-es tartományban izgalmas négyütemű motorok ezek az új Caballero modellek.

Rendelkeznek kerékpáros részleggel is, mindenféle közúti, városi, elektromos és hegyvidéki modellekkel, amelyek még tervezési díjakat is kaptak.

Hazai importőr a Fantic.hu aki a motorkerékpárok mellett az elektromos kerékpárokat is forgalmazza

De összpontosítsunk először a fenti videón is látható terep motorkerékpárokra. Az első motorkerékpár, amely ebből a YAMAHA-FANTIC szövetségből származik, a 125 2t mind cross, mind enduro változatban. Az új Fantic XX 125 és XE 125 az olasz márka első termékei, és már kaphatóak is. Az YZ 125 alapján közös a motor, a váz, a fékek és a futóművek. A karosszéria, a benzintartály, a szűrődoboz, és a CDI a Fantic gyártmánya. A kipufogót pedig az Arrow készíti.

Ezek a kis különbségek miatt a kis XX-nek megvan a maga karaktere, és bizonyos szempontból a Yamahától eltérő motorkerékpárt kapunk. Főleg a tank lett keskenyebb a Yamahához képest, amely minden terepmotorosnak jól jön. Minél keskenyebb annál könnyebben irányítható a jó terepmotor.

Az alumínium váz, a nagy teljesítményű vízhűtéses motor, a Nissin fékek, és a legjobb Kayaba teleszkópok megegyeznek az YZ-ben használtakkal is.

A japán márkával kötött szövetségnek köszönhetően a hatékony, 48 mm-es Kayaba SSS villát is megkapják, amely eddig kizárólag a Yamaha motorokban volt, és amelyből most a teljes Fantic sorozat részesül.

Az XE Enduro modell ugyanaz a motorkerékpár, de olyan felszerelésekkel, amely alkalmassá teszi közúti közlekedésre is. Ezen kívül CDI-t és speciális kipufogókat is felszereltek az Enduro számára, amelyek alacsonyabb zajkibocsátási értéket adnak, hogy megfeleljenek az Euro5-ös normáknak. Puhább felfüggesztés és endurozásra jobban alkalmas 18 colos hátsó felnivel, és enduro gumiabroncsokkal kerül piacra.

E két modellen kívül lesz még négyütemű 250-es is, amelyek XX 250 egy 250 köbcentis kétütemű krosszmotor, amellyel már a 2021-es Európa-bajnokságon vesznek részt. A Yamaha YZ 250 alapján megegyezik 125 kishúgával. Ezekre a Yamaha alapokra szereli a Fantic az összes elemét, mint például a tartály, a karosszéria, a cdi és a kipufogó, de a 250 köbcentis motor 2021 közepéig nem lesz elérhető, és 2022-es modellként jelenik meg.

A legnagyobb meglepetés pedig az XE250F lesz, amely a Yamaha négyütemű WR alapú motorkerékpárra épül, csak a karosszéria változik, de Európához igazítva és homologizálva. A legújabb WR-k összes csúcstechnológiáját megkapjuk ezekben, amelyeket soha nem adtak el még az EU-ban homologizációs problémák miatt, most a Fantic jóvoltából hozzáférhetünk ehhez a hihetetlen kerékpárhoz.

A 250-es Yamaha motorblokk elöl szív és hátul pufog ki

A fordított henger, alumínium váz, Kayaba felfüggesztések és telefonról vezérelhető applikáció, (hogy tudd módosítania motor különböző beállításait,) teszi ezt a kerékpár az egyik legérdekesebbé a piacon. 2021 januárjától már rendelhető ez a versenyenduró is.

Az utcai modellek is frissítésen estek át, hiszen 2021-től már csak Euro5-ös motorokat lehet forgalombahelyezni. Ennek áldozatául estek a 250-es Caballero modellek, mostantól csak 125 és 500-as változatok lesznek a palettán. (Caballero Flat Track 125, Scrambler 125 és Deluxe 125 a kicsik között. Flat Track, Rally és Scrambler stílusban pedig az 500-asok)

2021 FANTIC CABALLERO FLAT TRACK 500

2021 FANTIC CABALLERO RALLY 500

2021 FANTIC CABALLERO FLAT TRACK 125

2021 FANTIC CABALLERO SCRAMBLER DELUXE 125

2021 FANTIC CABALLERO SCRAMBLER 500

 

Ez pedig a Rally 500 változat, amely már alumínium lengővillával is rendelkezik.

Teszteltük is a 2020-as Scrambler 500-ast.

Amit tud, azt nagyon tudja! Fantic Caballero Scrambler 500 teszt

Az 50 köbcentis masinák is frissítést kaptak, hogy megfeleljenek az Euro5-ös besorolásnak és már rendelhetőek is a hazai importőrtől. A többi 125 és 250-es enduro (XEF 125 és XEF 250 Trail) és a supermoto (XMF 125) modellek a fiatalok nagy örömére kaphatóak továbbra is Euro5-ös besorolással is. A nagyobb első lámpáról és a megváltozott grafikáról ismerhetőek fel a 2021-es modellek.

Két színben elérhető az XMF125

FANTIC XEF125

 

Comments

comments

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

MPS AIRFORM

Trending