Csatlakozz hozzánk

Hírek

2020-ra egy alaposan átdolgozott Yamaha WR250F érkezhet!

Az iwatai gyár hivatalosan is lerántotta a leplet az eddigi legerősebb Yamaha WR250F endurójáról, amibe már a YZ250F blokkja kerül

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A Yamaha WR250F modell most ünnepeli huszadik születésnapját, így a Yamaha alkalomhoz illően az eddigi legerősebb és legfejlettebb formájában mutatta be a négyütemű 250-es enduróját.

Az idén októbertől kapható motor számos újítást kapott, mint mondjuk a fordított hengerfejes, 250 köbcentis blokk, amiben az egy szál dugattyú egy új, kovácsolt alumínium darab, de a motor kompresszióját is megemelték. Emellett a kipufogó oldali vezérműtengely időzítését és a szívó oldali szelepfészket is áttervezték, javítva a kis Yamaha nyomatékát alacsony és közepes fordulatszám tartományban. Az előző, 10 lyukas megoldás helyett már 12 furat van az injektoron és a 44 mm-es Mikuni folytószelep is új. Mindezen kívül persze akad még bőven újítás a motoron, melyek a Yamaha szerint a teljes fordulatszám tartományban növelik a teljesítményt.

A legegyszerűbb tuning persze még mindig a súlycsökkentés, éppen ezért az önindító is egy kisebb, 390W teljesítményű egység lett, ahogyan a kuplung súlya is csökkent, miközben tartósabb lett.

A Yamaha által ”Bilateral Beam frame”-nek nevezett hídváz is újdonság, ahogyan a benzintank felfogatása is, a kettő együtt pedig nagyjából 15 százalékot javít a motor merevségén. Ha már a benzintanknál járunk: a befogadóképességét fél literrel megnövelték, így 7.9 literre nő a beletankolható benzin mennyisége. Azt az öt decinyi helyet a tank lefelé bővítésével oldották meg, így a motor súlyelosztása sem romlott.

Magát a blokkot, a vízpumpát, és a csöveket egy műanyag ”hóeke” védi meg a súlyosabb terep- vagy bármi más által okozott sérüléstől

Persze a futóművet sem hagyták annyiban, elöl az YZ250F modellen alapuló, már 25 mm-es KYB villa dolgozik és a helyzet hátul is hasonló, ahol szintén az Y modell rugóstagja található, csak maga a rugó könnyebb és erősebb, 350 grammot spórolva az össztömegből. Mivel már nincs új motor állítható üzemmódok nélkül és ez alól a Yamaha sem képez kivételt, a markolat közelébe helyezett üzemmódváltó két gyári mód között enged váltogatni. Ezen felül a leendő tulajdonosok szinte teljesen szabad kezet kapnak egy egyéni program feltöltésére is, amelyben a gyújtás és üzemanyag térképet 16 értékben lehet állítani a Power Tuner applikáció segítségével. Ezen felül van még lehetőség motor diagnosztika olvasásra, verseny eredmények loggolására, de akár a barátokkal is meg lehet majd osztani a motor karakterisztikájáról szinte bármit. Bizony, ez itt már a jövő!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Trending