Csatlakozz hozzánk

Hírek

Beújít a Suzuki

A Suzuki új GSX-R 750-et készít 2019-re

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Suzuki GSX-R 750 2019-es koncepció

Miután a Suzuki bemutatta a GSX-R 1000 első hivatalos 2017-es prototípusát az EIMCA 2015-ben megrendezett nemzetközi kiállításon, az egész világ találgatni kezdte, hogy a hamamatsui gyár 600 és 750cc-es modellek azonos utat fognak-e majd követni.

Eddig a japán márka csak az új Hayabusa fejlesztését erősítette, amely egy év alatt 1400cc-es feltöltött motorral beterítette a piacokat a világon, ráadásul olyan elektronikai megoldásokat tartalmaz, amellyel kevés motor tudja felvenni a versenyt.

A Hayabusa a XXI. Század első évtizedében vált a Suzuki ikonjává, de a GSX-R 750 történelmi jelentőségét 1985-ben senki sem kérdőjelezte meg, amikor a Suzuki az első Superbike versenyen alumínium vázzal állított be. Ezzel hatalmasat újított a vasvázas motorok korában.

Nem lehet elfelejteni a GSX-R 750 nevét, és minden jel arra utal, hogy a Suzuki nem is hajlandó erre. Az ausztrál média Amcn.com szerint a cég belső forrásai megerősítették a szándékukat a “gixxer 750” megújítására előreláthatólag egy, legfeljebb két éven belül, és új modell tervezést indítottak az új GSX-R 1000 vázra alapozva.

Az aktuális GSX-R 750-ből származó, már az Euro4 szabványhoz igazodó motorja gazdaságosabb az építésénél, mint az 1000 köbcentis motor, amely a MotoGP-ből származó technológiát alkalmazza.

Suzuki GSX-R 750 koncepció

A Suzuki tudatában van annak, hogy a GSX-R 750 olyan motorkerékpár, amely nem felel most meg semmilyen nemzetközi bajnokságon a szabályozások miatt, ami azonban nem akadályozta meg a többi márkát, például a Ducati vagy az MV Agusta számára, hogy modernebb modelleket készítsenek, amelyek félúton vannak a Supersport És a Superbikeok között, mint például a Panigale 959 és az F3 800, két új sportmotort „a senki földjén” ,amelyeknek  sikerült találni egy kis szakadékot a piacon.

Éppen ezért, és kihasználva a fejlesztést, amelyet a Suzuki az új GSX-R 1000-rel készített, minden nap közelebb áll ahhoz a lehetőséghez, hogy egy modern GSX-R 750 napvilágot láthasson, egy olyan motorral, amely túlszárnyal a jelenlegi tetraciklusos szerkezeten és egy energikus, 150 lóerős gépet kapjon, az európai piacokon történő értékesítéséhez szükséges EURO4-es homologizációval.

Ezt a tendenciát követve, és amíg a fejlesztési költségek nem emelkednek meg, a 600 ccm-es modell talán 2020 előtt újra életre kelhet, különösen az MV Agusta F3 675 és a Yamaha YZF-R6 2017-es eladásainak láttán, amelyek azért fogyogatnak, bármennyire is halottnak tűnik a supersport kategória.

A Supersport szegmensben mindössze ez a két új modell, amely az európai előírásoknak megfelel és versenyzésre is alkalmas.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending