2018. március 29-én most először rendeznek Magyarországon X-Trial ügyességi motorversenyt, amely a FIM szakágához kapcsolódó világbajnokság része. Mivel a budapesti lesz a több szakaszból álló bajnokság utolsó állomása, így itt hirdetik ki az X-Trial 2018-as világbajnokát is.
„Kilenc versenyző megy majd végig a pályán, ezután hatan maradnak a következő fordulóra, a két legjobb pedig a végére. Az esemény látványos show is lesz, hang- és fénytechnikával felvezetve.”
Az X-Trial sokkal több, mint egy sport. Izgalommal és feszültséggel teli ügyességi és technikai motorverseny. Az X-Trial egy új koncepciósport, amely lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy átéljék és megtapasztalják saját határaikat. A lélegzetelállító extrém helyzetek elképesztő látványt nyújtanak a közönségnek.
Az X-Trial egy fiatal, vonzó és dinamikus sport, amely páratlan élményt kínál ahhoz, hogy személyesen átélhessük ezt az egyedülálló, lenyűgöző technikai motorversenyt. Izgalmas és gyors tempója miatt hatalmas rajongótáborral rendelkezik szerte a világon.
Mivel a szakág valamennyi fedett pályás versenyét sportarénában rendezik, így mindenki számára teljes rálátás nyílik a pálya egészére, tehát a versenyek teljes szakasza jól átlátható. Ez az a verseny, ahol az extrém kihívásokkal teli látványos pályák és a világ legjobb versenyzőinek képességei találkoznak.
Technikai sportként számos pozitív értéket rejt, mely fontos üzenetet továbbít kicsiknek és nagyoknak egyaránt, nemcsak a motorsport kedvelőinek körében.
Az X-Trial élményt jelent az egész család számára. A világszínvonalú, félelmetes mutatványokkal és non-stop akciókkal fűszerezett esemény a FIM (Nemzetközi Motorsport Szövetség) és a MAMS (Magyar Motorsport Szövetség) hivatalos versenye.
A legembertpróbálóbb sportág a technikai sportok közül a motoros triál. A versenyeken nem csak egy mázsa egyensúlyérzéknek kell lenni a tarsolyban, hanem nagyon komoly agymunkának is.
A pályára, legyen az akár szabadtéri (outdoor), akár fedett pályás (indoor) folyamatosan összpontosítani kell, muszáj centire érezni a motort és kitűnően kezelni a gáz/fék arányt, hiszen olykor métereket kell helyből felugrani, sziklafalakra, tereptárgyakra, pontról pontra haladva lábletétel nélkül.
A futamok előtt a versenyzők ugyanúgy, mint a raliversenyzők bejárják a pályát és fejben itenert (az útvonal minden részletét és jellemzőjét tartalmazó listát) írnak, megtervezve a legideálisabb nyomvonalat.
Természetesen mindegyik pályának megvannak a maga nehézségei. A terepen bármin és bármire fel kell ugraniuk és egyensúlyozniuk, legyen az sziklafal, traktor, kidőlt fa – a fedett pályán viszont mivel kisebb a tér, zsúfoltabban helyezik el a pályaelemeket.
Látjátok mennyire nehéz még egy többszörös világbajnok számára is?
Ezeket a versenyeket speciális triál motorokkal nyomják le a versenyzők, vékony vázzal, ülés nélkül, megbízható erőművel és könnyű súllyal, ami kb 60-70 kg. Hihetetlen fizikai erőnlét kell ahhoz, hogy egy ilyen versenyt a lehető legpontosabban végigcsináljanak a versenyzők.
VERSENYFORMÁTUM
Első forduló:
Az első fordulóban az induló kilenc versenyzőt három futamba osztják. Minden futam minden versenyzőjének egy hat szakaszból álló pályával kell megküzdenie egymás után úgy, hogy összesen maximum 6 percet áll rendelkezésükre a szakaszok egymás utáni leküzdésére. Miután mindhárom futam befejeződött, a versenyzőket 1-től 9-ig rangsorolják – függetlenül attól, hogy melyik futamban indultak. Az első forduló hat legjobb versenyzője tovább jut a második fordulóba.
Második forduló:
Itt a hat kvalifikált versenyzőt két hármas futamba osztják. A versenyzőknek ismét teljesíteniük kell a hat szakaszból álló pályát úgy, hogy ne lépjék át a 6 perces időkorlátot. A két legjobban teljesítő versenyző jut tovább a döntőbe.
Döntő:
A döntőben a legjobbak mérik össze tudásukat egymással. Először az egyik, majd a másik versenyzőnek kell újra teljesítenie a szakaszokat. A forduló végén a legjobb pontszámmal rendelkező versenyző lesz az X-Trial budapesti győztese.
A több szakaszból álló világbajnokságnak 8 fordulója van, s minden fordulóban 9 versenyző indul. Egy adott versenyen az győz, aki a legkevesebb hibapontot gyűjti be az adott fordulóban.
A versenyzők minden helyszínen az elért helyezésüknek megfelelően pontot szereznek. Míg az 1. helyezés 20 pontot ér, az utolsó, 9. helyen záró motoros 1 pontot kap. A világbajnokságotvégülaz a versenyző nyeri meg, és az lesz az adott év világbajnoka, aki a 8 forduló alatt a legtöbb pontot gyűjtötte össze.
Aki jegyet szeretne vásárolni a bajnokságra, az ITT megteheti.
Aki pedig nyerni szeretne, annak nincs más dolga, mint lájkolni az oldalunkat, publikusan megosztani a facebookon a cikket, és a CIKKBEN (nem a facebook oldalon) aláírni, hogy megosztva (egyszer elég).
Március közepén sorsolunk. Sok szerencsét!
————————————————————————————————————————–
2018. 03.13. Friss hírek!
Toni Bou üzent nektek!
Franciaországban történt balesetét itt láthatjátok: