Csatlakozz hozzánk

Hírek

2018-ban új Honda Monkey érkezik!

Noha a hetvenes évek ikonikus járműveként tartják számon, az első Honda Monkey 1961-ben látott napvilágot. Eredetileg 49 köbcentis gyerekmotor volt, amit a Tama Tech vidámpark részére gyártott a Honda, ám olyan népszerűségre tett szert, hogy a japán gyártó mérnökei csakhamar hozzáláttak a közúti változat fejlesztéséhez…

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Végül 1963-ban kezdődött meg a Monkey hivatalos árusítása, a csupán  5 colos, tömör kerekeken futó csöppség jellegzetes, krómozott üzemanyagtartállyal és lehajtható kormánnyal érkezett az európai, valamint a tengerentúli kereskedésekbe.

Ilyen volt – Az eredeti 1961-es Monkey így nézett ki, amelyet egy vidámparknak gyártottak

A Honda ikonikus minimotorja megőrizte felmenői eredeti stílusát, ám a jellegzetes külsőn kívül szinte minden porcikája modernebb lett.

Vadonatúj minimodell érkezik az MSX125 mellé: Az új nemzedék fordított teleszkópvillával, kettős hátsó rugóstaggal, LCD-kijelzővel, IMU-alapú blokkolásgátlóval, LED-es lámpatestekkel és mindössze 107 kg-s tömeggel száll harcba a vevők kegyeiért. Vonzerejét fokozza, hogy 125 köbcentis, léghűtéses, egyhengeres erőforrása 9,4 LE-s csúcsteljesítménnyel és 1,5 l/100 km-es átlagfogyasztással büszkélkedhet.

A többi 2018-as Honda újdonságot itt találjátok: Katt!

Ilyen lett – Immár 125 köbcentivel, fordított teleszkóppal és elöl-hátul tárcsafékkel viszont az eredeti színben

Honda Monkey technikai infók:

Ami az erőforrást illeti, a Monkey fekvőhengeres, SOHC-vezérlésű 125-öse igazán kiforrott konstrukció, sajátos hangolásának köszönhetően egyszerűen zseniális a városi forgalomban. Kereken hétezres percenkénti főtengelyfordulatnál adja le 6,9 kW-os, azaz 9,4 LE-s csúcsteljesítményét, míg 11 Nm-es forgatónyomatéka már 5250-nél kiaknázható. A léghűtéses egyhengeres furata 52,4, lökete 57,9 mm, sűrítési viszonya 9,3:1. Üzemanyag-ellátásáról PGM-FI elelektronikus üzemanyag-befecskendező gondoskodik, az erő pedig négyfokozatú váltón keresztül jut el a hátsó kerékre. Takarékosságára sem lehet panasz, elvégre a fürge Monkey – WMTC-szabvány szerint mérve* – másfél liter benzinnel beéri száz kilométerenként.

Acélváza tökéletes átmenet a szükséges merevség és az elvárt rugalmasság között, azaz ideális a Monkey fő vadászterületére, a változó minőségű városi utakra. Ehhez csatlakozik az – ovális keresztmetszetű – lengővilla, melynek formája remekül illik a motor számtalan pontján visszaköszönő, íves, gömbölyded vonalakhoz.

A csupán 107 kg-s menetkész tömegű modellt elképesztően kis fordulókör jellemzi, a 1155 mm-es tengelytávjának, a 25 fokos villaszögnek és a 82 mm-es utánfutásnak köszönhetően akár 1,9 méteres sugarú körben is megfordulhatunk vele. Nem lehet panasz az utazási komfortra sem, tekintve, hogy a Monkey rendkívül kényelmes, nagy sűrűségű poliuretánnal töltött, plüssbevonatú nyerget kapott, melynek ülőlapja 775 mm-re esik a talajtól.

Elöl speciális felületkezelésű fordított villa, míg hátul 104 mm-es rugóúttal büszkélkedő, kétoldali rugóstag nyeli el az úthibákat, s az sem jelent akadályt, ha magas padka állja a Monkey útját, ugyanis szabad hasmagassága kereken 160 mm. További előnye, hogy elöl 220, hátul pedig 190 mm-es átmérőjű féktárcsa segít felemészteni a mozgási energiát, s mivel a féknyergek működését IMU-alapú blokkolásgátló felügyeli, borítékolható a biztonságos lassítás. A ballonos, nagy mintaárkokkal tarkított abroncsok is hozzájárulnak a felhőtlen utazáshoz, méretük 120/80-12 65J, illetve 130/80-12 69J.

A 2018-as Monkey az alábbi három színben elérhető, amely országonként változhat:

Banana Yellow/Ross White (sárga és fehér)

Pearl Nebula Red/Ross White (gyöngyház piros és fehér)

Pearl Shining Black/Ross White (gyöngyház fekete és fehér)

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending