Csatlakozz hozzánk

Hírek

2018-ban új Honda Monkey érkezik!

Noha a hetvenes évek ikonikus járműveként tartják számon, az első Honda Monkey 1961-ben látott napvilágot. Eredetileg 49 köbcentis gyerekmotor volt, amit a Tama Tech vidámpark részére gyártott a Honda, ám olyan népszerűségre tett szert, hogy a japán gyártó mérnökei csakhamar hozzáláttak a közúti változat fejlesztéséhez…

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Végül 1963-ban kezdődött meg a Monkey hivatalos árusítása, a csupán  5 colos, tömör kerekeken futó csöppség jellegzetes, krómozott üzemanyagtartállyal és lehajtható kormánnyal érkezett az európai, valamint a tengerentúli kereskedésekbe.

Ilyen volt – Az eredeti 1961-es Monkey így nézett ki, amelyet egy vidámparknak gyártottak

A Honda ikonikus minimotorja megőrizte felmenői eredeti stílusát, ám a jellegzetes külsőn kívül szinte minden porcikája modernebb lett.

Vadonatúj minimodell érkezik az MSX125 mellé: Az új nemzedék fordított teleszkópvillával, kettős hátsó rugóstaggal, LCD-kijelzővel, IMU-alapú blokkolásgátlóval, LED-es lámpatestekkel és mindössze 107 kg-s tömeggel száll harcba a vevők kegyeiért. Vonzerejét fokozza, hogy 125 köbcentis, léghűtéses, egyhengeres erőforrása 9,4 LE-s csúcsteljesítménnyel és 1,5 l/100 km-es átlagfogyasztással büszkélkedhet.

A többi 2018-as Honda újdonságot itt találjátok: Katt!

Ilyen lett – Immár 125 köbcentivel, fordított teleszkóppal és elöl-hátul tárcsafékkel viszont az eredeti színben

Honda Monkey technikai infók:

Ami az erőforrást illeti, a Monkey fekvőhengeres, SOHC-vezérlésű 125-öse igazán kiforrott konstrukció, sajátos hangolásának köszönhetően egyszerűen zseniális a városi forgalomban. Kereken hétezres percenkénti főtengelyfordulatnál adja le 6,9 kW-os, azaz 9,4 LE-s csúcsteljesítményét, míg 11 Nm-es forgatónyomatéka már 5250-nél kiaknázható. A léghűtéses egyhengeres furata 52,4, lökete 57,9 mm, sűrítési viszonya 9,3:1. Üzemanyag-ellátásáról PGM-FI elelektronikus üzemanyag-befecskendező gondoskodik, az erő pedig négyfokozatú váltón keresztül jut el a hátsó kerékre. Takarékosságára sem lehet panasz, elvégre a fürge Monkey – WMTC-szabvány szerint mérve* – másfél liter benzinnel beéri száz kilométerenként.

Acélváza tökéletes átmenet a szükséges merevség és az elvárt rugalmasság között, azaz ideális a Monkey fő vadászterületére, a változó minőségű városi utakra. Ehhez csatlakozik az – ovális keresztmetszetű – lengővilla, melynek formája remekül illik a motor számtalan pontján visszaköszönő, íves, gömbölyded vonalakhoz.

A csupán 107 kg-s menetkész tömegű modellt elképesztően kis fordulókör jellemzi, a 1155 mm-es tengelytávjának, a 25 fokos villaszögnek és a 82 mm-es utánfutásnak köszönhetően akár 1,9 méteres sugarú körben is megfordulhatunk vele. Nem lehet panasz az utazási komfortra sem, tekintve, hogy a Monkey rendkívül kényelmes, nagy sűrűségű poliuretánnal töltött, plüssbevonatú nyerget kapott, melynek ülőlapja 775 mm-re esik a talajtól.

Elöl speciális felületkezelésű fordított villa, míg hátul 104 mm-es rugóúttal büszkélkedő, kétoldali rugóstag nyeli el az úthibákat, s az sem jelent akadályt, ha magas padka állja a Monkey útját, ugyanis szabad hasmagassága kereken 160 mm. További előnye, hogy elöl 220, hátul pedig 190 mm-es átmérőjű féktárcsa segít felemészteni a mozgási energiát, s mivel a féknyergek működését IMU-alapú blokkolásgátló felügyeli, borítékolható a biztonságos lassítás. A ballonos, nagy mintaárkokkal tarkított abroncsok is hozzájárulnak a felhőtlen utazáshoz, méretük 120/80-12 65J, illetve 130/80-12 69J.

A 2018-as Monkey az alábbi három színben elérhető, amely országonként változhat:

Banana Yellow/Ross White (sárga és fehér)

Pearl Nebula Red/Ross White (gyöngyház piros és fehér)

Pearl Shining Black/Ross White (gyöngyház fekete és fehér)

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending