Az idei év végén, 30 évvel az ikonikussá vált GSX-R750 bemutatása után tervezi bemutatni a japán motorgyártó a legújabb ezres GSX-R.
Már tíz éve annak, hogy a Suzuki kiadta eddig legsikeresebb sportmotorját a K5-öt, amely nagyszerű kompromisszumot jelentett utcai és pálya használat között. A márka minden szava arra utal, hogy szeretné ugyanezt a kényes egyensúlyt eltalálni a legújabb modellel is.

A motor szívét egy ezer köbcentis változó szelepvezérléses blokk jelenti majd. Először kerül ilyen technológia igazi sport motorba. A gyár állítása szerint a technológia teljesen saját fejlesztés és nem valamely másik gyártó utánzása. A vezérműtengely többféle bütyökprofillal rendelkezik melyek a fordulatszám vagy a gáz mértékével váltakoznak. Ez a rendszer nem csak a szelepek nyitási idejét de a mértékét is változtatja.
Így nem kell meglepődnünk ha ez az erőforrás 200 lóerő körüli teljesítményt tud majd kipréselni magából. Az viszont szinte biztos, hogy nem fogja meghaladni ezt a szintet, ugyanis a négy japán gyártó ebben megegyezett egymás között. (Bár ebbe azért a Kawasaki csúnyán beleköpött a H2-vel…)
A Suzuki célja azonban nem kizárólagosan a lóerő hajszolás de a súly lefaragása is. Ebben is a 200 lehet az irányadó szám, csak itt most kilogrammban. Hiszen azt mindannyian tudjuk, hogy a könnyű motor a jól irányítható motor! A váz kialakításánál nagy segítségükre lesz a GSX-RR MotoGP motor is.

A Suzukinak pótolnia kell eddigi nagy elmaradását is, az elektronikai segédleteket. Biztos, hogy elérhető lesz az ABS, a változtatható gyújtástérkép és a V-Strom 1000-ben már bemutatott kipörgésgátló továbbfejlesztése. Az MCN-nek azt nyilatkozta a Suzuki MotoGP csapata, hogy a GSX-RR fejlesztésénél figyelembe veszik, hogy a technológiák minél könyebben átültethetők legyenek az utcai gépekbe.
Az olyan elektronikus futómű használata, mint amit a Yamaha vagy a Ducati alkalmaz, még kérdéses.
Sajnos a kinézetét még csak megtippelni sem lehetséges a fejlesztés ezen fázisában. Az azonban már nagyon valószínű, hogy idén Novemberben már megleshetjük az új gépet Milánóban. A kereskedésekbe majd valamikor 2016 második felében érkezik.