Csatlakozz hozzánk

Hírek

2011-re újjászületik: Honda CBR 600F

2011-ben újra megjelenik az egyik nagy kedvenc, a CBR600F, egy kicsit másként, mint eddig.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Ha létezett olyan motor az elmúlt 15 évben, aminek az eltűnését világszerte megsiratták a motorosok, akkor az az utoljára 2006-ban kapható CBR600F volt. Állítólag csak mi, Európaiak szerettük annyira a túrás géneket örökölt sportmotort, világ viszonylatban már nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez persze szerintünk csak duma, a háttérben inkább a kényszerű és ezek szerint költséges, nem megtérülő frissítés húzódott, ugyanis 2007-re már csak Euro III normával rendelkező motorokat lehetett piacra engedni. Az akkori CBR600F pedig nem teljesítette.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Ám ez talán már mindegy is, hiszen a 2010-es EICMA-n megszűnt létezni az űr, lehullott a lepel az őszintén szólva meglepetésként bemutatott 2011-es reinkarnációról. A koncepció látszólag változatlan: az RR sorozat hangulatát kölcsönző, a hatszázas RR erőforrását használó sportos, de inkább praktikus, más szóval sport-túra motorkerékpár. Azért hiánypótló és népszerű ez a kategória, mert rengetegen vannak, akik a szívük mélyén sportmotorra vágynak, de túl nagy kompromisszumot kellene kötniük az érzésért. Az érzésért, hogy valamiből a legerősebbet, legjobbat birtokolják. Az F valamennyit vissza tudott adni ebből, hiszen kb. 10-15%-kal volt csak gyengébb, és a kezelhetősége se került fényévekre a rokontól, ám szolgált egy kis plusz kényelemmel, és némi extra praktikummal, amire egy hétköznapi motorosnak szüksége van (hosszú távokra alkalmasabb pozíció, komfortosabb ülések, jobb pakolhatóság, rugalmasabb alsó tartomány, kisebb agresszió).

Miért csak “látszólag” ugyanaz a koncepció? Azért, mert a CBR600F nyíltan egy felidomozott Hornetként értelmezendő, mint egy butított RR-ként, nem mintha az eredmény nem ugyanaz lenne. Logikus lépés, mert a CB600F pont azt képviseli, amit a CBR600F is szerettek volna ráhúzni a japánok, az RR világából csak a formavilágot kellett átemelni. Így tehát a CBR600F váza, erőforrása és még a futóműve is megegyezik a CB600F-ével, olyannyira, hogy gyakorlatilag egy az egyben másolhatjuk a műszaki paramétereket. Mindkettő 103 lóerőt és 63,5 Nm nyomatékot ad le a főtengelyen (12.000 és 10.500-as fordulaton, mindkettő menetkészen 198 kg tömegű (ABS nélkül), mindkettő ugyanarra a 41mm-es fordított első villákra támaszkodik, és a hátsó monoshock felfüggesztés sem különbözik, még a rugóutak is stimmelnek, de persze a keménységük nem. (Zárójelben írom, hogy a 800mm-es ülésmagasság, és a szabadmagasság is ugyanaz, az egyéb méretek már mások. Ám például a tengelytáv is csak 2mm-rel hosszabb a CBR600F-en, ami azért érdekes, mert a sajtóanyag sportosabb geometriájú motorról ír. Csak összehasonlításképpen, a CBR600RR tengelytávja 42 mm-rel rövidebb.)

Gond ez? Ha legalább úgy viselkedik majd a motor, mint a régi, amivel akár versenypályán is élvezettel körözhettünk, akkor nem. Ettől függetlenül például a fékrendszert szívesebben látnám az RR-ről kölcsönözve, bizonyítva, hogy nem minden a költség csökkentésról szól. Ámbár ne áltassuk magunkat: persze, hogy minden a költségek csökkentéséről szól. Sajnos.

A dizájn mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Kétség kívül lendületes, izgalmas, átgondolt és modern is. Valerio Aiello, a vezető tervező elmondta, “olyan külsőt szerettünk volna a CBR600F-nek adni, ami sokáig kelt attraktív hatást az emberekben, nem csak egy-két évig”. A csapat számára különösen nagy fejtörést okozott a motor eleje. Az egyetlen fényszóró köré úgy kellett megtervezniük az idomokat, hogy egyértelműen sportos, már-már versenysportos összkép alakuljon ki. Nekem erről önkéntelenül is a GSX-R sorozat jutott eszembe, hiszen a Suzuki már nagyon hosszú ideje csinálja így, sikerrel. És ha rossz májú akarok lenni, akkor érdemes összehasonlítani szemből egy pár éves Gixert az új CBR600F-fel, de nem vagyok az. Én inkább dicsérném a végeredményt, mert szerintem jó érzékkel ötvözték a 600RR és az 1000RR izgága, lendületes lelki világát a kicsit lenyugodtabb, megfontoltabb vonalakkal.

Az árról egyelőre nincs tudomásunk, de 2,5 millió Forintnál ne várjunk kedvezőbbet.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending