Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Blog

2010, ahogy DennyM látta anno

Ne ijedjetek meg az első bekezdések után, nem szántott végig olyan mélyen a gondolataival

Közzétéve

ekkor

dennym
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Eltelt egy újabb év. Az idő egyre gyorsul, relativitás elméletek a kuka mélyén, leelőzzük saját magunkat, nem jó ez így. Alig sóhajtunk télnek halálán motorunk szezonelő dalára, alig dobban meg szívünk a gázkar tavaszi szavára, s borzongunk lelkünkig bele a kellemes nyári zenébe, máris hazudunk vakítón gyönyör telünk hókönnyes szép szemébe. Halkabban, s egyre halkabban cseng a csak most jövő századunk köszönő szava, tapossuk, hajtjuk, húzzuk, néha vonjuk, de nem mind’ lett előrébb, hisz sokan érezzük, az idő mindig.. valahogy mindig előbb lép.

No, de ennyit az elégiáról, a szép szavakat inkább meghagyom az erre érdemeseknek. A lényeg viszont áll, azaz az idő telik, alig lett 2010, de máris 2011-et írunk. Ennek apropóján összeszedtünk pár bekezdést, rossz avagy szép gondolatot a tavalyi évről. A sort nagybecsű fiatal kollégám, Kovács Tamás kezdte néhány nappal előrébb, amit ezennel -engedelmetekkel- én folytatnék. Nem kell félni a bevezetőtől, a későbbiekben nem tépek ki mélyen gyökerező, magvas gondolatokat, de mindenféleképpen szívesen tárom elétek. Eképpen:

LEGJOBB TESZTMOTOR

2010-ben valahogy kisebb elánnal tolakodtam a kondérhoz, mint amúgy azt anyám és apám a génjeimbe kódolta. Talán a csuklóm összemozaikolása (cikk), és az eközben élvezkedő dokik arcán kiült perverz mosoly eredménye ez, de lehet csak az eszem kezd megjönni / elmenni, ahogy tetszik. Ettől függetlenül a morzsákból is bőven jól laktam, van miből a legjobb tesztmotort kiválogatnom.


“..sikerült a jobb kezemmel tompítani, tenyérrel, majdnem nyújtott karral, ahogy az a “Hogyan ne essünk” c. nagy könyvben meg van írva..”

Csalni fogok, és rögtön kettőt is írok. Az egyik a bajorok sportja, a BMW Sezererer, ami az utóbbi 1-1,5 évben annyit forgolódott a szaksajtóban, hogy már az is elkezdett öklendezni a tömény marketing zselétől, akinek amúgy “liebling”-je a típus. Nem tagadom, tényleg nagyon összeszedték magukat a propelleresek. Mondhatni akkorát szellentettek a konkurencia orra alá, hogy azok még mindig négykézláb tántorognak a kiszáradt piac padlóján. Mondjuk ettől még nem fogy jobban a német sör, mint a japán szaké..


A motor aszimetriája árulkodik a német tervező mérnökök sörfogyasztási szokásairól. Szerintem azért néha le lehetett volna tenni a korsót.

A másik választottam pedig egy használt, olasz bringa, egy 2006-os MV Agusta Brutale. Róla még nem írtam meg a tutit, mert nálam a tervek és a kivitelezés kevés esetben metszik időben egymást, mindig beugrik pár új paraméter a képletbe. Az egy havi terveimben mindenképpen szerepel az MV kritikája, egyelőre legyen annyi elég, hogy rászolgált a nevére. Egyébként a tél ellenére is boldog vagyok, hogy végre én is két gombóccal kapok a fagyisnál. Ugyanis a Brutale támasztotta új elméletem szerint a motoros szakfirkász akkor válik hivatalosan is elég naggyá a dupla adag édességhez, amikor a csupasz MV is felkerül a skalpok közé. Ha valaki ismeri a harmadik gombóc titkát, kérem írja meg!

LEGGYENGÉBB TESZTMOTOR

Ha a szó szoros értelmében keresem a leggyengébbet, akkor egy Biorobogó nevű elektromos sámli jelenik meg a lelki szemeim előtt. Ismeritek a mondást, hogy “a gyereknek is két füle van, mégsem szatyor”, nos ugyanez a helyzet ezzel is. Ugyan két kereke van, de a robogókkal vajmi kevés hasonlóságot találtam benne, bár talán már rollernek se nevezném tiszta szívvel. Közlekedési eszközként hasonló értékeket fedeztem fel benne, mint egy golf kocsiban, ha autóról van szó. Halál közeli élmény volt vele átvergődni a budai rakparton, gyakorlatilag a bicikliseken kívül mindenki leelőzött, de még néha a kerósok is. Nem is közlekedtem vele túl sokat, pedig áramot eszik, ami a benzinnel ellentétben egyelőre még nem fordítja ki az ember pénztárcáját. Nekem meg mivel még a templom egere is dob a bukómba, ez egész vonzóan hangzott.


Még van pár lépcsőfok hátra addig, amíg egy elektromos minirobogó használható közlekedési eszköz lesz

Aztán egyszer történt, hogy egyik pillanatról a másikra lemerült a telep, és 2 egész km-t tolhattam a következő kútig. Aztán tankoltam! Áramot! Utána hazafelé tartva az CBR-emért az egyik pirosnál beszólt mellettem egy robogós, hogy milyen jó járgányom van, mennyiért adom el neki. Úgy gondolom meszet ehetett az ürge reggelire, de lehet csak szimplán be volt kábítózva…

LEGJOBB MOTOROS ESEMÉNY

Ezen sem kellett sokat gondolkodnom. Három is van, de igazából mind ugyanarról szól, az oktatásról. Szeretek tanítani, segíteni, megosztani a tudásomat másokkal, ami egyesek népes tábora szerint nincs is. Lehet, mindenesetre nagyon jó volt látni, ahogy a Kakucson tartott Kezdő Motoros Napjainkon mindenki egytől egyig ügyesebben ment haza, mint ahogy jött. Nekem ennyi elég, a rengeteg pozitív visszajelzés és köszönőlevél már csak hab a tortán. Úgy gondolom jövőre is folytatjuk a bulit, mert az utolsó napunkon megjelent 50 motoros úgy érzem nem enged más választási lehetőséget.

Nem látszik, de a III. Napunkon 50 motorossal foglalkoztunk. Akkor egyik segítségem a FastRide főszerkesztője, Szabó Henrik volt. A videó nem ezen, hanem az első napunkon készült!

LEGJOBB PÁLYÁZÁS

Mivel a terveimmel ellentétben nem voltam túl sokat versenypályán, kevés 2010-es élményem között turkálok, amikor végül az egyik Kakucsos körözgetést titulálom annak. Első motorommal, a ’99-es Cagiva Mito Evo-mmal kerültem végre egy hozzá illő kanyarrengetegbe, és óriásit motoroztam. Amúgy nagy szerencsém, hogy nem estem pofára, mert a muri közben elengedte magát az egyik telószimering, és teljesen összehányta az első gumim jobb felét. Fura is volt, hogy a sikánoknál miért akar mindig kiesni alólam, de hála a jó égnek nem csorbítottam tovább a hírnevemet. A Cagiváról is hamarosan olvashattok, mert többek közt ezt a feladatot is úgy görgetem magam előtt, mint a szkarabeuszok a szarkupacokat. Egyébként meg úgy hallottam nem is szeretitek az írásaim…


Nagyobb élményt ad, mint egy nagy sportmotor

LEGJOBB TÚRA

Túl sokat nem túráztam idén, a recesszió elvette tőle a kedvem. Viszont az Ausztriába szervezett összehasonlító “tehén” motortesztünk, melyre saját magam után a SuperBike-os srácokat és más tesztelőket is meghívtam, feledhetetlen 3 nap volt. Gyönyörű tájakon koptattuk a gumikat, és annyit röhögtem -főleg a Mocsok Zoli sztoriain-, hogy a könnyeimmel töltöttük fel a szállásunk hetedik emeletére beépített medencét.

A SZEZON LEGNAGYOBB PILLANATA

Amikor a kézsebészem azt mondta az utolsó, februárban lőtt röntgenre pillantva, hogy ránézésre tökéletesen legózta össze a gázt húzó kezem. Azóta tudom, hogy gyári már soha sem lesz, de a szokásos utángyártott szintet azért simán megüti.

A SZEZON MÉLYPONTJA

A 2010-es szezon legrosszabb pillanata az volt, amikor Oncsik “Mocsok” Zoltán művészurat megláttam félmeztelenül motort mosni. Azóta is törölgetem a szemeimet, de az égő fájdalom csak alig-alig múlik. A kép mindent elárul azt hiszem..


Először még szégyenlősen.. de aztán.. 🙂

AZ ÉV TANULSÁGA

Aki összevissza használ hagyományos és fordított váltót, az előbb utóbb a 3-as fokozatból a 4-esbe helyett 3-asból 2-őbe fog váltani miközben épp a leggyorsabb kanyarra fordul. A élmény felbecsülhetetlen, a többire ott a MasterCard.

AZ ÉV TUNINGCUCCA

Nem én találtam ki ezt a kategóriát, de jó gyerek leszek és válaszolok. Az év tuningmotyója nekem az az Akrapovic karbon idomelem a motoromra, melyet az egyik legjobb barátomtól kaptam a születésnapomra. Ezúton is köszönöm neki!

AZ ÉV HÍRE

Hogy celeb vagyok.. ja, és HŐS!

LEGJOBB CSAJOK

Nem is értem a kérdést. Természetesen az én kicsi Tündérem a leges legjobb!


Egy igazi motoros Tündér

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending