Hírek

2009-es VFR 1000

Az internet vadászok már láthatták a 2009-es Honda VFR1000-ről szállingózó képeket, aztán most 2008-ban újra hírt kaptunk egy teljesen más VFR-ről.
Euromotor2
MotoStar

 

Régóta rebesgetik, hogy a Honda egyik technikai zászlós hajójának, a VFR 800-nak lesz 1000-es utódja. Ami azt illeti, valóban ráférne a hízó kúra, meg egy nagy nyári edzőtábor a sport túrára, hiszen az egyetlen támadható tulajdonsága, pont a lagymatagsága. Igaz, a száraz adatokra nézve 110 LE-t láthatunk, de ha lejjebb pillantunk, a majdnem 250 kg-os száraz tömeg majdnem kiveri az ember szemét. A könnyeden motorozók és az ide-oda túrázók elégedettek ezzel is, de vannak bőven, akik egy kicsit sportosabb VFR-ért kiáltanak. Döntőbírák persze nem akarunk lenni, mindenesetre nem sokára jól leteszteljük a VFR 800-at és körbejárjuk a kérdést, hogy inkább túrás sport motorról, vagy sportos túráról beszélünk, egy szóval mire is való igazán.

Az biztos, hogy 2009-re a Hondának lépnie kell, hiszen alulról a méltán népszerű CBR600F-et, felülről pedig a CBR1100XX is kiejtette a játékból még 2007-ben, komoly lukat ütve ezzel a modell palettáján. Leginkább az XX hiányzik a vásárlóknak, hiszen a páston maradt VFR a maga 800 köbcentijével ezen a téren elég karcsú a konkurenciával szemben. Nem beszélve arról, hogy az 1100XX már 2006-ban is régi konstrukciónak számított, mind a blokkot, mind a formát tekintve. Átmenetileg tehát egy új, agilisebb, ezres VFR-rel belehetne tömni a kínálati rést, amit talán a nagy H is így gondol. Aztán persze ki tudja mi jár a mérnökök csavaros fejében.

Ez az aktuális Honda VFR800. Elegáns, exluzív, dinamikus és hatalmas múltja van.

A Motociclismo-tól indult pletyka szerint az új VFR-t egy literes V5-ös blokk fogja hajtani. Igen, jól írtam, V5! Szenzációnak szenzáció, bár nem kell olyan messze nyúlni az erőforrásért, mint ahogy ez látszik. Ott a MotoGP-ből vett tapasztalat-rengeteg a 990 köbös RCV211V-vel és ott a Honda által évekkel ezelőtt megépített, sorozat gyártásra kész 1100XX utódja is, ugyancsak V5-ös blokkal. Akkor azt túl erősnek ítélték és hosszú vacilálás után végül eldobták a terveket egy hátsó-alsó fiókba. Ha lehet hinni a külföldi motoros sajtónak, úgy tűnik most újra kinyitották azt a bizonyos XX aktát. Szerintem ennek csekély az esélye.

A 2007 végén megszellőztetett kép ügyes digitális alkotás. Ha jobban megnézzük a VFR 800 és a CBR600RR részeiből áll össze, tehát köze nincs a valósághoz. Kár, mert jól nézne ki.

Ha minden igaz elől 3, hátul 2 hengeres konstrukcióban foglalnak helyet majd a dugattyúk az új V5-ben, akár csak az RC211V-ben. Egyesek egyenesen az RCV-ből származtatják a VFR-t, ami szerintem erős költői túlzás, de ha nem is részleteiben, valószínűleg lehet némi köze hozzá. Újdonság lenne ég, hogy a váz két részből áll, melynek a hátsó és első része is az öt hengeres blokkhoz kapcsolódik. Elég egyedi megoldás lenne, mely a különleges blokk mellé, különleges menetdinamikát is kölcsönözne a motornak. A képek szerint a kipufogókat szabták még át komolyabban, ugyanis az ülés alól leköltöztek jobb oldalra le. A blokkolásgátló rendszer és a futómű, beleértve a védjeggyé vált felkarű lengővillát változatlan.

Ez a legújabb elképzelés a 2009-es VFR1000-re.

 

A képeket jobban megnézve azért észrevehetjük, hogy ez is inkább digitális ügyeskedés, mint műtermi fotó. A motor fő elemei mint az idomok, a felnik, a lábtartó konzolok, a plexi az akutális VFR800-ról származnak. A kipufogó, a váz és az átlátszó idomon keresztülszűrödő V5-ös az, ami újnak tűnik, de lefogadom, hogy ha kitartóan keresgélném, megtalálnám valahol az alkotórészek tulajdonosát.

A VFR1000 projektet egyébként -a Motociclismo szerint- az a Yoshiteru Kinoshita vezeti, aki aktívan részt vett többek közt a 2008-as CBR1000RR megszületésében is. Az biztos, hogy a blokkon és a motor többi részén már 5 éve dolgozik a Honda és talán azt is szentírásnak vehetjük, hogy 2009-re a VFR megváltozik. A cél egyértelműen az, hogy a motor exluzív, egyedi jellege megmaradjon és számos olyan technikai csemegét vonultasson fel, amire méltán büszke lehet a Honda és a motor leendő tulajonosa is. Sajnos azt kell mondanom, hogy a V5-ös VFR1000 látképe még mindig igen messze látszik, de ettől függetlenül tekinthetjük ezt egy vulkánkitörés előtti földrengésnek. Biztosan lesz egy új, nagyobb köbös VFR és talán XX tulajdonságokat magában hordozó sport-túra a Hondától, de gyakorlatilag még mindig nem tudni semmit az egészről. tTehát nem tehetünk mást, várnunk kell év végéig.

Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

Comments

comments