Csatlakozz hozzánk

Hírek

2009-es Honda CRF-ek

A sportmotoroknál már csak egy sűrűbben megújúló kategória létezik, a krossz motoroké.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: Honda Hírlevél – http://motor.honda.hu/

Menetrend szerint az új modellév a Honda off-road modelljeinek bemutatásával kezdődik, és elsőként a krosszmotorok érkeznek meg a márkakereskedésekbe. A 2009-re alaposan átdolgozott CRF450R-rel új szuperkrossz csillag született, de megújult a család negyedliteres tagja, a CRF250R is.

 

CRF450R – 2009

A CRF450R legyőzhetetlennek bizonyult a szuperkrossz és motokrossz versenyeken, az enduró és supermotó pályákon, évről-évre újra és újra könyörtelenül legyőzi kihívóit. Hogy versenyképes maradjon, folyamatosan fejlesztik, így 2009-re megalkották a vadonatúj, immár injektoros CRF450R-t, amely készen áll, hogy diadalmenetét a következő évben is folytassa. Még gyorsabb lett, még könnyebben irányítható, még megbízhatóbb és még nagyobb lett a teljesítménye. Az egyetlen dolog, ami csökkent, az a motor tömege, így lett kategóriája legkönnyebb és legjobban manőverezhető motorja.

A 2009-es újdonságok közül talán a legfontosabb, hogy a CRF450R-ben az eddigi karburátort üzemanyag-befecskendezőre cserélték. A kormányszarvon, a motorleállító kapcsolóval összeépítve található egy üzemanyagbefecskendező visszajelző, mely informálja a motokrossz versenyzőket az injektor verseny előtti állapotáról. A Honda az első, aki ilyen berendezést krosszmotorba épít. Az új befecskendező automata beállításai révén különböző tengerszint feletti magasságokon is azonos a motor karakterisztikája. Gazdaságosabb lett az üzemanyag-fogyasztás, ezt kihasználva csökkentették a tank térfogatát 1,5 literrel, ami súlymegtakarítással járt. A vezérműtengellyel egybe építették a dekompresszor rendszert, amivel további grammokat spóroltak. Ha már a tömegnél tartunk, a teljes motor 2,1 kilogrammal lett könnyebb, amit olyan egyedülálló megoldásokkal értek el, mint hogy egészen vékony a főtengelyház öntvényének fala, vagy hogy műanyag az üzemanyagpumpa, amit a jobb súlyeloszlás érdekében a tank aljára szereltek.

A négyütemű, négyszelepes, egyhengeres, 449 cm3-es Unicam vezérlésű motor teljesítménye 5 lóerővel lett erősebb, immár 57 LE, ráadásul már 500 percenkénti fordulattal hamarabb, 8500-nál leadja max. teljesítményét. Hasonlóképp nőtt nyomatéka is. A fordulatszámtartományt 180 1/min-nel megtoldották, míg a motorba 1 decivel kevesebb olaj kell a jóval kompaktabb felépítésnek köszönhetően. A kuplung működésén is javítottak, ezentúl még finomabban vált fel és vissza, kevésbé fárad el a pilóta használata közben. Az új kipufogóleömlő hosszát a vadonatúj, befecskendezéses blokkhoz optimalizálták. A titán hangtompító 115 mm-rel előrébb került szintén a jobb tömegközpontosítás miatt.

Az ötödik generációs alumínium váz két részből áll, ez szintén jelentősen könnyebb lett (410 g-mal), ennek ellenére javult a hosszanti és csavarodási merevsége. Az új váz mindenhol keskenyebb, 1 mm-rel nőtt a motor szabad magassága is. A vadonatúj hátsó rugós tag és a vaskosabb, 48 mm-es első teleszkóp még pontosabb visszajelzést ad a motorosnak, a hosszabb lengővilla és az új, szélesebb hátsó gumi jobban képes átadni az útfelületnek a megnövekedett teljesítményt. A 2008-ban bevezetett progresszív kormánylengés-csillapítót átszelepelték, hogy a vadonatúj szerkezetű első teleszkóppárhoz hasonlóan még egyenletesebben csillapítson. Az új féktárcsák is könnyebbek, elöl-hátul összesen 65 g-ot spóroltak. A forradalmian ergonomikus kialakítás még nyitottabb és lazább üléspozíciót tesz lehetővé. A tank környékén elsimul az ülés, ami nagyobb szabadságot ad a motorosnak az elölről hátra mozgás során, miközben az új struktúrájú ülésanyag kevésbé csúszik. A műanyag burkolatok is mind újak, keskenyebbek és agresszívabb stílusúak. A CRF450R a Honda extrém vörös színben (fehér rajtszámtáblákkal, oldalidomokkal és hátsó sárhányóval) vásárolható meg. A versenyzők számára nem kevésbé fontos hír, hogy már elkészült hozzá a vadonatúj HRC kitt.

Műszaki adatok

  • Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, négyszelepes, SOHC, egyhengeres
  • Lökettérfogat: 449 cm3
  • Max. teljesítmény: 41,5 kW (57 LE) 8500 1/min-nél
  • Max. nyomaték: 50,3 Nm 7000 1/min-nél
  • Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
  • Indítás: berúgókar
  • Váltó: ötfokozatú
  • Váz: alumínium hídváz
  • Első futómű: 48 mm-es fordított teleszkópok,16 lépésben állítható nyomó- és 18 lépésben állítható húzócsillapítás
  • Hátsó futómű: Pro-Link felfüggesztésű lengéscsillapító, állítható kis (18 fokozatú) és nagy sebességű (1,5 fordulat) nyomócsillapítás és 20 fokozatban állítható húzócsillapítás
  • Első fék: 240 mm-es hidraulikus tárcsafék kétdugattyús féknyereggel
  • Hátsó fék: 240 mm-es hidraulikus tárcsafék egydugattyús féknyereggel
  • Kerekek: fűzött alumínium felni, elöl 21 x 1,6, hátul 19 x 2,15
  • Gumik: 80/100–21, 110/90–19
  • Méretek (HxSzxM): 2191 x 827 x 1273 mm
  • Tengelytáv: 1491 mm
  • Ülésmagasság: 954 mm
  • Szabad magasság: 332 mm
  • Üzemanyagtank térfogata: 5,7 liter
  • Száraz tömeg: 106,9 kg

 

 

CRF250R – 2009

A szuperkrossz és motokrossz versenyek másik hőse, a CRF250R is megújult. Számos új technológiai megoldást és kimagasló műszaki színvonalú alkatrészt átvett nagy testvérétől. A pörgős és erős négyütemű motorjáról és különleges, dupla hangtompítós kipufogórendszeréről híres negyedliteres modell is könnyebb lett 2009-re, egyenletesebb lett teljesítményleadása, borotvaéles a stílusa és könnyebb a kezelhetősége.

Lenyűgöző gyorsulását nagy fordulatú, vízhűtéses, 4 szelepes Unicam motorja adja, amely nyomatékosabb lett az alsó és közepes fordulatszám-tartományban. Motorja kompaktabb és könnyebb lett az áttervezett hengerfejnek köszönhetően. Az új modell sebességváltója könnyebben használható, mivel az új váltóműszerkezet könnyebben kapcsol a fokozatok között, egyben kevesebb energiát kell a pilótának a kuplungolásba ölnie.

Módosítottak a futómű-beállításokon, az első teleszkópok csövének belső fala molibdén bevonatot kapott, ezzel csökkentve a súrlódást. Új beállításokat kapott a progresszív kormánylengés- csillapító is a futómű változásainak megfelelően. 2009-re a 450-eshez hasonlóan a CRF250R is új, könnyebb féktárcsákat kapott, egyben a tárcsákat védő műanyag súlyából is sikerült lefaragni. A kiegyensúlyozott, kezes viselkedéshez új kormányt kapott a 250-es, valamint hosszabb, csúszásmentesített markolatgumikat. Agresszív stílusú, vadonatúj műanyag borításait úgy alakították ki, hogy ahol lehetett megtakarítottak még néhány grammot. Az extrém vörös mellett egy limitált példányszámban kiadott, speciális fekete verzió is kapható lesz 2009-ben, amihez fekete ülés, felni, blokk fedelek, féktárcsaborítás, első sárhányó és látványos lángmotívumos grafika is tartozik.

Műszaki adatok

  • Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, négyszelepes, SOHC, egyhengeres
  • Lökettérfogat: 249,4 cm3
  • Max. teljesítmény: 32 kW (44 LE) 11000 1/min-nél
  • Max. nyomaték: 29,3 Nm 8500 1/min-nél
  • Keverékképzés: 40 mm-es Keihin FCR síktolattyús karburátor
  • Indítás: berúgókar
  • Váltó: ötfokozatú
  • Váz: álduplabölcső, alumínium
  • Első futómű: 47 mm-es fordított Showa teleszkópok, 16 lépésben állítható nyomó- és húzócsillapítás
  • Hátsó futómű: Pro-Link felfüggesztésű lengéscsillapító, állítható kis (13 lépésben) és nagy sebességű (3,5 fordulat) nyomócsillapítás és 17 fokozatban állítható húzócsillapítás
  • Első fék: 240 x 3 mm-es hidraulikus tárcsafék kétdugattyús féknyereggel
  • Hátsó fék: 240 x 4 mm-es hidraulikus tárcsafék egydugattyús féknyereggel
  • Kerekek: fűzött alumínium felni, elöl 21 x 1,6, hátul 19 x 1,85
  • Gumik: 80/100-21, 100/90-19
  • Méretek (HxSzxM): 2170 x 827 x 1277 mm
  • Tengelytáv: 1477 mm
  • Ülésmagasság: 965 mm
  • Szabad magasság: 362 mm
  • Üzemanyagtank térfogata: 7,4 liter
  • Száraz tömeg: 101,2 kg

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending