Hírek

2008 legjobb motorjai

Úgy néz ki a Ducati 2007-es MotoGP-s dominanciája idén az utcára is átragadt. Hogy miért? A válaszért katt a képre!
Euromotor2
MotoStar

A mai világban, amikor egyes kategóriákban annyira közel állnak egymáshoz a motorok, igen nehéz eldönteni melyik a jobb, vagy melyik a legjobb motorkerékpár. Ahány ember, annyi féle szempont, és persze annyi féle vélemény, így ennél szubjektívebb dolog talán nincs. Úgy tudjuk mégis objektívvá varázsolni a válaszokat, hogy segítségül hívjuk a statisztikát, magyarul kérdezzünk meg róla több tízezer embert. Pontosan ezt tette a legnagyobb olasz motoros újság, a Motociclismo is, hisz több mint 35.000 olvasója voksolt a 2008-as év legjobb motorjaira.

280 motort osztottak fel 12 kategóriára, melyekből a legnépszerűbb talán a sportmotoroké. Ebben a csoportban a bronz érmes a Ducati 848 lett, s tovább emelendő a pirosak dicsőségét, az ezüst érmet ugyanezen gyár rendszámosított GP motorja, a Desmosedici RR kapta. Ezek után nagy lenne a szomorúság az olaszok szívében, ha kedvencük pont a pódium legfelsőbb fokát nem érné el. Történhet ilyen Olaszországban? Nem hát, így a győztes majd’ a szavazatok 1/5-ével a Ducati 1098-asa. Ha összevonnánk az egy petéjű ikreknek beillő 1098-at és 848at, a harmadik helyre az Mv Agusta F4 1000RR 312 kúszna fel. A japán házi versenyt pedig az Yamaha YZF-R1 nyerte, szinte holt versenyben a Honda új CBR1000RR-rel.

A Naked kategóriában a harmadik a német BMW R1200R lett, a második helyet pedig a Ducati 696-os Monstere kaparintotta meg. A csupaszok koronáját ezúttal egyben az összesített győztes kapta, azaz az MV Agusta Brutale 1078RR. De nehogy azt higgyük, hogy az olaszoknak csak a saját kölykük tetszik. Az enduró kategóriában az első két hely a BMW-é, Cruiserben a Harley-t tartják az etalonnak, sport-túrában pedig BMW, Honda, Kawasaki a sorrend. A felsorolást nem folytatom, lentebb mind a 12 kategória helyezettjei között kedvünkre mazsolázhattok.

kategória

Sportmotor

 

 

Naked

 

1. hely

Ducati 1098

19%

 

MV Agusta Brutale 1078

17%

2. hely

Ducati Desmosedici RR

15%

 

Ducati Monster 696

7%

3. hely

Ducati 848

8%

 

BMW R1200R

4%

4. hely

MV Agusta F4 1000RR

7%

 

Ducati Monster S4Rs 1000

4%

5. hely

BMW HP2 Sport

5%

 

Honda CB 1000R

4%

6. hely

Yamaha YZF-R1

4%

 

Moto Guzzi Griso 8V 1200

4%

7. hely

Honda CBR 1000RR

4%

 

Aprilia NA 850 Mana

3%

8. hely

KTM RC8

3%

 

KTM 990 SuperDuke R

3%

9. hely

Bimota DB7 1000

3%

 

Triumph Speed Triple 1050

3%

10. hely

Aprilia RSV 1000R

2%

 

Bimota DB6 Delirio 1000

3%

 

Túra

 

 

Cruiser

 

1. hely

Moto Guzzi Norge 1200

19%

 

H-D Night Rod Special

19%

2. hely

BMW R1200 RT

16%

 

Moto Guzzi Bellagio

16%

3. hely

Kawasaki GTR 1400

11%

 

Moto Guzzi California

12%

4. hely

Yamaha FJR 1300

8%

 

Triumph Rocket III Touring

6%

5. hely

BMW K1200 GT

8%

 

H-D Softail Rocker

5%

6. hely

Honda GL1800 Gold Wing

7%

 

H-D Street Bob

4%

7. hely

H-D Electra Glide Ultra Classic

5%

 

H-D Softail Heritage

4%

8. hely

BMW K1200 LT

5%

 

Triumph Speedmaster 900

4%

9. hely

Honda ST1300 Pan-European

3%

 

Moto Guzzi Nevada Classic

4%

10. hely

H-D Street Glide

3%

 

Honda VT750 Shadow

3%

 

Túra enduró

 

 

Sport-túra

 

1. hely

BMW R1200 GS

22%

 

BMW K1200 S

23%

2. hely

BMW F800 GS

9%

 

Honda VFR800

20%

3. hely

Ducati Multistrada 1100

8%

 

Kawasaki ZZR 1400

13%

4. hely

Moto Guzzi Stelvio 1200

8%

 

BMW F800 ST

12%

5. hely

KTM 990 Adventure

7%

 

Triumph Sprint ST 1050

8%

6. hely

Triumph Tiger 1050

5%

 

Honda DN-01

5%

7. hely

Moto Morini Granpasso

5%

 

Kawasaki ER-6f 650

3%

8. hely

Honda XL700V Transalp

4%

 

Suzuki GSX 650F

3%

9. hely

Benelli Tre-K1130

2%

 

 

 

10. hely

Aprilia Pegaso 650 Trail

2%

 

 

 

 

Supermoto

 

 

Enduró

 

1. hely

Ducati Hypermotard 1100

28%

 

Aprilia RXV 4.5/5.5

17%

2. hely

Aprilia SXV 4.5/5.5

12%

 

KTM 950 Super Enduro R

13%

3. hely

BMW HP2 Megamoto 1200

10%

 

BMW HP2 1200

13%

4. hely

KTM 990 Supermoto R

9%

 

KTM 690 Enduro

8%

5. hely

Aprilia SMV Dorsoduro 750

8%

 

KTM EXC 450R

7%

6. hely

KTM 690 SM

6%

 

Husqvarna TE 510 Racing

4%

7. hely

Husqvarna SM 450R

3%

 

Yamaha WR 450F

3%

8. hely

NCR Leggera 1100

3%

 

Honda CRF 450X

3%

9. hely

Yamaha XT660X

2%

 

Benelli BX 505

2%

10. hely

Buell XB12STT Lightining

2%

 

KTM EXC 250F

2%

 

125

 

 

50

 

1. hely

Aprilia RS 125

20%

 

Aprilia RS 50

14%

2. hely

Cagiva Mito SP 525

13%

 

Vespa LX

11%

3. hely

Yamaha YZF-R125

9%

 

Fantic Motor Caballero RC

8%

4. hely

KTM EXC

9%

 

Honda Zoomer

5%

5. hely

Derbi Terra Adventure

7%

 

Aprilia Scarabeo

5%

6. hely

Fantic Motor Caballero RC

5%

 

Aprilia RX

4%

7. hely

Aprilia SX 125

4%

 

Yamaha TZR 50

4%

8. hely

Honda XL125L Varadero

4%

 

Malaguti Phantom F12 S

3%

9. hely

Derbi Mulhacén

4%

 

Aprilia SR-R

3%

10. hely

Husqvarna SMS

3%

 

HM Cre Six

3%

 

Robogó 250-ig

 

 

Robogó 250-től

 

1. hely

Vespa GTS 125/250

17%

 

Yamaha T-Max 500

29%

2. hely

Yamaha X-Max 125/250

9%

 

Gilera GP800

12%

3. hely

Gilera Nexus 125/250

8%

 

Piaggio MP3 400

7%

4. hely

Honda SH125i/300i

8%

 

Gilera Fuoco 500

5%

5. hely

Piaggio Beverly 125/250

5%

 

Gilera Nexus 500ie

5%

6. hely

Aprilia Scarabeo Street

5%

 

Honda SH300i

5%

7. hely

Vespa S 125

4%

 

Piaggio Beverly 500 Cruiser

4%

8. hely

Vespa LX 125-150

4%

 

Aprilia Scarabeo 500

4%

9. hely

Aprilia Sportcity 125/250

4%

 

Suzuki Burgman 650

3%

10. hely

Honda Forza X250

3%

 

Suzuki Burgman 400

3%

 

Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

Comments

comments