Csatlakozz hozzánk
Fantic caballero

Hírek

1964 Ducati Apollo

A Ducati talán legnagyobb ballépése volt a V4-es óriás.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Ha azt mondom desmo, rögtön tudjátok, hogy egy Ducatira gondoltam. Ha csak annyit, hogy könnyű, V2-es motorral hajtott, kezes, szuper futóműves, és durva fékes motor, akkor is sokan rájönnek, hogy erre a márkára gondolok. De ha azt mondom, hogy V4-es, sárnehéz, irányíthatatlan cruiser, akkor senki sem jönne rá, hogy miről van szó. Márpedig ez is egy Ducati: az Apollo, 1964-ből.

 

 


240 kilós cruiser, elől-hátul egyforma, 5 col széles kerekekkel.

A hatvanas években minden tisztességes európai motorgyár szemei előtt egy zsíros amerikai üzlet, valamilyen katonai vagy rendőrségi beszerzési pályázat elnyerése lebegett. A Ducati akkor még könnyű egyhengeres motorjairól volt ismert, híre-hamva nem volt még se desmónak, se L2-es hengerelrendezésnek. Akkoriban az európai motormárkák zömének importja egyetlen kézben volt a tengerentúlon, a Berliner Motor Corporation avval áltatta az anyacéget, hogy a Harley-t Amerikában csak saját fegyverével lehet legyőzni. Mármint hatalmas hengerűrtartalommal és masszív felépítéssel. Így született meg ez a V4-es prototípus: a Ducati Apollo. Bár ránézésre csak nagyon hunyorítva hihető el róla, de ez volt az első külföldi Harley-kópia a világon.


A 90°-os V4-es – akkor különlegesnek számító – ötsebességes váltóval készült.

A monstrum kiváló paraméterekkel dicsekedhetett, 1257 cm3-es, nyomórudas vezérlésű négyhengeres motorja kerek 100 lóerő leadására volt képes 7000-es fordulaton (GSF1250 Bandit 96 LE 7500-on), és közel 200 km/h volt az elméleti végsebessége. Az Apollo a gyakorlatban sokkal kevésbé volt meggyőző. A hatalmas erőhöz hatalmas súly is párosult, amivel nem boldogult sem a futómű, sem a fék. A tesztpilóták, akik kipróbálták, azt állították róla, hogy olyan kezes, mint egy kamion. A legnagyobb baj mégis a gumikkal volt. A rendőrségi beszerzési pályázatokban kikötötték a 16 colos kerekek használatát, márpedig nem volt olyan gumi ebben a méretben, ami megbirkózott volna az Apollo bődületes erejével. Használat közben a gumik egyszerűen szétmállottak, ezért a blokk erejét első lépésben 80, majd egészen 65 lóerőre fojtották vissza. Végül a projekt megbukott, az Apollo soha nem került sorozatgyártásba. Mindössze két prototípus készült belőle, abból egy maradt fenn, amit a bolognai Ducati múzeumban őriznek.


Az akkori legerősebb Harley-nál majd’ kétszer erősebb volt.
Tudtad-e?

Az Apollo program az Egyesült Államok űrprogramja volt, aminek a célja az volt, hogy embert jutassanak a Holdra. 1961-ben vette kezdetét, és 69-ben érte el célját, amikor az Apollo-11 űrhajósai, Armstrong és Aldrin a Földünket kísérő bolygóra léptek. Kevésbé ismert tény, hogy utánuk még öt sikeres holdraszállás történt. 1972 óta nem távolodott el űrhajós ilyen messzire a Földtől.


20 milliárd dolláros álomutazás.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending